Partnerzy serwisu:
Pasażer

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny
Wraz z pociągami interRegio odwołane zostaną także RegioEkspresy z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. To już druga likwidacja tych połączeń, która prawdopodobnie tym razem okaże się ostateczna. PR rezygnują bowiem z uruchamiania połączeń komercyjnych, a wielkopolski samorząd nie zamierza dotować tych międzynarodowych kursów.

Nieco w cieniu informacji o likwidacji wszystkich komercyjnych pociągów interRegio pozostaje decyzja wykreślenia z rozkładu jazdy ostatnich kursów kategorii RegioEkspres. Oznacza ona koniec funkcjonowania pociągów „Schmidt” i „Kowalski” łączących Poznań z Frankfurtem nad Odrą. Ten krótki, bo zaledwie roczny epizod z polsko-niemieckiego pogranicza był jednym z najbardziej burzliwych w ostatnich latach w skali kraju.

Choć Wielkopolskę z Frankfurtem łączą składy EIC z Warszawy do Berlina, od kilku lat pojawiały się postulaty uzupełnienia tej oferty tańszymi pociagami o charakterze regionalnym. Zasadność wprowadzenia dodatkowych kursów wskazywana była jeszcze przed zawieszeniem ruchu pociągów osobowych Poznań – Frankfurt w 2012 roku, w ostatnim okresie ich funkcjonowania jedyna para nie kursowała bowiem w dogodnych dla podroży międzynarodowych godzinach. Odpowiedzią na te oczekiwania miało być ogłoszone w maju zeszłego roku uruchomienie od lipca dwóch par połączeń kategorii RegioEkspres.

Pierwszy upadek wraz z końcem dotacji

Atrakcyjniejsze cenowo niż BWE kursy RE ostatecznie pojawiły się w rozkładzie o miesiąc później niż pierwotnie zakładano. Międzynarodowa linia została otwarta 7 sierpnia i funkcjonowała dzięki dotacji Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. To jednak po zaledwie czterech miesiącach wycofało się ze wsparcia dla kursów do Frankfurtu, tłumacząc decyzję zmniejszonymi środkami na utrzymanie sieci połączeń z krajami ościennymi. Przewozy Regionalne zlikwidowały więc 31 grudnia 2014 roku obie pary RE.

Przewoźnik jeszcze przed zawieszeniem połączeń deklarował, że będzie dążył do możliwie szybkiego przywrócenia ruchu, i że liczy w tej kwestii na wsparcie samorządów. Choć wielkopolski urząd marszałkowski angażował się wcześniej w uruchomienie linii, nie zaangażował się finansowo we wznowienie ruchu. PR i operator po stronie niemieckiej – DB Regio – zdecydowały się jednak na częściowy powrót do obsługi trasy i 6 lutego przywróciły kursowanie obu zawieszonych miesiąc wcześniej par. Połączenie utraciło jednak charakter codzienny – pociągi kursują od tej pory tylko w weekendy od piątku do poniedziałkowego poranka.

UMWW nadal nie zamierza dotować kursów do Niemiec

Przewozom Regionalnym nie udało się od tamtego czasu pozyskać zewnętrznego źrodła finansowania, w wyniku czego po roku przerywanej obecności w rozkładzie jazdy wielkopolskie RegioEkspresy zostaną z niego wykreślone wraz z końcem miesiąca. – Od 1 sierpnia zostanie wstrzymana sprzedaż biletów na te pociągi po 31 sierpnia – poinformował w ostatnim dniu lipca przewoźnik.

Wiemy już, że likwidowane połączenia o charakterze komercyjnym nie zostaną zastąpione innymi, kursującymi już przy wsparciu samorządu ani w formie wydłużenia istniejących kursów, ani uruchomienia nowych. – Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego nie przewiduje uruchamiania w rozkładzie jazdy 2014/15 dodatkowych połączeń kolejowych w zamian za pociągi RegioEkspress relacji Poznań – Frankfurt nad Odrą – Poznań – poinformował nas bowiem Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu UMWW.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będzie więcej RegioEkspresów

Tabor i technika

Będzie więcej RegioEkspresów

kf, Rynek Kolejowy 11 stycznia 2012

Pociąg REGIOekspres Chemik

Infrastruktura

Pociąg REGIOekspres Chemik

Rynek Kolejowy 10 grudnia 2012

RegioEkspres do Frankfurtu ruszy 8 sierpnia

Pasażer

RegioEkspres do Frankfurtu ruszy 8 sierpnia

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 lipca 2014

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

Pasażer

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 31 grudnia 2014

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

Pasażer

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 stycznia 2015

Koniec RegioEkspresów do Drezna

Pasażer

Koniec RegioEkspresów do Drezna

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 lutego 2015

Zobacz również:

Będzie więcej RegioEkspresów

Tabor i technika

Będzie więcej RegioEkspresów

kf, Rynek Kolejowy 11 stycznia 2012

Pociąg REGIOekspres Chemik

Infrastruktura

Pociąg REGIOekspres Chemik

Rynek Kolejowy 10 grudnia 2012

RegioEkspres do Frankfurtu ruszy 8 sierpnia

Pasażer

RegioEkspres do Frankfurtu ruszy 8 sierpnia

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 lipca 2014

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

Pasażer

RE do Frankfurtu będzie pociągiem komercyjnym?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 31 grudnia 2014

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

Pasażer

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 stycznia 2015

Koniec RegioEkspresów do Drezna

Pasażer

Koniec RegioEkspresów do Drezna

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 lutego 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5