Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Całkowite zamknięcie Rail Baltiki przyspieszyło prace

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
06-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PLK podsumowała wczoraj pierwszy miesiąc zintensyfikowanych robót na trasie Warszawa – Tłuszcz – Sadowne. Zdaniem zarządcy infrastruktury prace posuwają się do przodu bardzo szybko. Udało się już zbudować część nowych peronów i niemal całkowicie zdemontować most na Liwcu w Urlach. Spółka zaprezentowała też plany dotyczące kolejnego etapu modernizacji korytarza E75 na Litwę.

PKP Polskie Linie Kolejowe zaprezentowały wczoraj postępy w pracach na modernizowanej linii E75 na odcinku Zielonka – Sadowne Węgrowskie wraz z łącznikiem do Warszawy Rembertowa. – W tej chwili prowadzimy roboty w czterech miejscach: na odcinku z Rembertowa do Zielonki, pomiędzy Wołominem a Tłuszczem, na samej stacji Tłuszcz i z Tłuszcza do Łochowa – wyliczał Jerzy Korzeniowski, dyrektor projektu z ramienia PLK.

Najbardziej spektakularnym elementem bieżących działań jest kończący się demontaż mostu nad Liwcem w okolicy przystanku Urle. – Rozbiórka całej konstrukcji ważącej kilkaset ton zajmie nam niecały miesiąc – mówił Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury. Harmonogram prac został dokładnie dopasowany do okresów ochronnych poszczególnych gatunków zwierząt ze względu na ścisłe normy ekologiczne w obszarze Natura 2000. – Pod koniec listopada rozpoczniemy natomiast prace związane z odbudową obiektu – zapowiedział Janusz Rutkowski z konsorcjum Torpol – Mostostal – Intercor, które wykonuje prace.  

Trudno byłoby rozebrać most, nie wstrzymując ruchu

Szybkie tempo prac w tym rejonie jest zdaniem wykonawcy jednym z pozytywnych efektów decyzji o całkowitym wstrzymaniu ruchu kolejowego na północ od Tłuszcza. – Ten most miał wspólne przyczółki pod oba tory, więc rozbiórka prowadzona połówkowo byłaby bardzo trudna – przekonywał Janusz Rutkowski. Maciej Dutkiewicz podkreślał natomiast korzyści płynące z zamknięcia trasy w kontekście całej inwestycji. – W ostatnich latach komunikacja zastępcza nie była nigdzie wprowadzana na tak dużą skalę, ale najważniejszym naszym celem jest skrócenie czasu prowadzenia inwestycji przynajmniej o połowę – mówił.

PLK zrywa tory i... buduje drogi

Roboty toczą się też na ośmiu przystankach, gdzie powstają nowe perony. Część z nich zastąpi funkcjonujące dotychczas perony niskiego standardu – o wysokości 30 cm (nowe mają 55 cm wysokości). W rejonie Jasienicy Mazowieckiej trwa też rozbiórka torów z użyciem suwnicy. Prace objęły także zachodnią głowicę stacji Tłuszcz, co wymusiło tymczasową zmianę organizacji ruchu na linii w kierunku Legionowa (pociągi KM wyjeżdżają z Tłuszcza łącznicą w kierunku Jasienicy, zmieniają kierunek na posterunku Pustelnik i wracają linią nr 13 na stację Krusze).

– W najbliższym czasie powinniśmy otrzymać pozwolenie na budowę na odcinek Łochów – Sadowne – zapowiedział Jerzy Korzeniowski. – Już ukończyliśmy natomiast budowę nowej drogi asfaltowej Tłuszcz – Chrzęsne – mówił. To ciekawy przykład współpracy PLK z lokalnym samorządem. W związku z likwidacją niektórych przejazdów kolejowo-drogowych konieczne było bowiem powstanie nowej trasy, którą sfinansowała częściowo strona kolejowa, a częściowo – miasto Tłuszcz.

Przed kolejnym etapem przygotują objazdy

Polskie Linie Kolejowe przedstawiły też pokrótce plany kontynuowania modernizacji trasy Rail Baltica po zakończeniu pierwszego etapu inwestycji. – Mamy już zlecenie wykonania dokumentacji dla odcinka Sadowne – Białystok. Przygotowaliśmy również wniosek o uruchomienie finansowania tego zadania, które wyceniamy na 3 mld zł – potwierdził Jerzy Korzeniowski. – Jeśli dokumentacja zostanie wykonana do 2015 roku, czyli zgodnie z terminem, chcemy rozpocząć procedurę przetargową tak, by w 2017 roku rozpocząć na tym odcinku roboty. Wcześniej planujemy natomiast przygotować linie objazdowe. W zgłoszonym wniosku mamy zarezerwowane środki na rewitalizację ciągu Białystok – Czeremcha – Siedlce i linii 36 Ostrołęka – Łapy – mówił.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy tor i perony na linii 22

Infrastruktura

Nowy tor i perony na linii 22

PKP PLK 26 października 2025

Od grudnia 140 km/h z Chorzowa przez Bytom do Nakła

Infrastruktura

Kaliska KD: Powiat dofinansowuje remont torów, ale nie przewozy

Pasażer

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy tor i perony na linii 22

Infrastruktura

Nowy tor i perony na linii 22

PKP PLK 26 października 2025

Od grudnia 140 km/h z Chorzowa przez Bytom do Nakła

Infrastruktura

Kaliska KD: Powiat dofinansowuje remont torów, ale nie przewozy

Pasażer

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij