NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przetarg na modernizację odcinka Warszawa - Warka

| Rynek Kolejowy 15.03.2013 209

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-03-15 09:19:58 Autor: janekp
---.208.10.65
Jasne najlepiej nic robic tylko odkładać......
Ale za to przyjemnie likwidować.
Nie ma winnych że przeciaganie w latach tak potrzebnego 2 toru...
2013-03-15 09:22:44 Autor: GMFK
---
Modernizacja odcinka Warka - Radom, a zdjęcie ze Skarżyska Kamiennej ;)
2013-03-15 09:38:54 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
1. Jakim prawem ze środków kolejowym ma być przebudowywany wiadukt drogowy?????
2. O co chodzi z rozbiórką i ponownym ułożeniem torów na stacji Warszawa Okęcie? Przecież dopiero co ją budowali?
2013-03-15 09:45:52 Autor: globus
---.81.25.21
\"Warszawa Okręcie\"? Gdzie znajduje się ta stacja? Chyba przy jakimś porcie ;)
2013-03-15 09:56:07 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Pechowa linia\"

Pechowa jak pechowa. Chodzą słuchy, że ósemka - z racji przebiegu - jest potencjalną konkurencją dla CMKi, zatem z założenia \"nie-będzie-dało-się\" poprawić jej parametrów tak, aby wycisnąć z niej maksimum możliwości (i wcale nie chodzi tu o płynne 160 km/h na całej trasie).

No bo warszawiaki czy inne krakusy do stolicy/byłej stolicy to mają pomykać superoskimi - także pod względem ceny - EC/EIC/IC/Ex itp. via CMK, a nie jakimiś tam TLK via Kielce. A zmodernizowana ósemka, z gorszym, ale nie tragicznym czasem przejazdu, mogłaby tu sporo krwi napsuć, więc zawczasu trzeba temu przeciwdziałać.

Tyle teoria spiskowa. Pewnie wiele tu fantazji, z drugiej jednak strony coś musi być na rzeczy, skoro remont, który miał być gotowy 7 lat temu, będzie gotowy może za 7 lat... Czy zarządca infrastruktury, któremu NAPRAWDĘ zależałoby na poprawie parametrów zarządzanej przez siebie sieci, aż tak rozwlekałby w czasie tak potrzebną inwestycję? Prawda, że to intrygujące pytanie?

A co do istoty rzeczy to można powiedzieć: wreszcie coś się dzieje. Zobaczymy teraz na gruncie, co to z tego będzie, znając już z E65, ekhm..., tempo realizacji prac...
2013-03-15 09:58:21 Autor: gosc
---.xdsl.centertel.pl
to także po elektryfikacji będzie najkrótsze połączenie Krakowa z Łodzią, czyli drugiego z trzecim miastem w Polsce. Pozwoli skrócić odległość o 30 km, a więc i czas jazdy o ładnych kilkanaście jak nie więcej minut. Gdzie indziej wydaje się miliardy by takie kilkanaście minut osiągnąć. Ale tak to jest jak na kolei są ludzie, którzy uważają że milionową aglomerację w centrum polski należy traktować jak przeszkodę terenową a nie potencjalny rynek
2013-03-15 10:16:44 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@gosc

Rozumiem, że mówisz o linii 25, bo jakoś nie kumam, co ma Wawa-Warka do Kraków-Łódź? \'25\' to najpierw trzeba wybronić przed optymalizacją, a później myśleć o elektryfikacji i ruchu dalekobieżnym... Pieśń odległej przyszłości, na razie...
2013-03-15 10:44:11 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolejność powinna być pierwszą moderna jedynki i ósemki ( i to dawno, dawno temu)a nastepnie cmk ,a u nas jakby komuś zalezało aby z W -wy do Krakowa/Katowic długo jeszcze jezdzić powyżej 2,5godziny( bo czy zanosi sie na jakąs poprawę w najbliższym czasie, chyba nie)
2013-03-15 11:41:52 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Aby nie wiem jak się naprężać, to nie można tego typu działań oceniać pozytywnie. Wiem - moderny potrzebne są - ale nie takie!!!

To będzie kolejna MO(R)DERNIZACJA ciągnąca się jak flaki przez najmniej 10 lat, bo podzielona na dwa etapy, a więc:

- degrengolada przewozowa
- zamkniecie linii
- ucieczka pasażerów do aut i busów bez jakiejkolwiek pewności ich powrotu za lat 10
- za 10 lat (jak dobrze pójdzie) efekty będą na średnią ok 100-110 km/h, czyli dobre na kolej regionalną i NIC więcej. Przy równoległej \"esce\" która już jest, kolej nie ma szans przy takich parametrach (bo musi być szybsza od dworca do dworca minimum o 50% do 100% niż auto \"od drzwi do drzwi\").

********

I chyba tyle - czyli kolejne 10 lat - musimy jeszcze UCZYĆ się na własnej GŁUPOCIE (tak jak na własnej głupocie uczymy się już 5 lat po usramorządowieniu!), zanim przestaniemy marnować wielki szmal w tego typu \"moderny\" i zaczniemy rewitalizacje jak Koluszki - Częstochowa oraz... budowę nowych linii w parametrach XXI wieku, a nie archaiźmie połowy XX wieku.

Ciężko nam idzie ta nauka na rozwleczonych mo(r)dernach E 65 Północ, E 30, E 59, oj ciężko... Ubolewam, tyle mogę, prócz nieustannego alarmowania i lansowania NOWOCZESNEJ kolei, co upierdliwie czynię i czynić będę.

Az do skutku!
2013-03-15 11:43:44 Autor: scyz
---.tktelekom.pl
Z tytułu informacji wynika, że modernizacja obejmie odcinek Warszawa Okęcie -Warka (44km). Z treści wynika, że roboty obejmą odcinek Warszawa Okęcie - Czachówek Południowy(24km). Czy w redakcji RK jest ktoś kto to wyjaśni?
2013-03-15 11:58:01 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Robert Wyszyński

No, ale co poradzić, Panie Robercie? Co poradzić? KDP Kraków - Kielce - Radom - Warszawa - Olsztyn - Elbląg - Trójmiasto? Byłoby miło, nie powiem... :-)
2013-03-15 12:12:40 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A KDP W- wa -Płock - Toruń- Grudziądz - Tczew byłoby tak zle
2013-03-15 12:32:44 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
@mnb:
1. o tym skandalu polegającym na tym że kolej ma z własnych środków budować wiadukty drogowe trzeba informować każdego leminga mantrującego że kolej jest nieopłacalna.
2. Na stacji Warszawa Okęcie zgrzebano lekko tylko obydwie skrajne głowiece (północną w zwiążku z niewielkim przesunięciem towarowej bocznicy lotniskowej, południową w związku z budową wiaduktu). W obu przypadkach prace te zostały wymuszone inwestycjami drogowymi: budową Puławskiej - Bis w pierwszym oraz autozdtrady A2 dla niepoznaki nazwanej Południową Obwodnicą Warszawy w drugim przypadku. Reszta układu torowego stacji Okęcie pamięta jeszcze czasy semaforów kształtowych, które wycięto gdzieś w początkach istnienia obecnej PRL-bis.
2013-03-15 20:34:33 Autor: psychomantis
---.204.tronic.pl
Ojej, nie może być. Z 10 letnim opóźnieniem mamy przetarg, ale tylko na 1/2 inwestycji. Boże, przecież tą linię na początku lat 30-tych wybudowano OD ZERA w 1,5 roku.

Jeśli RK ma braki w zdjęciach z linii 8 na odcinki Wawa - Radom i notorycznie zamieszcza zdjęcia ze Skarżyska, proszę się odezwać. Z chęcia takie dostarczę. Ba! Będziecie mogli je sobie podpisać jako swoje :P


PiotrW: \"No bo warszawiaki czy inne krakusy do stolicy/byłej stolicy to mają pomykać superoskimi - także
pod względem ceny - EC/EIC/IC/Ex itp. via CMK, a nie jakimiś tam TLK via Kielce. A zmodernizowana
ósemka, z gorszym, ale nie tragicznym czasem przejazdu, mogłaby tu sporo krwi napsuć, więc
zawczasu trzeba temu przeciwdziałać.\"
Problem polega na tym, że TLK już po CMKa jeżdża. :P


Robert Wyszynski > Czy możesz mi napisać dlaczego z tą linią jest jak jest. Dlaczego jest moderna nie została zakończona w 2006 jak pierwotnie planowano i dlaczego to się tak ciągnie. Siedzisz w papierach i w temacie - wytlumacz prosze :)
2013-03-15 21:14:29 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Siódemka się w międzyczasie posypie, być może wybudują łącznice w Gosiewie... Kiedyś tory remontowali np. pensjonariusze \"sanatorium\" w Ĺťytkowicach... Może warto do tego wrócić?
2013-03-15 21:38:14 Autor: Radomiak
---.adsl.inetia.pl
To jest totalny SKANDAL w wykonaniu PKP PLK!!! W pierwszej kolejności do modernizacji idzie LOT A czyli Okęcie-Czachówek, a więc jedyny odcinek między Radomiem i Warszawą, gdzie v max wynosi 100 km/h.
Mówiąc krótko PKP PLK w pierwszej kolejności zmodernizuje tory na najlepiej utrzymanym odcinku linii!!!

Modernizacja powinna zacząć się od LOTU B czyli Czachówek-Warka, który jest w opłakanym stanie technicznym.

To jest sabotaż. To jest zwyczajne niszczenie kolei w Polsce!!!!
2013-03-15 22:48:02 Autor: zenek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co z przystankiem Sułkowice i dalej w kierunku Warki.Bedzie drugi przetarg?
2013-03-17 21:17:28 Autor: doMnb
---.adsl.inetia.pl
a od kiedy to \"istnieją środki kolejowe\", widziałeś choć jedną rentowną inwestycję kolejową? czy na paragonie za bilet masz doliczony podatek Vat i Akcyzę? + kilka opłat pobocznych? parapodatkowych? czy widziałeś kiedyś fotoradary na lini kolejowej kasujące cały pociąg za przekroczenie prędkości na przejazdach kolejowych?
WSZYSTKO CO KOLEJ DOSTAJE TO JEST Z NIE ICH PIENIĘDZY w tym na przebudowę szlaku do wyższych prędkości poprzez wyłączenie kolizji z inną infrastrukturą.
Zobacz ile osób porusza się szlakiem kolejowym DZIENNIE z Warszawy do Radomia, a raczej z CZachówka do Radomia a ile S7 z Tarczyna do Radomia.
Mogę Cię zaręczyć że zwrot z inwestycji S7 postępuje w ogromnym temie (opłaty paliwowe, viatoll, akcyza... ). Na lini NR 8 wydatek rzędu 1.3 mld NIGDY SIĘ NIE ZWRÓCI, czyli do każego przewiezionego TOWARO/OSOBY dopłacimy krocie.

Apropo samej inwestycji. Wg mnie wszystkie stacje powinny zostać przebudowane z dodatkowym zewnętrznym torem, nawet PIASECZNO i stacje w Warszwie.
By inwestycja na lini NR 8 miała sens wymagana jest rozbudowa tej lini do Zalesie Górnego lub nawet Czachówka do lini 4 torowej, gdzie 2 zewnętrzne utworzą linię o dużym obciążeniu ruchem osobowym. Teraz mamy 2 paski i 2-3 pociagi na godzinę w szczycie? Wystarczy zobaczyć co ile kursuje z tak dużego miasta jak RAdom pociąg obok Berlina by zobaczyć czemu wydaje się pieniądze rzędu 1.3 mld zł na zachodzie.
NAGMINNE JEST TO ĹťE W OKRESIE zawirowań w ruchu na węźle priorytet ma pocią przyspieszony i zdarzają się absurdy, że pociąg który się spóźnił na stację z godziny 16.30 pojawia się o 17.20-17.30, ale przed nim nie zostaje puszczony ani jeden osoby. Pociąg pospieszny to 250-300 ludzi, ale w tym czasie nie jedzie 3-4 pociągi osobowe i jakieś 1.500 osób marznie bo PKP SA ma inne priorytety. Bywa że osobowy juz dawno zakońćzył by bieg w CZachówku czy G.Kalwarii, ale nie zostaje wpuszcozny bo czeka na POŚPIECH.
2013-03-18 20:45:11 Autor: filip
---.dynamic.chello.pl
Najważniejsze że zakupili już lokomotywy które mogą rozwijać szybkość 160 km/godz .Szukam słów jak to nazwać ,ale jak nazwać decyzje kretynów którzy na pewno już załatwili sobie za ten zakup wysokie nagrody
2013-04-19 09:19:42 Autor: filip
---.dynamic.chello.pl
Z tych wszystkich deklaracji na temat modernizacji linii Warszawa- Radom można wywnioskować że w tym terminie pomalują tylko szlabany na przejazdach i dokończą remont dworca Radom . Tłumaczenie że są trudności z wykupem działek to wymówka z fiaska tego projektu
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5