Na początku lutego wznowione zostanie kursowanie pociągów Przewozów Regionalnych łączących Poznań z Frankfurtem nad Odrą. Inaczej niż do końca 2014 roku, kursy realizowne będą tylko od piątku do poniedziałku. Mimo ogłoszenia przywrócenia odwołanych w styczniu RegioEkspresów, przewoźnik wciąż szuka źródła dofinansowania tych kursów.
Po miesięcznej przerwie 6 lutego do rozkładu jazdy wrócą pociągi RE „Kowalski” i „Schmidt”, które zostały zlikwidowane 31 grudnia 2014 r. po zaprzestaniu ich finansowania przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Połączenia nie będą miały jednak charakteru codziennego. Od piątku do niedzieli kursować będzie para wyjeżdżająca z Frankfurtu nad Odrą o 12:14 i wracająca z Poznania o 15:16. Do tego będzie dodatkowy wieczorny kurs w stronę stolicy Wielkopolski. Wczesnoporanny pociąg w kierunku Niemiec pojedzie w soboty, niedziele i poniedziałki.
Reaktywacja ważna dla studentów
– Reaktywacja tych pociągów z pewnością ucieszy nie tylko osoby pracujące w Niemczech i turystów, ale również studentów Uniwersytetu Europejskiego Viadrina z Frankfurtu i Słubic – mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych. – Podróżujący za granicę mieszkańcy Słubic będą więc mogli korzystać z czterech bezpośrednich pociągów: dwóch RegioEkspresów z Poznania i dwóch pociągów Regio z Zielonej Góry – dodaje.
Spora paleta ofert specjalnych
Podobnie jak w zeszłym roku, obsługę trakcyjną zapewni DB Regio, które wystawi do obsługi połączenia spalinowe zestawy serii VT 646. Niską cenę podróży zapewnić mają stosunkowo liczne oferty przygotowane wspólnie ze stroną niemiecką. – Słubiczanie podróżujący do Frankfurtu mogą skorzystać z promocji Bilet graniczny Polska – Niemcy, a pasażerowie udający się dalej, np. do Berlina, z biletów w taryfie Związku Transportowego Berlin – Brandenburgia (VBB), która obowiązuje już od Rzepina – zachęca Michał Stilger.
Zniżka ma obowiązywać także przy przejazdach w przesiadkowej relacji Poznań Główny – Berlin Hauptbahnhof – dzięki biletowi Poznań – Berlin Regio Specjal. Będzie on kosztować 164 zł w drugiej i 254 zł w pierwszej klasie za przejazd w dwie strony. Grupa do pięciu osób zapłaci za wspólny przejazd 507 zł. Niższe ceny będą obowiązywać też w relacjach krajowych. – W pociągach RE na odcinku Poznań Główny – Zbąszynek honorowane będą jednorazowe i okresowe bilety na pociągi Regio – usłyszeliśmy w biurze prasowym przewoźnika.
Wciąż nie wiadomo, kto zapłaci za kursy
Co ciekawe, wznowienie kursów nie oznacza rozwiązania problemu finansowania połączeń. – Biorąc pod uwagę duże znaczenie społeczne tych pociągów, Przewozy Regionalne zdecydowały się uruchomić kursy weekendowe, bowiem właśnie w piątki, soboty i niedziele pociągami do i z Frankfurtu podróżowało najwięcej pasażerów. Jednocześnie, cały czas wspólnie z samorządami województw wielkopolskiego i lubuskiego staramy się wypracować sposób finansowania pociągów łączących Wielkopolskę z Brandenburgią – mówi Michał Stilger. Przypomnijmy – kilka dni temu przedstawiciele UMWW jednoznacznie wskazywali, że dotacja dla kursów do Frankfurtu powinna pochodzić z budżetu centralnego.
2015-01-28 09:22:46 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Wobec Niemców wyglądamy na dość niepoważnych partnerów: najpierw uruchamia się dwie pracy codziennie, potem na miesiąc zawiesza, następnie jakieś weekendowe odpryski starej oferty...
ten pociąg jedzie po naturalnej swojej trasie, a wielu ludzi nawet z lubuskiego chciałoby dostać się do P. w kulturalnych warunkach, nie więżykując PKS-ami po skądinąd przepięknych lubuskich lasach
widzę, że błędem było działanie PKP polegające na podzieleniu majątku PKP PR wśród marszałków - nie dorośliśmy do odpowiedzialności za pasażerów...
2015-01-28 09:23:14 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
w pierwszym zdaniu miało być dwie pary
2015-01-28 09:25:09 Autor: Wiesław Sedes
---
@adam1234. Tak, podział PR między marszałków był niewybaczalnym błędem. Dlatego teraz te resztki, które zostały próbuje się z powrotem centralizować.
2015-01-28 09:55:42 Autor: kris kross
---.108.23.22
Ale o co chodzi? No przeciez wszystko sie zgadza.
Przeciez wszystko jest na niby. W takim panstwie na niby - przewozy kolejowe tez sa na niby. Jak wszystko, to wszystko.
2015-01-28 10:14:12 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post adam1234:
"Wobec Niemców wyglądamy na dość niepoważnych partnerów: najpierw uruchamia się dwie pracy codziennie, potem na miesiąc zawiesza, następnie jakieś weekendowe odpryski starej oferty...
ten pociąg jedzie po naturalnej swojej trasie, a wielu ludzi nawet z lubuskiego chciałoby dostać się do P. w kulturalnych warunkach, nie więżykując PKS-ami po skądinąd przepięknych lubuskich lasach
widzę, że błędem było działanie PKP polegające na podzieleniu majątku PKP PR wśród marszałków - nie dorośliśmy do odpowiedzialności za pasażerów..."
Zgadza się ale to nie wina przewoźnika lecz MIiRu, który wyraźnie preferuje jedną spółkę. Te połączenia bez łaski powinny być dofinansowane z budżetu centralnego, ba nawet kursując do Berlina.
2015-01-28 10:15:50 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Skoro pociąg w weekendy jest naładowany jak stodoła po żniwach to dotacja jest niepotrzebna. Utrzyma się z biletów i finansowania krzyżowego.
2015-01-28 10:29:48 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@ scorpio
Ty chyba wiesz, że ja całym sercem jestem po stronie PR-ów, a wyraźnie przeciw głupocie MIR-u i bankomatowych pożal się Boże menedżerów
@ SP45-116
nie mamy pełnych danych dot. obłożenia pociągu, a nie sądzę, żeby pociąg miał 100 % obłożenie, policz poza tym koszt najmu pociągu do obsługi trasy, być może pociąg nadal się sam nie bilansuje, być może tylko kilka kursów jest dochodowych - to nasze gdybanie
2015-01-28 10:48:17 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
[Admin: zmoderowano]
"Zniżka ma obowiązywać także przy przejazdach w przesiadkowej relacji Poznań Główny – Berlin Hauptbahnhof – dzięki biletowi Poznań – Berlin Regio Specjal. Będzie on kosztować 164 zł w drugiej i 254 zł w pierwszej klasie za przejazd w dwie strony. Grupa do pięciu osób zapłaci za wspólny przejazd 507 zł. "
Czy to nie jest przypadkiem drożej niż na BWE?
"Niższe ceny będą obowiązywać też w relacjach krajowych. – W pociągach RE na odcinku Poznań Główny – Zbąszynek honorowane będą jednorazowe i okresowe bilety na pociągi Regio – usłyszeliśmy w biurze prasowym przewoźnika."
Genialnie! Na Poznań-Zbąszynek KW co godzinę, natomiast w Lubuskim na Rzepin-Zbąsztynek 5 par regio przez cały dzień. Działanie iście pro-pasażerskie dla mieszkańców Torzyma, Toporowa i Rzepina
2015-01-28 10:48:42 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
krzysztof rytel @Adam1234
Polska kolej już od dawna jest dla innych nieprzewidywalnym partnerem. Dokładnie tak napisaliśmy w tym artykule:
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/zagraniczne/item/121-polska-kolejowo-odcieta-od-swiata
2015-01-28 10:52:03 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@k.rytel:
Już dawno nas sklasyfikowano jako "liderów":
Transport Scoreboard
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-414_en.htm
2015-01-28 10:57:43 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@ krzysztof rytel
świetny art,
dzięki Karolowi za jego dalszy wkład w dokumentowanie idiotyzmów na polskiej kolei
2015-01-28 11:21:08 Autor: WJ&CK
---.play-internet.pl
@.Piotr
Dobry link, ale naszą pozycję mocno ciągnie w dół transport samochodowy.
2015-01-28 13:12:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
Ja tu widzę rewolucję.
Przewoźnik zaczyna widzieć, że opłaca się i należy jeździć komercyjnie. ma jedynie czystego patrzenia za kasą z dotacji jakto dotąd było.
Frankfurt, Żywiec - Sucha Beskidzka, wcześniej zaczeły się interRegio.
2015-01-28 14:32:16 Autor: Macowiec
---.internetdsl.tpnet.pl
Tym razem jedzie do korekty rozkładu w marcu?
2015-01-28 18:23:20 Autor: wayfarer
---.play-internet.pl
Pasażerowie potrzebują STABILNEJ oferty.
Nie zdążą się przyzwyczaić do pociągu, a już go likwidują.
Godz. odjazdu z Frankfurtu o 18:21 to niestety dublowanie BWE o 18:45.
Odjazd po godz. 20 (tak jak jeździł do grudnia) był optymalny.
2015-01-28 19:07:24 Autor: Qqqqq
---
Odjazd może o 20 był i optymalny ale i pusty.
BWE nie zatrzymuje się w Słubicach, Torzymiu, Nowym Tomyślu itp. a stąd mnóstwo ludzi dojeżdża, szczególnie na studia.
2015-01-29 09:05:34 Autor: dvdfv
---.wtvk.pl
Odjazd po 20 niemal dublowałby się z osobowymi Rzepin-Zbąszynek (19:35-20:39) i potem Zbąszynek-Poznań (21:00-22:17), bo w weekendy (6-7) taka oferta PR/KW jest. Czasowo byłoby korzystniej (krótsza podróż), ale pewnie PR niechętnie podbierałyby same sobie pasażerów z pociągu, który dopiero od roku w takich wieczornych porach kursuje. Lepiej dać ludziom dodatkową możliwość podróży nieco wcześniej.
W starym rozkładzie te osobowe były około godzinę wcześniej, więc i RE po 20 z nimi nie kolidował tak bardzo.
2015-01-29 23:01:39 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wyobrazcie sobie, ze RJ Pruszów - Sulejówek zmienia się trak często i tak diametralniae, jak RJ Frankfurt (O) - Poznan.