Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Przebudowa sieci trakcyjnej na CMK już bez przeszkód

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Przebudowa sieci trakcyjnej na CMK już bez przeszkód
Fot. PORR
Od grudnia 2016 roku trwa postępowanie przetargowe na przebudowę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice – Opoczno Południe i Opoczno Południe – Olszamowice na Centralnej Magistrali Kolejowej. Wszystko za sprawą odwołania do KIO, które złożyły dwie firmy.

Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwie części, w ramach których zostaną zawarte dwie odrębne umowy. Pierwszy zakres obejmuje przebudowę sieci trakcyjnej na szlakach Idzikowice – Opoczno Południe i Opoczno Południe – Olszamowice. Z kolei drugi zakres przewiduje przebudowę sieci trakcyjnej na szlaku Opoczno Południe – Olszamowice. W dwuzadaniowym przetargu na opracowanie i wykonanie przebudowy sieci trakcyjnej 44-kilometrowego odcinka linii nr 4, czyli Centralnej Magistrali Kolejowej, wpłynęły trzy oferty.

Realizacja projektu pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej do prędkości 200 km/h oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu pociągów a także zwiększy przepustowość na danym odcinku linii kolejowej nr 4.

Otwarcie ofert nastąpiło już 16 grudnia 2016 roku, jednak rozstrzygnięcie postępowania nastąpiło dopiero 1 marca 2017 roku. PKP PLK poinformowały, że na prace na odcinku Idzikowice – Opoczno Południe najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Trakcja PRKiI oraz ZUE, które zaoferowało cenę 16 mln zł brutto. Z kolei dla części drugiej przetargu (Opoczno Południe – Olszamowice) wybrano ofertę hiszpańskiej firmy Electren. Oferta opiewa z kolei na 42 mln zł brutto. Mimo że oferty przekraczały budżet zamawiającego (w części pierwszej o 1,7 mln zł, a w części drugiej – 1,5 mln zł), to PKP PLK zdecydowały o zwiększeniu puli środków.

Od decyzji wskazania najkorzystniejszych ofert odwołało się konsorcjum firm PKP Energetyka oraz Torpol. 13 marca 2017 roku firmy złożyły odwołanie w tej sprawie do Krajowej Izby Odwoławczej, gdzie zarzucają niestaranność i nierzetelność w przygotowanej ofercie przez hiszpańską firmę, przez co oferent ten wprowadził zamawiającego w błąd. Konsorcjum wniosło o odrzucenie oferty Electren z postępowania przetargowego w części drugiej (Opoczno Południe – Olszamowice). Z uwagami tymi nie zgodziło się KIO, które odrzuciło odwołanie PKP Energetyka oraz Torpolu. Warto dodać, że w części pierwszej zamówienia PKP PLK same odrzuciły ofertę hiszpańskiej firmy ze względu na braki formalne.

Oznacza to, że PKP PLK może oficjalnie podpisać już umowy z wybranymi przez siebie wykonawcami. Prace będą wiązały się z dużą liczbą zamknięć torowych. O pełnym zakresie tej inwestycji na linii CMK piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5