Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rail Baltica: Trzy nowe przejścia podziemne w Kobyłce i Zielonce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rail Baltica: Trzy nowe przejścia podziemne w Kobyłce i Zielonce
fot. PLK
Do użytku zostały oddane trzy przejścia podziemne na stacjach: Kobyłka, Kobyłka Ossów i Zielonka. Obiekty zostały wybudowane za 11,5 mln zł w ramach modernizacji linii Rail Baltica.

Nowe przejścia podziemne zastępują przejścia w poziomie szyn, funkcjonujące na stacji w Zielonce i na przystankach Kobyłka i Kobyłka Ossów. Umożliwią także lepszą komunikację, łączą bowiem dwie strony miejscowości. Obiekty są wyposażone w funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i wyświetlacze z informacjami o odjazdach pociągów. Ściany zostały pokryte warstwą antygraffiti. Z przejść swobodnie mogą skorzystać także osoby o ograniczonej mobilności. Dostęp na perony ułatwią windy – informuje PKP PLK.

Otwarcie nowych obiektów to także dobra informacja dla pasażerów jeżdżących na trasie Wołomin – Warszawa. Odwołane zostały ograniczenia prędkości, wprowadzone na czas budowy podziemnych przejść i funkcjonowania przejść w poziomie szyn. Teraz pociągi pojadą sprawniej, bez zwolnień.

Na linii łączącej Warszawę z Białymstokiem od maja do października do dyspozycji kierowców i pieszych oddane zostały nowe obiekty. Działa tunel drogowy i wiadukt w Zielonce oraz dwa tunele w Wołominie. W ramach przebudowy Rail Baltica w Małkini powstanie nowy wiadukt kolejowy i podziemne przejście dla pieszych. Przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami także w Kobyłce, Jasienicy, Łochowie i Toporze. To jedne z ostatnich prac pozostałych na odcinku, który ze względu na opóźnienie w pracach zamknięto dwutorowo w 2014 roku.

PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększają liczbę bezkolizyjnych skrzyżowań. Ostatnio nowe wiadukty zostały otwarte na linii E59 Wrocław – Poznań w Mosinie, Łęczycy i Sędziszowie Małopolskim. Powstaje także nowy wiadukt w Tarnowie i na trasie z Radomia do Warszawy. Jeśli chodzi natomiast o Rail Baltikę, to PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały już umowę z wykonawcą na realizację inwestycji Sadowne – Czyżew. Cała linia ma być gotowa w 2026 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5