Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przetarg na modernizację lokomotyw SM42 w PKP Intercity. Do trzech razy sztuka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przetarg na modernizację lokomotyw SM42 w PKP Intercity. Do trzech razy sztuka
fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
PKP Intercity od ponad roku usiłuje zmodernizować kilkanaście swoich lokomotyw manewrowych serii SM42. Przewoźnik rozpisał właśnie trzeci przetarg, który ma wyłonić wykonawcę napraw głównych i unowocześnienia „esemek”.

Pierwszy konkurs ofert dotyczący modernizacji lokomotyw manewrowych miał miejsce w sierpniu 2017, ale nie przyniósł rozstrzygnięcia. Oferta złożona przez doświadczonego wykonawcę modernizacji tego typu pojazdów – firmę Newag – została odrzucona. Podobna sytuacja miała miejsce w połowie roku 2018, gdy w drugim przetargu odrzucono jedyną ofertę FPS H. Cegielski. PKP Intercity nie podało przyczyn odrzucenia ofert, ale warto zaznaczyć, że o kilkanaście milionów przekraczały one kosztorys PKP Intercity.

Obecnie rozpisany przetarg na modernizację SM42 podzielono na dwie części. W pierwszej chodzi o wykonanie prac na 6 lokomotywach, w drugiej – na 7 spalinowozach. Kryterium wyboru ofert stanowi w 25% okres gwarancji (wykonawca musi dać przynajmniej 36 miesięcy gwarancji na produkt), w 5% współczynnik dostępności, a w 70% cena zmodernizowanej jednej lokomotyw.

Lokomotywy manewrowe mają przejść kompleksową modernizację, z wymianą dwóch silników na nowoczesny włącznie, o mocy minimum 1000 kW. Ze starej konstrukcji ma pozostać jedynie ostoja i zestawy kołowe. Pojazdy mają mieć zdolność rozpędzania się do 90 km/h, co może pomóc wykorzysta je także w ruchu liniowym, w razie awarii lokomotyw SU160 Gama, nadal bardzo licznych. Zamawiający zapisał w specyfikacji m.in., że lokomotywa musi być zdolna do prowadzenia pociągu pasażerskiego o masie 230 t (z zasilaniem 5 wagonów w energię) na profilu 3‰ z prędkością 70 km/h, a w trakcji podwójnej, z prędkością 80 km/h.

Koperty z ofertami otwarte zostaną 8 stycznia 2019. Modernizację pojazdów dofinansuje Unia Europejska.

Niemal jednocześnie PKP Intercity rozpisało przetarg na wykonanie prac na poziomie P4 12 innych lokomotyw SM42.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij