Partnerzy serwisu:
Biznes

Pierwszy ICE wjechał do Eurotunelu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
14-10-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 14 października 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pierwszy ICE wjechał do Eurotunelu
Deutsche Bahn zrobiło kolejny krok na drodze do uruchomienia regularnych połączeń kolejowych do Londynu przed Igrzyskami Olimpijskimi w 2012 roku i przełamania monopolu francusko-belgijskiej spółki Eurostar. Dziś pociąg ICE3 niemieckiego przewoźnika pierwszy raz samodzielnie wjechał do tunelu pod kanałem La Manche.

W ubiegłym tygodniu już przełamany został monopol Alstomu na pociągi porsuszające się w Eurotunelu. Spółka Eurostar zamówiła u niemieckiego Siemensa 10 pociągów E320. Decyzja ta wzbudziła wiele kontrowersji we Francji.

Teraz Deutsche Bahn chce przełamać monopol Eurostara. Niemiecki przewoźnik ma nadzieję, że będzie mogło dzięki temu ustanowić połączenia między centrami finansowymi we Frankfurcie i Londynie i to jeszcze przed Igrzyskami Olimpijskimi w 2012 roku. Prezes Eurotunnel Groupe, Jacques Gounon powiedział, że jeśli testy zakończą się powodzeniem, będzie to możliwe. - Jeśli test się powiedzie, jest jeszcze możliwe, aby Deutsche Bahn uruchomiło połączenia na Igrzyska Olimpijskie.

Jedyny problemem, który musi rozwiazać DB jest przejście testów bezpieczenstwa pociągów ICE w tunelu łączącym Francję z Wielką Brytanią. Zarówno w składach Eurostar E320, jak i ICE silniki są umieszczone wzdłuż całego pociągu pod podłogą. Do tej pory wszystkie składy poruszające się w Eurotunelu miały dwie głowice napędowe umieszczone na obu końcach pociągu. W ubiegłym tygodniu Alstom zasugerował, że zmiana napędu będzie miała wpływ na bezpieczeństwo pasażerów w tunelu.

Aby rozwiać obawy z tym związane. Deutsche Bahn przejechał pociągiem ICE niewielki fragment tunelu z obniżoną do 18 mil/godz. prędkością. W składzie podróżowali jedynie maszyniści oraz personel techniczny Deutsche Bahn i operatora Eurotunelu. Po dziesięciu minutach ICE zawrócił do Francji.

Pociąg wróci do tunelu na testy bezpieczeństwa w sobotę, a w przyszłym tygodniu  (19 października) odbędzie swoją pierwszą podróż do Londynu. Nie pokona jej jednak samodzielnie - będzie holowany.

Prezes Eurotunnel Groupe, już wcześniej wyraził swoje przekonanie, że ICE przejdzie testy bezpieczeństwa.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij