NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rail Baltica: PKP PLK aktualizują studium, by podnieść prędkość

| Roman Czubiński 09.08.2021 7k

Rail Baltica: PKP PLK aktualizują studium, by podnieść prędkość
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP PLK
PKP PLK ogłosiły przetarg na aktualizację rezultatów studium wykonalności dla modernizacji trasy Białystok – Ełk. Konieczność przygotowania nowego dokumentu wynika z planów podniesienia prędkości maksymalnej do 200 km/h. Opracowanie ma być gotowe w ciągu 90 dni od podpisania umowy.
Korytarz kolejowy E75 (Rail Baltica) między Białymstokiem a Ełkiem składa się głównie z linii 38 (Białystok – Głomno) oraz z krótkich, najwyżej kilkukilometrowych fragmentów linii: 38, 41, 515, 516, 219 i 223. PKP PLK zamierza skrócić na tym odcinku czas przejazdu, zwiększyć przepustowość i zapewnić pełną interoperacyjność według standardów sieci TEN-T. Przyciągnięciu pasażerów ma też służyć poprawa dostępności kolei, likwidacja barier architektonicznych oraz usprawnienie statycznej i dynamicznej informacji pasażerskiej.

Obowiązkiem wykonawcy będzie przeanalizowanie wariantów: zerowego (oznaczającego przywrócenie wcześniejszego stanu infrastruktury) oraz inwestycyjnego. Ten drugi zakłada dobudowę drugiego toru oraz dostosowanie linii do prędkości 200 km/h, kompleksowe wzmocnienie podtorza i odnowienie nawierzchni (naciski na oś mają wynosić maksymalnie 22,5 tony), budowę nowej sieci trakcyjnej, zabudowę systemu ETCS poziomu 2 oraz budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Ełku.

Pierwsze studium wykonalności dla odcinka Białystok – Suwałki – Trakiszki przygotowano w latach 2015-2016, a wnioski dla potrzeb złożenia wniosków o środki unijne z Instrumentu „Łącząc Europę” opracowano w 2017 r. – Potrzeba aktualizacji rezultatów studium wykonalności dla projektu "Prace na linii E75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk" wynika z podniesienia prędkości maksymalnej na projektowanym odcinku do 200 km/h – wyjaśnia Tomasz Łotowski z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury. Jak dodaje, PKP PLK chce zamówić przygotowanie aktualizacji rezultatów studium wykonalności wraz z modelem finansowo-ekonomicznym oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym.

– Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane na odcinku Białystok – Ełk (z wyłączeniem Ełku) przewiduje się w I kwartale 2023 r. – informuje Łotowski. Prace budowlane powinny zostać ukończone do końca 2027 r. W najbliższych tygodniach, jeszcze w sierpniu bieżącego roku, PKP PLK planuje natomiast podpisanie umowy na roboty budowlane w Ełku. Ten zakres robót ma być gotowy do końca 2023 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5