Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Całkowite zamknięcie Rail Baltiki przyspieszyło prace

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
06-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PLK podsumowała wczoraj pierwszy miesiąc zintensyfikowanych robót na trasie Warszawa – Tłuszcz – Sadowne. Zdaniem zarządcy infrastruktury prace posuwają się do przodu bardzo szybko. Udało się już zbudować część nowych peronów i niemal całkowicie zdemontować most na Liwcu w Urlach. Spółka zaprezentowała też plany dotyczące kolejnego etapu modernizacji korytarza E75 na Litwę.

PKP Polskie Linie Kolejowe zaprezentowały wczoraj postępy w pracach na modernizowanej linii E75 na odcinku Zielonka – Sadowne Węgrowskie wraz z łącznikiem do Warszawy Rembertowa. – W tej chwili prowadzimy roboty w czterech miejscach: na odcinku z Rembertowa do Zielonki, pomiędzy Wołominem a Tłuszczem, na samej stacji Tłuszcz i z Tłuszcza do Łochowa – wyliczał Jerzy Korzeniowski, dyrektor projektu z ramienia PLK.

Najbardziej spektakularnym elementem bieżących działań jest kończący się demontaż mostu nad Liwcem w okolicy przystanku Urle. – Rozbiórka całej konstrukcji ważącej kilkaset ton zajmie nam niecały miesiąc – mówił Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury. Harmonogram prac został dokładnie dopasowany do okresów ochronnych poszczególnych gatunków zwierząt ze względu na ścisłe normy ekologiczne w obszarze Natura 2000. – Pod koniec listopada rozpoczniemy natomiast prace związane z odbudową obiektu – zapowiedział Janusz Rutkowski z konsorcjum Torpol – Mostostal – Intercor, które wykonuje prace.  

Trudno byłoby rozebrać most, nie wstrzymując ruchu

Szybkie tempo prac w tym rejonie jest zdaniem wykonawcy jednym z pozytywnych efektów decyzji o całkowitym wstrzymaniu ruchu kolejowego na północ od Tłuszcza. – Ten most miał wspólne przyczółki pod oba tory, więc rozbiórka prowadzona połówkowo byłaby bardzo trudna – przekonywał Janusz Rutkowski. Maciej Dutkiewicz podkreślał natomiast korzyści płynące z zamknięcia trasy w kontekście całej inwestycji. – W ostatnich latach komunikacja zastępcza nie była nigdzie wprowadzana na tak dużą skalę, ale najważniejszym naszym celem jest skrócenie czasu prowadzenia inwestycji przynajmniej o połowę – mówił.

PLK zrywa tory i... buduje drogi

Roboty toczą się też na ośmiu przystankach, gdzie powstają nowe perony. Część z nich zastąpi funkcjonujące dotychczas perony niskiego standardu – o wysokości 30 cm (nowe mają 55 cm wysokości). W rejonie Jasienicy Mazowieckiej trwa też rozbiórka torów z użyciem suwnicy. Prace objęły także zachodnią głowicę stacji Tłuszcz, co wymusiło tymczasową zmianę organizacji ruchu na linii w kierunku Legionowa (pociągi KM wyjeżdżają z Tłuszcza łącznicą w kierunku Jasienicy, zmieniają kierunek na posterunku Pustelnik i wracają linią nr 13 na stację Krusze).

– W najbliższym czasie powinniśmy otrzymać pozwolenie na budowę na odcinek Łochów – Sadowne – zapowiedział Jerzy Korzeniowski. – Już ukończyliśmy natomiast budowę nowej drogi asfaltowej Tłuszcz – Chrzęsne – mówił. To ciekawy przykład współpracy PLK z lokalnym samorządem. W związku z likwidacją niektórych przejazdów kolejowo-drogowych konieczne było bowiem powstanie nowej trasy, którą sfinansowała częściowo strona kolejowa, a częściowo – miasto Tłuszcz.

Przed kolejnym etapem przygotują objazdy

Polskie Linie Kolejowe przedstawiły też pokrótce plany kontynuowania modernizacji trasy Rail Baltica po zakończeniu pierwszego etapu inwestycji. – Mamy już zlecenie wykonania dokumentacji dla odcinka Sadowne – Białystok. Przygotowaliśmy również wniosek o uruchomienie finansowania tego zadania, które wyceniamy na 3 mld zł – potwierdził Jerzy Korzeniowski. – Jeśli dokumentacja zostanie wykonana do 2015 roku, czyli zgodnie z terminem, chcemy rozpocząć procedurę przetargową tak, by w 2017 roku rozpocząć na tym odcinku roboty. Wcześniej planujemy natomiast przygotować linie objazdowe. W zgłoszonym wniosku mamy zarezerwowane środki na rewitalizację ciągu Białystok – Czeremcha – Siedlce i linii 36 Ostrołęka – Łapy – mówił.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij