Do użytku zostały oddane trzy przejścia podziemne na stacjach: Kobyłka, Kobyłka Ossów i Zielonka. Obiekty zostały wybudowane za 11,5 mln zł w ramach modernizacji linii Rail Baltica.
Nowe przejścia podziemne zastępują przejścia w poziomie szyn, funkcjonujące na stacji w Zielonce i na przystankach Kobyłka i Kobyłka Ossów. Umożliwią także lepszą komunikację, łączą bowiem dwie strony miejscowości. Obiekty są wyposażone w funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i wyświetlacze z informacjami o odjazdach pociągów. Ściany zostały pokryte warstwą antygraffiti. Z przejść swobodnie mogą skorzystać także osoby o ograniczonej mobilności. Dostęp na perony ułatwią windy – informuje PKP PLK.
Otwarcie nowych obiektów to także dobra informacja dla pasażerów jeżdżących na trasie Wołomin – Warszawa. Odwołane zostały ograniczenia prędkości, wprowadzone na czas budowy podziemnych przejść i funkcjonowania przejść w poziomie szyn. Teraz pociągi pojadą sprawniej, bez zwolnień.
Na
linii łączącej Warszawę z Białymstokiem od maja do października do dyspozycji kierowców i pieszych oddane zostały nowe obiekty. Działa tunel drogowy i wiadukt w Zielonce oraz
dwa tunele w Wołominie. W ramach przebudowy Rail Baltica w Małkini powstanie nowy wiadukt kolejowy i podziemne przejście dla pieszych. Przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami także w Kobyłce, Jasienicy, Łochowie i Toporze. To jedne z ostatnich prac pozostałych na odcinku, który
ze względu na opóźnienie w pracach zamknięto dwutorowo w 2014 roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększają liczbę bezkolizyjnych skrzyżowań. Ostatnio nowe wiadukty zostały otwarte
na linii E59 Wrocław – Poznań w
Mosinie, Łęczycy i Sędziszowie Małopolskim. Powstaje także nowy wiadukt w Tarnowie i na trasie z Radomia do Warszawy. Jeśli chodzi natomiast o Rail Baltikę, to PKP Polskie Linie Kolejowe
podpisały już umowę z wykonawcą na realizację inwestycji Sadowne – Czyżew. Cała linia
ma być gotowa w 2026 roku.