Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK naprawi linię 26 pod Łukowem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
10-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK naprawi linię 26 pod Łukowem
fot. Rafał Jasiński
PKP PLK poszukuje wykonawców prac torowych na początkowym odcinku linii 26. Zamówienie podzielono na dwa odcinki: Łuków – Łuków Łapiguz i Łuków Łapiguz – Okrzeja. Prędkość maksymalna nie zostanie podniesiona, przewidziano jednak podwyższenie peronów na dwóch przystankach oraz poprawę bezpieczeństwa na przejazdach.

Obie inwestycje będą realizowane w systemie „projektuj i buduj”. Prace na 25,5-kilometrowym odcinku do Okrzei obejmą przede wszystkim roboty nawierzchniowe (wraz z wymianą nawierzchni drogowej na przejazdach). Szyny i podkłady toru nr 1 mają być wymienione w całości (w technologii potokowej), a toru nr 2 – tylko na przejazdach i przy przebudowywanych peronach. Zamawiający wymaga szyn 60E1 i podkładów strunobetonowych, a także oczyszczenia podsypki i podbicia toru.

Na przystankach Borowina i Hordzieżka mają powstać nowe perony o wysokości 76 cm nad główką szyny. Przewidziano też zabudowę samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w trzech lokalizacjach – kategoria tych przejazdów zostanie podniesiona z D do C. Pięć przejazdów kategorii D ma być zlikwidowanych, a miejsca po nich – zabezpieczone barierami. Zakres inwestycji nie obejmuje obiektów inżynieryjnych.

Między stacjami Łuków Łapiguz i Łuków PKP PLK oczekuje wymiany nawierzchni obu torów na szyny 49E1 na nowych podkładach strunobetonowych. Przejazd kategorii D w km 2,744 ma zostać przebudowany na obiekt kat. B. Wykonawca będzie też musiał przeprowadzić drobny remont mostu nad Krzną i nico szerszy zakres prac przy przepuście nad ciekiem w km 5,695. W odróżnieniu od wyżej opisanego zadania konieczne będzie też przygotowanie – oprócz projektu budowlanego i projektów wykonawczych – koncepcji projektowej.

Prace na odcinku Łuków – Łuków Łapiguz będą realizowane ze środków krajowych. Na dalszym odcinku do Okrzei zarządca infrastruktury zamierza sfinansować je z Krajowego Programu Odbudowy. Jedynym kryterium udzielenia obu zamówień jest cena. Oferty można składać do14 listopada (krótszy odcinek) i 7 grudnia (dłuższy).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij