Otwarcie linii Rybnik – Chałupki pozwoliło na zapewnienie oczekiwanego bezpośredniego przejazdu przewoźnikom pasażerskim z Katowic do Chałupek i przejazdy do czeskiego Bohumina. Ale do całkowitego zakończenia prac brakuje jeszcze sporo. Z tego powodu przewoźnicy towarowi wciąż korzystają z objazdów.
O tym, że mimo otwarcia ruchu na modernizowanej linii 158, przewoźnicy towarowi wciąż mają spore problemy ze skorzystaniem ze szlaku, poinformował nas czytelnik.
– Niestety przewoźnicy towarowi nie mogą korzystać z LK158, ponieważ na stacjach w Wodzisławiu Śląskim i Olzie czynne są odpowiednio 2 tory z 14 i 1 tor z 8. Uniemożliwia to mijanki oraz postoje składów towarowych w Wodzisławiu Śląskim i Olzie. Niestety tą wiadomością PKP PLK się nie podzieliły, a dla przewoźników towarowych to ogromne straty czasowe i finansowe – jazdy na około – pisze czytelnik.
PKP PLK nie zaprzecza, że problem istnieje. Zapewnia jednak, że tak układa rozkład jazdy pociągów, aby utrudnienia zminimalizować.
– Zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z Kolejami Śląskimi, PKP Intercity oraz z przewoźnikiem towarowym, by tak ustalać przejazdy składów, aby maksymalnie wykorzystać obecne możliwości trasy i ograniczać ewentualne trudności – pisze Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.
– Nadal jeszcze wykonawca na linii i stacjach realizuje część prac i trwają odbiory. Oceniamy, że na stacji Wodzisław Śląski zakończenie prac m.in. związanych z montażem urządzeń sterowania ruchem kolejowym, nastąpi w pierwszym kwartale 2016 r. Sukcesywnie będą wówczas włączane do ruchu tory na stacji. Aktualnie trwają m.in. odbiory urządzeń na nastawni. Również na stacji Olza zakres prac objętych projektem wykonawca powinien zakończyć w I kwartale 2016 r. Pozwoli to na rozpoczęcie prac na kolejnych, ważnych dla obsługi pociągów torach – informuje Jacek Karniewski.
Całkowite zakończenie inwestycji na odcinku Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki PKP PLK planuje w I półroczu 2016 roku. Ten termin jest związany z koordynacją i zakończeniem wszystkich robót z branży automatyki, sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacji i elektroenergetyki.
Przypomnijmy, że
na kilka dopiero na kilka dni przed startem nowego rozkładu jazdy pociągów 2015/2016 PKP PLK poinformowało przewoźników pasażerskich, że nie będą mogli skorzystać z całej zaplanowanej do ponownego otwarcia trasy z Rybnika do Chałupek. Przewoźnicy musieli szybko organizować trasy objazdowe i komunikacje zastępczą, która zaskoczyła pasażerów. Dopiero w połowie stycznia pociągi pojechały zrewitalizowanym odcinkiem. Więcej na ten temat przeczytasz
TUTAJ.