NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Przewozy Regionalne kupią nowy pociąg. Lub nawet trzy

| Jakub Madrjas 25.05.2016 194

Przewozy Regionalne kupią nowy pociąg. Lub nawet trzy
Fot. Newag
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę fabrycznie nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego z opcją rozszerzenia zamówienia do 3 pojazdów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego przeznaczonego do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 130 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji na dodatkowe jeden lub dwa pojazdy, ale nie później niż przed upływem trzech miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Potencjalny wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert wykonał przynajmniej jedną dostawę fabrycznie nowego spalinowego zespołu trakcyjnego dostosowanego do poruszania się z prędkością maksymalną nie mniejszą niż 120 km/h o wartości nie mniejszej niż 6 mln złotych netto.

Mają spełniać normy TSI

Jak czytamy w specyfikacji, technologia wykonania pojazdu oraz zakres wyposażenia zaplecza warsztatowego zamawiającego, musi umożliwiać wykonanie czynności utrzymaniowych na poziomach od P1 do P4 w zapleczach technicznych Przewozów Regionalnych. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin. Parametry i konstrukcja pojazdów muszą spełniać wymogi specyfikacji technicznych interoperacyjności (TSI).

Co ciekawe, zamawiany przez PR zespół trakcyjny ma umożliwiać nie tylko jazdę ukrotnioną co najmniej trzech pojazdów, ale i możliwość ciągnięcia wagonu o masie brutto do 60 ton. Maksymalna długość pojazdu to 60 metrów, a masa służbowa – 135 ton. W pociągu ma być co najmniej 175 stałych miejsc siedzących i 10 składanych. Przewidywana jest jedna para drzwi na stronę w członach końcowych i środkowym. Wysokość podłogi nad główką szyny ma wynosić nie więcej niż 600 mm pgs w strefie wejść oraz na 70% podłogi.

Zaskakujące jest to, że choć pojazd z zamówienia podstawowego ma być wyposażony w przekładnię hydrokinetyczną, to w dodatkowej opcji jeden pojazd może być wyposażony w przekładnię hydrodynamiczną. Alternatywnie wszystkie pojazdy mogą być wyposażone w przekładnię elektryczną z silnikami trakcyjnymi asynchronicznymi.

Wi-Fi, stoliki i gniazdka

Pociągi będą klimatyzowane, wyposażone w informację pasażerską i Wi–Fi. W każdym ma być miejsce na co najmniej 2 wózki inwalidzkie i sześć rowerów. Drzwi w pociągu będą wyposażone w stopnie składane lub wysuwane, a przestrzenie przy drzwiach wejściowych mają być oddzielone od części pasażerskiej i przygotowane do montaż biletomatu.

Fotele mają być indywidualne, z ruchomymi podłokietnikami (zewnętrzne i środkowy), wyposażone w uchwyty dla osób stojących i jedno gniazdko na parę miejsc. Przy fotelach ma znajdować się śmietniczka, stolik oraz podwójny wieszak na ubrania a nad nimi – szklano-aluminiowa półka na bagaże. W łazience ma się znaleźć elektryczna suszarka.

Dostawa w cztery miesiące


Oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana z uwzględnieniem kryteriów ceny (waga 70), udzielenia zamawiającemu autoryzacji producenta pojazdów (waga 25), oraz gwarancji (waga 5). Oferty mają zostać otwarte pod koniec czerwca. Termin dostawy pojazdu w ramach zamówienia podstawowego wynosi 4 miesiące od dnia zawarcia umowy. W przypadku skorzystania z opcji, dodatkowe pojazdy zostaną dostarczone w terminie 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Nowy prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński potwierdził w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że należy się spodziewać dużego przetargu na modernizację kilkudziesięciu ezt serii EN57. Sygnalizował wówczas zakup pociągów spalinowych. – Kilka nowych pojazdów z pewnością Przewozy Regionalne kupią, ale będą to autobusy szynowe. Muszę podkreślić, że środki finansowe mamy ograniczone, dlatego wskazane jest, by inwestować jednak w modernizacje – powiedział Mamiński.

W barwach przewoźnika prawdopodobnie będą jeździć pojazdy, które modernizuje teraz H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na zlecenie spółki Polski Tabor Szynowy. Więcej na ten temat piszemy tutaj. Przewozy Regionalne chcą też kupić jedną lokomotywę typu 409Da.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5