Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Rafamet, Adventure Media

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn
fot. Adventure Media
W październiku Rafamet zawarł umowę z firmą DB Fernverkehr AG reprezentowaną przez Deutsche Bahn AG na dostawę tandemu tokarek podtorowych typu 2 UGE 180 N. Termin realizacji zamówienia określono na 25 maja 2027 roku.

– Bardzo cieszymy się z podpisanego kontraktu i dołożymy wszelkich starań, żeby stał się on referencją zwiększającą nasze szanse na kolejne udane transakcje handlowe na tym rynku – mówi Maria Oslislo, kierownik sprzedaży w Rafamecie. Spółka z Kuźni Raciborskiej zawarła umowę z firmą Dutsche Bahn na dostawę tandemu nowoczesnych podtorówek. Maszyny pracować będą w nowym zakładzie ICE w Dortmundzie.

Ważny kontrakt

Umowa z tak znaczącym niemieckim podmiotem, to dla producenta potwierdzenie najwyższej jakości oferowanych maszyn. – W trakcie pozyskiwania kontraktu staraliśmy się zaprezentować klientowi atrakcyjną ofertę na nowoczesne urządzenie odpowiadające najnowszym trendom w budowie maszyn. Jednocześnie zapewniliśmy klienta, że posiadane doświadczenie i zaplecze produkcyjne Rafametu są gwarantem solidnego i terminowego wywiązania się ze zobowiązań kontraktowych. Nie bez znaczenia było również zapewnienie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego – informuje Maria Oslislo, która dodaje, że DB eksploatuje już obrabiarkę Rafametu, a dwie kolejne są w fazie realizacji.

W ramach najnowszego kontraktu Rafaamet dostarczy nowoczesne maszyny podtorowe dla Deutsche Bahn. Jest to też pierwszy kontrakt ze spółką DB Fernverkehr AG. Tandem tokarek będzie pracować w powstającym zakładzie ICE w Dortmundzie. – Zostanie zainstalowany w nowo budowanym zakładzie ICE w Dortmundzie. Cały obiekt jest nową inwestycją klienta i będzie to najnowocześniejszy zakład utrzymania składów ICE. W przyszłości nowy zakład w Dortmund-Hafen będzie wykonywał głównie prace związane z utrzymaniem różnego typu pojazdów ICE oraz pojazdów dalekobieżnych innych typów – tłumaczy Maria Oslislo.

Tokarki podtorowe służą do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych jednocześnie dwóch zestawów kołowych, bez konieczności ich demontażu.

Od lat na rynku niemieckim

Rafamet jest obecny na rynku niemieckim już od wielu lat, a maszyny wyprodukowane na Śląsku sprawnie pracują w wielu zakładach. Co więcej, w kilku miejscach można spotkać nadal funkcjonujące nawet ponad 30-letnie obrabiarki zwane „rafametkami” – Należy jednak pamiętać, że rynek niemiecki jest bardzo wymagający. Spotykamy się tam z silną konkurencją rodzimą oraz wysokimi wymaganiami technicznymi. Tym bardziej cieszymy się, że tak renomowany klient obdarzył nas po raz kolejny zaufaniem i dołożymy wszelkich starań, żeby projekt stał się on referencją zwiększającą nasze szanse na kolejne udane transakcje handlowe na tym rynku – zaznacza Maria Oslislo.

Maszyny spółki z Kuźni Raciborskiej są cenione nie tylko w Niemczech, ale i na całym świecie czego potwierdzeniem były minione międzynarodowe targi InnoTrans, które odbyły się w Berlinie. – W trakcie targów InnoTrans mieliśmy okazję do spotkania i porozmawiania na żywo z naszymi niemieckimi odbiorcami. Niezmiernie miło jest spotkać się z użytkownikami naszych maszyn, którzy, mimo upływu czasu nadal są zadowoleni z ich działania – dodaje M. Oslislo.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Wagony DB wożą pasażerów w Bułgarii

Tabor i technika

Wagony DB wożą pasażerów w Bułgarii

Przemysław Jezierski 03 października 2024

Będzie elektryfikacja linii Görlitz – Cottbus. Co zmieni dla Polaków?

Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Artur Bogdanowicz 01 sierpnia 2024

Wyniki Deutsche Bahn za pierwsze półrocze 2024 są złe

Biznes

Zobacz również:

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Wagony DB wożą pasażerów w Bułgarii

Tabor i technika

Wagony DB wożą pasażerów w Bułgarii

Przemysław Jezierski 03 października 2024

Będzie elektryfikacja linii Görlitz – Cottbus. Co zmieni dla Polaków?

Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Artur Bogdanowicz 01 sierpnia 2024

Wyniki Deutsche Bahn za pierwsze półrocze 2024 są złe

Biznes

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5