NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 16.07.2018 4,6k

Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Rail Baltica: Zmieniają się stacje i mosty na odcinku Sadowne – Czyżew [zdjęcia]
Postępuje budowa mostów na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince. Pasażerowie stopniowo korzystają z nowych peronów. Wykorzystywane są już nowe tory – informuje PKP PLK, która za ponad 500 mln zł modernizuje odcinek Sadowne – Czyżew na linii Rail Baltica między Warszawą a Białymstokiem. 
Nowe mosty

Na mostach na Bojewce i Nowej Treblince wykonano już nowe konstrukcje na jednym torze. Przygotowywany jest montaż szyn. Budowany od podstaw 300-metrowy most na Bugu ma już trzy przęsła. Szykowane są do zabudowy dwa kolejne. Po zakończeniu prac nowy łukowy most przejmie ruch pociągów. Stara przeprawa zostanie wówczas rozebrana, a za rok we wrześniu będzie już gotowy nowy obiekt dla drugiego toru.

Wybudowany dwutorowy most kolejowy na Bugu oraz dobudowa drugiego toru na odcinku Prostyń Bug – Małkinia zapewnią płynny przejazd większej liczby pociągów. Dotychczas składy kursowały tylko po jednym torze, co ograniczało liczbę pociągów –przepustowość trasy – informuje PLK.

Wyższe perony

Na 35-kilometrowym odcinku Sadowne – Czyżew 12 nowych, wyższych peronów z wiatami, ławkami, dostępnych dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, ułatwi obsługę na stacjach Małkinia, Sadowne oraz przystankach: Zaręby Kościelne, Kietlanka, Szulborze Koty i Prostyń Bug.

Na stacji Sadowne podróżni korzystają już z nowej krawędzi peronu. Zamontowano nowe oświetlenie. Pociągi jeżdżą nowym torem z wykorzystaniem przebudowanej sieci trakcyjnej. Na stacji Małkinia wykonawca buduje peron i przygotowuje nowy tor. Postępuje budowa nowego przejścia podziemnego, które zwiększy wygodę podróżnych w dostępie do pociągów. Wykonano pierwszy etap prac pod torami. Jest gotowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania (LCS). Nowoczesne urządzenia zapewnią sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Podczas prac na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi kursują obok robót po jednym torze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5