NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

RegioJet prezentuje rozkład jazdy pociągu Praga – Amsterdam – Bruksela – Ostenda

| Michał Szymajda 16.04.2021 4,5k

RegioJet prezentuje rozkład jazdy pociągu Praga – Amsterdam – Bruksela – Ostenda
fot. RegioJet
RegioJet przedstawił rozkład jazdy swojego pociągu nocnego z Pragi do Amsterdamu i Brukseli. Okazuje się, że pociąg pojedzie jeszcze dalej: do Brugii i Ostendy nad Morzem Północnym.
O tym, że plany czeskiego operatora sięgają coraz dalej pisaliśmy na początku kwietnia. RegioJet – prywatny czeski operator – we współpracy z holenderską spółką European Sleeper, poinformował że w 2022 roku chce uruchomić nocny pociąg, który łączyłby Pragę z Berlinem, Amsterdamem i Brukselą. Okazuje się, że we wniosku do czeskiego odpowiednika UTK pojawiają się też nowe miejscowości – przepiękna Brugia i nadmorska Ostenda.

Z rozkładu jazdy przedstawionego do zatwierdzenia w czeskim urzędzie i opublikowanego przez portal zdopravy.cz wynika, że z Pragi pociąg będzie odjeżdżał o godzinie 19:10. Po drodze zatrzyma się w Dreźnie (21:25), Berlinie Hbf (23:16), Hanowerze (1:16). Do Amsterdamu dojedzie na godzinę 6:01, zatrzyma się przy ważnym międzynarodowym lotnisku Schiphol (6:20) i po kilku postojach dotrze go Brukseli Central (8:39). Zatrzyma się jeszcze w Gandawie (9:17), Brugii (9:41) i skończy bieg w nadmorskiej Ostendzie (9:56). Umieszczenie w rozkładzie jazdy Gandawy i Brugii ma sprawić, że połączeniem zainteresują się nie tylko Ci, którzy do Brukseli pojadą załatwiać sprawy w unijnych urzędach, ale także turyści. Oba miasta są bowiem oszałamiająco piękne.

W kurs powrotny pociąg uda się z Ostendy o godzinie 18:04, wyjazd z Brukseli zaplanowano na 19:20, a z Amsterdamu na 21:54. W Berlinie pociąg zamelduje się o 5:51, do Pragi dotrze o 9:56. Rozkład jazdy wydaje się dobrze ułożony i spełni oczekiwania zarówno osób podróżujących w celach biznesowych, jak i turystów. Cen biletów jeszcze nie podano, wiadomo, że pociąg ma zacząć kursować 11 grudnia 2022 roku.

Z informacji przekazanej i upublicznionej przez UPDI wynika, że pociąg będzie składać się z 6 do 12 wagonów różnego typu. Znajdą się w nim zarówno kuszetki, wagony sypialne, jak i wagony z miejscami do siedzenia. Wszystkie będą należeć do typu Z. Pociąg ma być ciągnięty przez wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron, lub Bombardier Traxx, które RegioJet kupuje na własność.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5