NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28.01.2015 247

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-01-28 09:22:46 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Wobec Niemców wyglądamy na dość niepoważnych partnerów: najpierw uruchamia się dwie pracy codziennie, potem na miesiąc zawiesza, następnie jakieś weekendowe odpryski starej oferty...
ten pociąg jedzie po naturalnej swojej trasie, a wielu ludzi nawet z lubuskiego chciałoby dostać się do P. w kulturalnych warunkach, nie więżykując PKS-ami po skądinąd przepięknych lubuskich lasach

widzę, że błędem było działanie PKP polegające na podzieleniu majątku PKP PR wśród marszałków - nie dorośliśmy do odpowiedzialności za pasażerów...
2015-01-28 09:23:14 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
w pierwszym zdaniu miało być dwie pary
2015-01-28 09:25:09 Autor: Wiesław Sedes
---
@adam1234. Tak, podział PR między marszałków był niewybaczalnym błędem. Dlatego teraz te resztki, które zostały próbuje się z powrotem centralizować.
2015-01-28 09:55:42 Autor: kris kross
---.108.23.22
Ale o co chodzi? No przeciez wszystko sie zgadza.
Przeciez wszystko jest na niby. W takim panstwie na niby - przewozy kolejowe tez sa na niby. Jak wszystko, to wszystko.
2015-01-28 10:14:12 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post adam1234:
"Wobec Niemców wyglądamy na dość niepoważnych partnerów: najpierw uruchamia się dwie pracy codziennie, potem na miesiąc zawiesza, następnie jakieś weekendowe odpryski starej oferty...
ten pociąg jedzie po naturalnej swojej trasie, a wielu ludzi nawet z lubuskiego chciałoby dostać się do P. w kulturalnych warunkach, nie więżykując PKS-ami po skądinąd przepięknych lubuskich lasach

widzę, że błędem było działanie PKP polegające na podzieleniu majątku PKP PR wśród marszałków - nie dorośliśmy do odpowiedzialności za pasażerów..."
Zgadza się ale to nie wina przewoźnika lecz MIiRu, który wyraźnie preferuje jedną spółkę. Te połączenia bez łaski powinny być dofinansowane z budżetu centralnego, ba nawet kursując do Berlina.
2015-01-28 10:15:50 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Skoro pociąg w weekendy jest naładowany jak stodoła po żniwach to dotacja jest niepotrzebna. Utrzyma się z biletów i finansowania krzyżowego.
2015-01-28 10:29:48 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@ scorpio

Ty chyba wiesz, że ja całym sercem jestem po stronie PR-ów, a wyraźnie przeciw głupocie MIR-u i bankomatowych pożal się Boże menedżerów

@ SP45-116
nie mamy pełnych danych dot. obłożenia pociągu, a nie sądzę, żeby pociąg miał 100 % obłożenie, policz poza tym koszt najmu pociągu do obsługi trasy, być może pociąg nadal się sam nie bilansuje, być może tylko kilka kursów jest dochodowych - to nasze gdybanie
2015-01-28 10:48:17 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
[Admin: zmoderowano]

"Zniżka ma obowiązywać także przy przejazdach w przesiadkowej relacji Poznań Główny – Berlin Hauptbahnhof – dzięki biletowi Poznań – Berlin Regio Specjal. Będzie on kosztować 164 zł w drugiej i 254 zł w pierwszej klasie za przejazd w dwie strony. Grupa do pięciu osób zapłaci za wspólny przejazd 507 zł. "

Czy to nie jest przypadkiem drożej niż na BWE?



"Niższe ceny będą obowiązywać też w relacjach krajowych. – W pociągach RE na odcinku Poznań Główny – Zbąszynek honorowane będą jednorazowe i okresowe bilety na pociągi Regio – usłyszeliśmy w biurze prasowym przewoźnika."

Genialnie! Na Poznań-Zbąszynek KW co godzinę, natomiast w Lubuskim na Rzepin-Zbąsztynek 5 par regio przez cały dzień. Działanie iście pro-pasażerskie dla mieszkańców Torzyma, Toporowa i Rzepina
2015-01-28 10:48:42 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
@Adam1234
Polska kolej już od dawna jest dla innych nieprzewidywalnym partnerem. Dokładnie tak napisaliśmy w tym artykule:

http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/zagraniczne/item/121-polska-kolejowo-odcieta-od-swiata
2015-01-28 10:52:03 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@k.rytel:

Już dawno nas sklasyfikowano jako "liderów":

Transport Scoreboard
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-414_en.htm
2015-01-28 10:57:43 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@ krzysztof rytel

świetny art,
dzięki Karolowi za jego dalszy wkład w dokumentowanie idiotyzmów na polskiej kolei
2015-01-28 11:21:08 Autor: WJ&CK
---.play-internet.pl
@.Piotr

Dobry link, ale naszą pozycję mocno ciągnie w dół transport samochodowy.
2015-01-28 13:12:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
Ja tu widzę rewolucję.
Przewoźnik zaczyna widzieć, że opłaca się i należy jeździć komercyjnie. ma jedynie czystego patrzenia za kasą z dotacji jakto dotąd było.

Frankfurt, Żywiec - Sucha Beskidzka, wcześniej zaczeły się interRegio.
2015-01-28 14:32:16 Autor: Macowiec
---.internetdsl.tpnet.pl
Tym razem jedzie do korekty rozkładu w marcu?
2015-01-28 18:23:20 Autor: wayfarer
---.play-internet.pl
Pasażerowie potrzebują STABILNEJ oferty.
Nie zdążą się przyzwyczaić do pociągu, a już go likwidują.
Godz. odjazdu z Frankfurtu o 18:21 to niestety dublowanie BWE o 18:45.
Odjazd po godz. 20 (tak jak jeździł do grudnia) był optymalny.
2015-01-28 19:07:24 Autor: Qqqqq
---
Odjazd może o 20 był i optymalny ale i pusty.
BWE nie zatrzymuje się w Słubicach, Torzymiu, Nowym Tomyślu itp. a stąd mnóstwo ludzi dojeżdża, szczególnie na studia.
2015-01-29 09:05:34 Autor: dvdfv
---.wtvk.pl
Odjazd po 20 niemal dublowałby się z osobowymi Rzepin-Zbąszynek (19:35-20:39) i potem Zbąszynek-Poznań (21:00-22:17), bo w weekendy (6-7) taka oferta PR/KW jest. Czasowo byłoby korzystniej (krótsza podróż), ale pewnie PR niechętnie podbierałyby same sobie pasażerów z pociągu, który dopiero od roku w takich wieczornych porach kursuje. Lepiej dać ludziom dodatkową możliwość podróży nieco wcześniej.
W starym rozkładzie te osobowe były około godzinę wcześniej, więc i RE po 20 z nimi nie kolidował tak bardzo.
2015-01-29 23:01:39 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wyobrazcie sobie, ze RJ Pruszów - Sulejówek zmienia się trak często i tak diametralniae, jak RJ Frankfurt (O) - Poznan.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5