Partnerzy serwisu:
Pasażer

Rail Baltica z planem operacyjnym. Z Tallina do Warszawy w niespełna 7 h

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Rail Baltica z planem operacyjnym. Z Tallina do Warszawy w niespełna 7 h
mat. prasowe
Spółka RB Rail AS, która realizuje projekt Rail Baltica na terenie państw bałtyckich, zaprezentowała plan operacyjny połączeń pasażerskich, regionalnych i międzynarodowych. Według założeń w momencie uruchomienia trasy między Tallinem a Warszawą mogą kursować cztery pary pociągów, a czas przejazdu wyniesie ok. 6,5-7 godz.

Spółka RB Rail AS, odpowiedzialna za realizację projektu Rail Baltica w krajach bałtyckich, przyjęła plan operacyjny na lata 2026–2056. Dokument, opracowany przez ETC Gauff Mobility (Niemcy), we współpracy z COWI A/S (Dania) i Institut für Bahntechnik (Niemcy), zawiera sugerowaną częstotliwość połączeń w oparciu o spodziewane potoki podróżnych. – Celem planu jest wskazanie w jaki sposób infrastruktura Rail Baltiki odpowiadać będzie zapotrzebowaniom w średnio- i długoterminowej perspektywie, z zagwarantowaniem przepustowości dla wszystkich rodzajów pociągów. Dokument będzie służyć zaplanowaniu efektywnego wykorzystania infrastruktury od pierwszego dnia – wskazuje Jean-Marc Bedmar ze spółki RB Rail AS.

Plan zakłada kursowanie w momencie uruchomienia linii czterech par pociągów na trasie z Tallina do Warszawy oraz czterech z Tallina do Wilna. Po dziesięciu latach liczba ma wzrosnąć na obu trasach do sześciu Dodatkowo, do dziesięciu par pociągów ma kursować na trasie Wilno – Kowno – Warszawa. Dzięki temu między stolicami krajów bałtyckich utrzymany zostanie takt dwugodzinny. Dodatkowo, miałyby być uruchamiane dwa pociągi nocne na trasach Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa oraz Wilno – Kowno – Warszawa i Berlin.

Przewidziano też połączenia regionalne. Według planu istnieje wystarczający popyt, by uruchomić połączenia na trasach Bauska – Ryga, Salacgriva – Ryga (Łotwa), Parnu – Tallin (Estonia) oraz Mariampol – Kowno – Wilno (Litwa). Dokument sugeruje też połączenia między międzynarodowym lotniskiem w Rydze a stacją Ryga Centralna z częstotliwością co 30 min. oraz czasem przejazdu wynoszącym ok. 10 min. Jest też miejsce na pociągi transgraniczne w relacjach Mariampol – Ryga (Litwa – Łotwa) i Tallin – Ryga lotnisko (Estonia – Łotwa). Siatka połączeń regionalnych będzie wymagała jednak dodatkowych analiz i decyzji rządowych.

Przejazd z Tallina do Rygi i Wilna zajmie odpowiednio 1 godz. 42 min. oraz 3 godz. 38 min. Czas przejazdu między Tallinem a Warszawą Centralną określono na 6 godz. 30 min. – 6 godz. 47 min., między Wilnem a Warszawą na 3 godz. 52 min. – 4 godz. 7 min.

Zgodnie z dokumentem po linii kursować będą 2-3 pociągi towarowe na godzinę, z maksymalną prędkością do 120 km/h. Maksymalny nacisk na oś określono na 25 ton, a długość składu na 1050 m. Zaplanowano trzy duże terminale intermodalne – Muuga (Estonia), Salaspils (Łotwa) oraz Palemonas (Litwa). Według założeń 80% pociągów towarowych będą stanowiły połączenia intermodalne z wykorzystaniem kontenerów.



mat. prasowe
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij