Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Koniec prac torowych na E59 między Poznaniem a Czempiniem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Koniec prac torowych na E59 między Poznaniem a Czempiniem
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.plIC Malczewski na szlaku Mosina - Czempiń
Warta ponad 807 mln zł modernizacja magistrali E59 pomiędzy Poznaniem a Czempiniem dobiega końca. 32-kilometrowy odcinek linii był modernizowany bardzo długo.

W ramach projektu PKP Polskie Linie Kolejowe SA przebudowały i dostosowały do potrzeb osób niepełnosprawnych 8 stacji i przystanków, ułożyły nowe tory na 32 km odcinku trasy, zmodernizowały 86 km sieci trakcyjnej, zamontowały 58 nowych rozjazdów oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Ładniej i szybciej o 10 minut

Dzięki modernizacji pasażerowie mogą korzystać z peronów wyposażonych m.in. w nowe wiaty, ławki, lepsze oświetlenie, tablice informacyjne oraz system informacji głosowej. Zwiększyło to komfort podróżowania. Perony zostały podwyższone, co gwarantuje łatwiejsze wejście do pociągu pasażerom o ograniczonej mobilności, z dużym bagażem, czy rodzicom z małymi dziećmi. Zostały także zaopatrzone w pochylnie i windy. W Puszczykowie i Puszczykówku zostały zachowane elementy zabytkowej architektury, które dobrze łączą się z otoczeniem.

– Modernizacja pozwoli na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h a towarowych do 120 km/h. Czas podróży pociągiem regionalnym między Poznaniem a Czempiniem skróci się o około 10 minut w stosunku do stanu sprzed modernizacji – powiedział Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.

Bezkolizyjne przejazdy

Bardzo długo trwało oddanie do użytku trzech wiaduktów nad torami. Bezkolizyjne skrzyżowania torów z drogami powstały w Łęczycy, Mosinie na ul. Śremskiej i w Poznaniu na ul. Czechosłowackiej, gdzie wiadukt zastąpił newralgiczny przejazd w poziomie szyn. Po wykonaniu robót, również tych prowadzonych przez Miasto Poznań, mieszkańcy zyskali bezpieczny przejazd z szeroką jezdnią, chodnikiem i ścieżką rowerową. Z chodnika można bezpośrednio wejść na perony przystanku Poznań Dębiec zadaszonymi schodami lub wjechać windami.

Bezkolizyjny przejazd między Poznaniem a Mosiną zapewnia wybudowany wiadukt drogowy w Łęczycy, który zastąpił przejazd kolejowo–drogowy w poziomie szyn. PLK wybudowały także drogi dojazdowe do wiaduktu oraz rondo i zatoczkę autobusową. Podobnym ułatwieniem jest także nowy wiadukt kolejowy w Mosinie na ul. Śremskiej, który także znacznie usprawnił komunikację w tym rejonie miasta.

Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyło wyposażenie 17 przejazdów kolejowo–drogowych w nowe rogatki, sygnalizację świetlną, dźwiękową oraz wybudowanie w ramach zadania Lokalnego Centrum Sterowania „LCS Poznań Główny II”. Z tego LCS-u dyżurni ruchu zarządzają ruchem kolejowym na całej trasie od Poznania do Czempinia. Zwiększono przepustowość tego odcinka oraz podwyższono poziom bezpieczeństwa.

Zasadnicze prace modernizacyjne zostały zakończone. Pozostały tylko prace, które nie mają wpływu na ruch pociągów, m.in. dokończenie budowy ekranów akustycznych, czy odwodnienia przy wiadukcie w Mosinie.

Inwestycja sporo opóźniona

Cały odcinek Poznań – Czempiń miał być gotowy do wakacji 2017, choć wcześniej zapowiadano zakończenie robót maksymalnie do grudnia 2016 roku. Jeszcze wcześniej, w lutym 2015 roku, ze względu na zagrożenie w realizacji terminów prac, PKP PLK zerwało umowę z poprzednim wykonawcą, który pracował nad odcinkiem. Podpisano ją w styczniu 2013 roku i wtedy termin zakończenia modernizacji szlaku Poznań – Czempiń określano na czerwiec 2015.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5