NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przedstawicielka Polski wybrana na stanowisko menadżera projektu Trans-European Railway

| inf. pras 09.06.2021 1,6k

Przedstawicielka Polski wybrana na stanowisko menadżera projektu Trans-European Railway
Fot. Nelso Silva, flickr
2 czerwca 2021 r., na sesji komitetu projektu Koleje Transeuropejskie (Trans-European Railway – TER), prowadzonego w ramach Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, przedstawicielka polskiego zarządcy infrastruktury kolejowej, Małgorzata Kopczyńska z PKP Polskie Linie Kolejowe SA została jednomyślnie wybrana na stanowisko menadżera projektu TER.
Międzyrządowy projekt TER powstał w 1990 r. w celu poprawy jakości transportu kolejowego w regionie Centralnej Europy. Prowadzony jest równolegle z bliźniaczym projektem Autostrady Transeuropejskiej (Trans-European North-South Motorway). Prace w ramach tych projektów realizowane są zgodnie z założeniem, że są to uzupełniające się środki transportu. Dlatego duży nacisk kładzie się na transport multimodalny, promując synergie różnych środków transportu.

Jednym z zadań TER jest identyfikacja „wąskich gardeł” oraz brakujących połączeń w europejskiej sieci transportowej. Prowadzona jest m.in. analiza wielkości przewozowych oraz parametrów technicznych linii.

Zasięg projektu obejmuje państwa Europy Środkowo-Wschodniej, Południowo-Wschodniej oraz Basenu Morza Czarnego. W tym układzie geograficznym Polska odgrywa ważną rolę zarówno w przewozach w kierunku północ-południe (Morze Bałtyckie – Morze Śródziemne i Czarne), jak i wschód-zachód (Azja – Europa).

Strona polska promuje m.in. połączenia z portami bałtyckimi (Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Świnoujście) oraz przewozy euroazjatyckie, jako uzupełnienie kolejowe inicjatywy szlaku Via Carpatia. Prowadzone działania wpisują się w realizację postanowień dotyczących Zrównoważonych celów rozwojowych ONZ, w tym mobilności. Udział w projekcie TER oznacza realną możliwość zabezpieczenia interesów Polski podczas tworzenia umów międzynarodowych oraz ustalania przebiegu ciągów transportowych.

Koordynatorem TER ze strony Polski jest Ministerstwo Infrastruktury, natomiast PKP PLK SA udzielają wsparcia merytorycznego w ramach projektu – informuje resort infrastruktury.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45792)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45792)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5