Spółka RB Rail AS, koordynująca projekt Rail Baltiki na terenie krajów bałtyckich, zawarła kolejną umowę projektową z hiszpańską firmą Idom. Tym razem obejmuje ona 78-kilometrowy odcinek łączący Kowno i Remigołę.
W środę 3 kwietnia spółka RB Rail podpisała koleją umowę projektową z firmą IDOM Consulting, Engineering, Architecture na projekt pierwszego odcinka trasy Rail Baltiki, tym razem na terenie Litwy – pomiędzy Kownem i Remigołą. Wartość kontraktu, obejmującego również nadzór autorski, sięga 6,980 mln euro netto. – Mamy przyjęty specjalny program rozwoju infrastruktury. Wkrótce zakończymy też proces pozyskiwania gruntów. Terminowa realizacja dokumentacji projektowej pozwoli na rozpoczęcie budowy w 2021 r. – wskazał Rokas Masiulis, minister transportu i komunikacji Litwy.
Na 78-kilometrowym odcinku wstępnie przewidziano budowę siedmiu wiaduktów drogowych, 11 wiaduktów kolejowych, trzech przejść dla zwierząt i czterech mosty kolejowe. Na tej trasie znajdzie się też najdłuższy most kolejowy w krajach bałtyckich – 1,7-kilometrowy obiekt będzie spinać dwa brzegi rzeki Wilia.
Jak pisaliśmy, w zeszłym tygodniu
podpisano umowę na projekt 71-kilometrowego odcinka trasy z Parnawy do Rapli na terenie Estonii. – W tym roku zamierzamy rozpocząć prace projektowe na pięciu kolejnych odcinkach. W maju podpiszemy dwie umowy na odcinki na Łotwie – powiedział Timo Riihimaki, szef RB Rail. W sumie całą trasę podzielono na 11 odcinków. Siedem postępowań przetargowych – rozstrzygniętych bądź toczących się –pokrywa 57% trasy na terenie krajów bałtyckich.