NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]

| inf. pras., oprac. ms 04.07.2018 6k

Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanek Warszawa Koło Fot. PKP PLK
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Przystanki Warszawa Koło i Parzniew nabierają kształtów [zdjęcia]
Powstają dwa nowe przystanki na dwóch ważnych aglomeracyjnych warszawskich liniach kolejowych. W Parzniewie gotowa jest już konstrukcja peronu, przejścia podziemnego, instalowane są podpory wiaty. Na przystanku Warszawa Koło trwają prace wykończeniowe na peronach i budowa dojść.
Konstrukcja nowego przystanku w Parzniewie jest już gotowa. Dwukrawędziowy 200-metrowy peron został wybudowany pomiędzy torami modernizowanej aglomeracyjnej linii kolejowej Grodzisk Mazowiecki – Warszawa. Ułożona jest granitowa, antypoślizgowa nawierzchnia, zamontowane są filary funkcjonalnej wiaty i słupy oświetleniowe. Wysoko nad peronem stoją już bramki sieci trakcyjnej. Gotowa jest także konstrukcja nowego przejścia podziemnego. Trwa budowa schodów i szybów windowych. Wykonawca przygotowuje się do montażu na peronie systemu nagłośnienia i monitoringu.

Nowy przystanek

Nowy przystanek jest odpowiedzią PKP PLK na rosnące potrzeby komunikacyjne mieszkańców Parzniewa oraz okolic Brwinowa i Pruszkowa. Inwestycja jest realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej numer 447 z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. Po zakończeniu prac przystanek Parzniew będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Nowe przejście podziemne będzie wyposażone w trzy windy. Ścieżki dotykowe będą zarówno w tunelu, jak i w nawierzchni peronu. Będzie funkcjonalna 50-metrowa wiata, ławki, tablice informacyjne, oświetlenie, megafony i monitoring. Obok peronu będzie znajdował się parking oraz stojaki dla rowerów.

W ramach inwestycji na linii 447 wyremontowanych zostanie łącznie 5 przystanków i stacja w Pruszkowie. Na zmodernizowane tory będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Będą lepsze dojazdy do Warszawy. Niestety, pomimo, że PKP PLK zapewnia, że inwestycja nie jest opóźniona, to przez kilka tygodni występowały utrudnienia w ruchu pociągów, z uwagi na przedłużające się prace w okolicy przystanku Warszawa Włochy.

Warszawska linia obwodowa w budowie

Na warszawskiej Woli trwają już prace wykończeniowe dwóch nowych peronów przystanku Warszawa Koło na aglomeracyjnej linii obwodowej Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia. Wybudowane są już wiaty, trwa montaż tablic informacyjnych, oświetlenia, ławek i nagłośnienia. Od strony ulicy Obozowej budowane są wejścia na perony – będą schody i dwie windy. Na nowy przystanek będzie można także wygodnie wejść od strony ulicy Zawiszy. Tu powstają dwa chodniki o łagodnym nachyleniu, dzięki czemu osoby z ograniczoną mobilnością będą mogły wygodnie dotrzeć do pociągu. Stoją słupy sieci trakcyjnej. Wykonawca przygotowuje się do ułożenia torów na przystanku i sąsiadującym wiadukcie.

Na zmodernizowanej linii obwodowej wybudowany zostanie jeszcze jeden nowy przystanek Warszawa Powązki. Ten będzie zlokalizowany po stronie wschodniej wiaduktu drogowego przy ulicy Powązkowskiej, przy południowych torach od strony warszawskiej Woli. Wygodne dojście do nowych peronów zapewnią schody, winda i pochylnia od strony ulicy Powązkowskiej i kładka od ulicy Duchnickiej. Kładka dodatkowo połączy dwie dzielnice – Wolę i Żoliborz. Budowa nowego obiektu rozpocznie się na początku 2019 roku.

Nowe i wyremontowane przystanki na warszawskiej linii obwodowej umożliwią lepszą komunikację. Ich bliskość sprawi, że linia obwodowa będzie spełniała funkcję naziemnego metra. Nowy węzeł komunikacyjny Warszawa Młynów zapewni dobre przesiadki z kolei do innych środków komunikacji miejskiej (niestety i na tej inwestycji wykonawca zanotował opóźnienie. „RK” pisze o tym tutaj).

Obie inwestycje są realizowane z programu CEF „Łącząc Europę”. Wartość dwóch projektów to prawie 500 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5