NUMER 04/2023
NUMER 04/2023
Temat numeru:
Rozkład jazdy CPK
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 31.12.2014 168

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-12-31 10:43:13 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
No i bardzo dobrze, że chcą tylko w tej sytuacji powinny dogadać się w tej sprawie dwa województwa czyli UMWW i UMWL - finansowanie i taryfa Regio na odcinku Poznań - Słubice oraz kursowanie codzienne. Być może warto też, by na odcinku Zbąszynek - Poznań Główny prowadziły go drużyny KW, tak jak Impulsy zielonogórskie a nie jak obecnie każdy sobie rzepkę skrobie.
2014-12-31 10:47:30 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ukochany picuś dostaje i to niemało. A co, niech elyta z pjedystału ma za co wozić swoje spasione d.pska*, plebs z drogi, jaśnie państwo jedzie...

Gest Kozakiewicza dla PKP IC!!!

----------
* Szambolino/EIC, zresztą podobnie jak i iR/iR bus, są de facto także dotowane, bo uruchamiające je firmy otrzymują jakiekolwiek dotacje od sektora publicznego oraz honorują w nich przynajmniej część ulg ustawowych, za które potem otrzymują zwrot z budżetu, który to zwrot jest wszak kolejną formą dotacji
2014-12-31 11:17:10 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Bilety na BWE są za drogie o 5 zł i trzeba zebrać miliony ma uruchomienie tańszego pociągu? Polnische wirtschaft...
2014-12-31 11:46:20 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
W końcu ktoś powinien oskarżyć Ministerstwo o marnowanie publicznych pięniędzy. Bo jak inaczej nazwać szumne wprowadzanie relacji na nie całe trzy tygodnie do kursowania w nowym rozkładzie ( Kraków- Ostrawa). Podobnie woj. podkarpackie rządzone przez PIS-owców; do wyborów pięknie a po wygranych popiół i zgliszcza.
Precz z POPIS-em.
2014-12-31 15:35:45 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
RK ma kiepskich informatorów. Na dzień dzisiejszy ( 31.12.14) pociąg kursuje do 31.03.2015 roku.
2014-12-31 17:42:37 Autor: urzędnik z mir
---.adsl.inetia.pl
@z torów plk

I bardzo dobrze. W weekendy ten pociąg ma obłożenie rzędu 70-80%, a i w dni robocze jest przyzwoicie.
2014-12-31 18:51:09 Autor: krywy
---.242.136.14
Na drugim panie Czekoladka z Taboru Szynowego Opole :D
2014-12-31 18:54:21 Autor: stk
---.net.hawetelekom.pl
Pociąg kursuje do 31.12.2014. Od 1.01.2015 po uprzednim ogłoszeniu czyli wiadomo że nie kursuje wcale.
2014-12-31 20:13:13 Autor: dsvsdc
---.swiebodzin.vectranet.pl
@z torów plk
Piszesz o RE do Frankfurtu? Skąd takie info?
2014-12-31 20:30:29 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post stk:
"Pociąg kursuje do 31.12.2014. Od 1.01.2015 po uprzednim ogłoszeniu czyli wiadomo że nie kursuje wcale."
To polecam sprawdzić - najlepiej "organoleptycznie" od jutra np. w Poznaniu.
2014-12-31 20:32:03 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post dsvsdc:
"@z torów plk
Piszesz o RE do Frankfurtu? Skąd takie info?"
Od ... przewoźnika.
2015-01-01 01:13:56 Autor: przemo
---.088.071.pools.vodafone-ip.de
Wagony "malboro" lub niemieckie plus wypożyczyć 2 systemową lokomotywe od raipool-a i skład w sam raz na PBE (Poznań-Berlin-Express)w wykonaniu PR-ów i DB Regio.
Coś podobnego można by było uruchomić na Berlin-Wrocław z tym że na Berlin-Cottbus elektryk (BR 143,146 lub 111) a na Cottbus-Wrocław BR245
2015-01-01 12:16:19 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
A płaci za kursy mikolstwo ? Tu nie jest problemem CO ma jeździć ? Wg mnie mogą jechać "Muchawozy" (czyt. bonanzy). Jest problem, KTO za kursy ma płacić ?
2015-01-01 12:38:17 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@z torów PLK
W normalnych warunkach MI ale "wypięło się" więc oba województwa: Wielkopolskie i Lubuskie, z honorowaniem ofert zarówno PR jak i KW ale nie w złodziejskiej taryfie RE tylko REGIO do FFO tak jak to "drzewiej" bywało. Podobnie rzecz ma się z Dreźniakiem - taryfa REGIO od Wrocławia do Gorlitz zamiast złodziejskiej RE.
2015-01-01 13:00:13 Autor: Posener
---.dynamic.gprs.plus.pl
@przemo
Jeśli koleje niemieckie zgodziłyby się na to - to co najwyżej skład kończyłby na Bahnhof Gesundbrunnen lub Lichtenberg. Chyba, że pokusić się o połączenie od razu do Potsdam Hbf po torach podmiejskich z postojami:Frankfurt(Oder), Erkner, Ostbahnhof, Alexanderplatz, Friedrichstrasse, Zoologischer Garten, Charlottenburg, Wansee. Na odcinku Frankfurt (Oder) - Potsdam Hbf oczywiście w ramach taryfy VBB. Obawiam się jednak, że przerasta to rządzących Wielkopolską i odpowiedzialnych za kolej gumofilcy z PSLu.
2015-01-01 13:05:42 Autor: Posener
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Posener
No i oczywiście postój na Hauptbahnhof
2015-01-01 16:45:36 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Posener:
"@przemo
Jeśli koleje niemieckie zgodziłyby się na to - to co najwyżej skład kończyłby na Bahnhof Gesundbrunnen lub Lichtenberg. Chyba, że pokusić się o połączenie od razu do Potsdam Hbf po torach podmiejskich z postojami:Frankfurt(Oder), Erkner, Ostbahnhof, Alexanderplatz, Friedrichstrasse, Zoologischer Garten, Charlottenburg, Wansee. Na odcinku Frankfurt (Oder) - Potsdam Hbf oczywiście w ramach taryfy VBB. Obawiam się jednak, że przerasta to rządzących Wielkopolską i odpowiedzialnych za kolej gumofilcy z PSLu."
A co piłeś w ubiegłą noc ? A może jeszcze pijesz ! z tymi kursami po torach S-Bahn to dowaliłeś " jak łysy grzywką o parapet"
2015-01-01 16:50:29 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post scorpio:
"@z torów PLK
W normalnych warunkach MI ale "wypięło się" więc oba województwa: Wielkopolskie i Lubuskie, z honorowaniem ofert zarówno PR jak i KW ale nie w złodziejskiej taryfie RE tylko REGIO do FFO tak jak to "drzewiej" bywało. Podobnie rzecz ma się z Dreźniakiem - taryfa REGIO od Wrocławia do Gorlitz zamiast złodziejskiej RE."
Ty się ciesz , że pociąg jest. A nie o taryfie Regio vs RE. Dobrze , że nie wymyślają wg "międzynarodowej".
Problem z finansowaniem przez UM jest taki czy takie finansowanie jest prawnie dopuszczalne ? Bo jeżeli nie to Państwo Polskie ( MIiR) są jak pies ogrodnika - "sam nie zeżre i drugiemu nie pozwoli"
2015-01-01 18:20:12 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@ z torów PLK
Posener jeszcze nie wytrzeźwiał, proszę mu odpuścić. Cieszę się z pociągu ino wyszukiwarka dalej go pokazuje jako po ogłoszeniu czyli w końcu jeździ czy nie jeździ? Pasażerowie (potencjalni) durnieją na takich głupich decyzjach.
2015-01-01 18:49:48 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
No właśnie zdziwienie , że nie ma go ani w wyszukiwarkach ani w infopasażerze.
2015-01-01 19:16:11 Autor: M.
---.tktelekom.pl
Szynobus 1 I zjechał jako PWM do Zielonej Góry i tam zostanie włączony w pociąg do FFO. To na razie tyle. Być może w połowie stycznia przywrócą kursowanie w (5)-(7), ale to na razie wielkie być może.
2015-01-02 09:55:49 Autor: Posener
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ z torów plk
Zanim posądzisz kogoś o nietrzeźwość wynurz nos ze swojej polskiej nory i przejedź się do Berlina. Patrząc od wschodniej strony od Erkner przez Berlin aż do Potsdam Hbf tory są rozdzielone; dla S-Bahn i osobno dla ruchu podmiejsko/dalekobieżnego po których kursują niemieckie REB z Frankfurt(Oder) czy Cottbus ale i np. BWE z Warschau.
2015-01-02 13:48:55 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Posener:
"@ z torów plk
Zanim posądzisz kogoś o nietrzeźwość wynurz nos ze swojej polskiej nory i przejedź się do Berlina. Patrząc od wschodniej strony od Erkner przez Berlin aż do Potsdam Hbf tory są rozdzielone; dla S-Bahn i osobno dla ruchu podmiejsko/dalekobieżnego po których kursują niemieckie REB z Frankfurt(Oder) czy Cottbus ale i np. BWE z Warschau."
Jeżeli ktoś pisze o torach podmiejskich to ja rozumiem , że pisze o torach S-bahn. W przeciwieństwie do torów miejskich ( STR czyli tramwaj). Trzeba było napisać o średnicy Ost-west i po problemie. Ja nie muszę się wynurzać z żadnej POLSKIEJ NORY.Jestem w Berlinie przynajmniej raz na m-c. A Ty Volkslistę już podpisałeś "pijaczku". Chpciaż patrząc po operatorze internetu w twoich wypowiedziach - pewnie jeszcze nie.
2015-01-02 21:52:28 Autor: Kflik2
---.213.52.100
@analityk

Z całym szacunkiem co Ty będziesz? Te pociagi RE to nie jest konkurencja BWE. BWE jest zbyt mało. Oraz mniej się zatrzymują. To uzupełnienie oferty.

19 wiek juz dawno temu minął! Teraz liczy się częstotliwość.

Dodatkowo BWE nie honorują kilku istotnych ofert oraz nie uzupełniają przy okazji oferty regionalnej.

PKP IC za dotacje która i tak dostaje do TLK powinno natomiast uruchamiać znacznie więcej. Jesteśmy zadupiem kolejowym nie przez kolej regionalna tylko przez brak połączeń przyspieszonych na wzór niemieckich RE oraz zbyt mała ilość połączeń dalekobieznych. (w wielu relacjach nic nie ma)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2023
NUMER 04/2023
Nowy numer "Rynku Kolejowego" jest już dostępny w sprzedaży! Tematem numeru są plany CPK - ale w kontekście budowy i planowania rozkładu jazdy. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy - m. in. z prezesami CTL Logistics. PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, FPS H. Cegielski i PGE. Kontynuujemy również przegląd projektów Kolej Plus i piszemy o nowym pomyśle na kolej dla Lubuskiego Trójmiasta.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5