NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

RegioJet podsumowuje pierwszy miesiąc z pociągami do Rijeki

| Roman Czubiński 30.07.2020 99

RegioJet podsumowuje pierwszy miesiąc z pociągami do Rijeki
fot. RegioJet
20 tysięcy pasażerów – to bilans pierwszego miesiąca kursowania nocnych pociągów RegioJet z Pragi do Rijeki. Sprzedaż biletów, łącznie z tymi zarezerwowanymi na kolejne kursy, przekroczyła 50 tysięcy. Przewoźnik już dziś zapowiada uruchomienie ich także w przyszłym roku i zaoferowanie dodatkowych udogodnień.
– Przedsięwzięcie okazało się wielkim sukcesem zarówno pod względem frekwencyjnym, jak i ekonomicznym – podkreśla rzecznik RegioJet Aleš Ondrůj. Pociąg łączący Czechy z Chorwacją przez Słowację, Węgry i Słowenię wzbudził olbrzymie zainteresowanie podróżnych jeszcze przed jego uruchomieniem (w ciągu pierwszej doby po rozpoczęciu dystrybucji biletów sprzedano ich ponad 8 tysięcy). W dwa tygodnie po pierwszym kursie przewoźnik podjął decyzję o uruchamianiu pociągu codziennie, zamiast – jak na początku – 3 razy w tygodniu. Wtedy też zaoferowano pasażerom więcej miejsc do przewozu rowerów oraz „strefy ciszy” w wybranych wagonach.

Do sukcesu przyczyniły się tanie bilety, wliczone w cenę usługi (rezerwacja miejsc, dostęp do Internetu, bezpłatna kawa i śniadanie) oraz skomunikowanie z pociągami i autobusami dowozowymi zarówno w Pradze (m. in. dla podróżnych z Niemiec i Austrii), jak i w Rijece (autokary RegioJet rozwożące pasażerów po najpopularniejszych kurortach Chorwacji). Według danych przewoźnika z tych ostatnich korzysta około połowy pasażerów. Nie bez znaczenia był też zapewne wywołany pandemią koronawirusa kryzys na rynku połączeń lotniczych.

Jak informuje Ondrůj, dzienna sprzedaż biletów waha się między 600 a 1000 sztuk. Stacje początkowe lub końcowe są najczęściej położone w Czechach. Wśród pozostałych zauważalną grupą są bilety do i z Bratysławy (ok. 10% wszystkich). Do wyboru są miejsca siedzące, przedziały sypialne dla pojedynczych pasażerów i grup (w tym we wspomnianych „cichych“ wagonach) oraz miejscówki w specjalnych wagonach Astra o podwyższonym komforcie. Dużą popularnością cieszy się oferta łącząca przejazd w obu kierunkach z dwoma noclegami na chorwackim wybrzeżu oraz wyżywieniem za 2990 koron (nieco ponad 500 zł). Wprowadzone przed tygodniem pakiety już w ciągu dwóch pierwszych dni znalazły ok. 80 nabywców.

Do końca wakacji pociąg Praga – Rijeka będzie kursował codziennie. Później, do soboty 26 września, połączenie będzie dostępne jeszcze trzy razy w tygodniu. Dobre wyniki połączenia skłoniły RegioJet do rozpoczęcia przygotowań do kolejnego sezonu wakacyjnego na tej trasie. W ofercie mają znaleźć się wówczas kolejne nowości.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5