NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Przebudowa sieci trakcyjnej na CMK już bez przeszkód

| Martyn Janduła 07.04.2017 392

Przebudowa sieci trakcyjnej na CMK już bez przeszkód
Fot. PORR
Od grudnia 2016 roku trwa postępowanie przetargowe na przebudowę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice – Opoczno Południe i Opoczno Południe – Olszamowice na Centralnej Magistrali Kolejowej. Wszystko za sprawą odwołania do KIO, które złożyły dwie firmy.
Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwie części, w ramach których zostaną zawarte dwie odrębne umowy. Pierwszy zakres obejmuje przebudowę sieci trakcyjnej na szlakach Idzikowice – Opoczno Południe i Opoczno Południe – Olszamowice. Z kolei drugi zakres przewiduje przebudowę sieci trakcyjnej na szlaku Opoczno Południe – Olszamowice. W dwuzadaniowym przetargu na opracowanie i wykonanie przebudowy sieci trakcyjnej 44-kilometrowego odcinka linii nr 4, czyli Centralnej Magistrali Kolejowej, wpłynęły trzy oferty.

Realizacja projektu pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej do prędkości 200 km/h oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu pociągów a także zwiększy przepustowość na danym odcinku linii kolejowej nr 4.

Otwarcie ofert nastąpiło już 16 grudnia 2016 roku, jednak rozstrzygnięcie postępowania nastąpiło dopiero 1 marca 2017 roku. PKP PLK poinformowały, że na prace na odcinku Idzikowice – Opoczno Południe najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Trakcja PRKiI oraz ZUE, które zaoferowało cenę 16 mln zł brutto. Z kolei dla części drugiej przetargu (Opoczno Południe – Olszamowice) wybrano ofertę hiszpańskiej firmy Electren. Oferta opiewa z kolei na 42 mln zł brutto. Mimo że oferty przekraczały budżet zamawiającego (w części pierwszej o 1,7 mln zł, a w części drugiej – 1,5 mln zł), to PKP PLK zdecydowały o zwiększeniu puli środków.

Od decyzji wskazania najkorzystniejszych ofert odwołało się konsorcjum firm PKP Energetyka oraz Torpol. 13 marca 2017 roku firmy złożyły odwołanie w tej sprawie do Krajowej Izby Odwoławczej, gdzie zarzucają niestaranność i nierzetelność w przygotowanej ofercie przez hiszpańską firmę, przez co oferent ten wprowadził zamawiającego w błąd. Konsorcjum wniosło o odrzucenie oferty Electren z postępowania przetargowego w części drugiej (Opoczno Południe – Olszamowice). Z uwagami tymi nie zgodziło się KIO, które odrzuciło odwołanie PKP Energetyka oraz Torpolu. Warto dodać, że w części pierwszej zamówienia PKP PLK same odrzuciły ofertę hiszpańskiej firmy ze względu na braki formalne.

Oznacza to, że PKP PLK może oficjalnie podpisać już umowy z wybranymi przez siebie wykonawcami. Prace będą wiązały się z dużą liczbą zamknięć torowych. O pełnym zakresie tej inwestycji na linii CMK piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opoczno (103)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opoczno (103)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5