Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rail Baltica: PKP PLK aktualizują studium, by podnieść prędkość

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
09-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rail Baltica: PKP PLK aktualizują studium, by podnieść prędkość
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK ogłosiły przetarg na aktualizację rezultatów studium wykonalności dla modernizacji trasy Białystok – Ełk. Konieczność przygotowania nowego dokumentu wynika z planów podniesienia prędkości maksymalnej do 200 km/h. Opracowanie ma być gotowe w ciągu 90 dni od podpisania umowy.

Korytarz kolejowy E75 (Rail Baltica) między Białymstokiem a Ełkiem składa się głównie z linii 38 (Białystok – Głomno) oraz z krótkich, najwyżej kilkukilometrowych fragmentów linii: 38, 41, 515, 516, 219 i 223. PKP PLK zamierza skrócić na tym odcinku czas przejazdu, zwiększyć przepustowość i zapewnić pełną interoperacyjność według standardów sieci TEN-T. Przyciągnięciu pasażerów ma też służyć poprawa dostępności kolei, likwidacja barier architektonicznych oraz usprawnienie statycznej i dynamicznej informacji pasażerskiej.

Obowiązkiem wykonawcy będzie przeanalizowanie wariantów: zerowego (oznaczającego przywrócenie wcześniejszego stanu infrastruktury) oraz inwestycyjnego. Ten drugi zakłada dobudowę drugiego toru oraz dostosowanie linii do prędkości 200 km/h, kompleksowe wzmocnienie podtorza i odnowienie nawierzchni (naciski na oś mają wynosić maksymalnie 22,5 tony), budowę nowej sieci trakcyjnej, zabudowę systemu ETCS poziomu 2 oraz budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Ełku.

Pierwsze studium wykonalności dla odcinka Białystok – Suwałki – Trakiszki przygotowano w latach 2015-2016, a wnioski dla potrzeb złożenia wniosków o środki unijne z Instrumentu „Łącząc Europę” opracowano w 2017 r. – Potrzeba aktualizacji rezultatów studium wykonalności dla projektu "Prace na linii E75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk" wynika z podniesienia prędkości maksymalnej na projektowanym odcinku do 200 km/h – wyjaśnia Tomasz Łotowski z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury. Jak dodaje, PKP PLK chce zamówić przygotowanie aktualizacji rezultatów studium wykonalności wraz z modelem finansowo-ekonomicznym oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym.

– Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane na odcinku Białystok – Ełk (z wyłączeniem Ełku) przewiduje się w I kwartale 2023 r. – informuje Łotowski. Prace budowlane powinny zostać ukończone do końca 2027 r. W najbliższych tygodniach, jeszcze w sierpniu bieżącego roku, PKP PLK planuje natomiast podpisanie umowy na roboty budowlane w Ełku. Ten zakres robót ma być gotowy do końca 2023 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

Zintegrowany transport

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

UM Poznań 24 października 2025

Koleje Szwedzkie rezygnują z pociągu EuroNight do Berlina

Pasażer

Koleje Szwedzkie rezygnują z pociągu EuroNight do Berlina

Przemysław Jezierski 24 października 2025

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

Zintegrowany transport

Poznań: Początek budowy tramwaju w ul. Ratajczaka

UM Poznań 24 października 2025

Koleje Szwedzkie rezygnują z pociągu EuroNight do Berlina

Pasażer

Koleje Szwedzkie rezygnują z pociągu EuroNight do Berlina

Przemysław Jezierski 24 października 2025

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij