Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Electren z najtańszą ofertą na przebudowę sieci trakcyjnej na CMK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Electren z najtańszą ofertą na przebudowę sieci trakcyjnej na CMK
Fot. PORRPLK szukają wykonawcy dla kolejnych prac na CMK
W dwuzadaniowym przetargu na opracowanie i wykonanie przebudowy sieci trakcyjnej 44-kilometrowego odcinka linii nr 4, czyli Centralnej Magistrali Kolejowej, wpłynęły trzy oferty. Bliski otrzymania zlecenia jest hiszpański Electren. 

Jak wskazuje zamawiający, rozpoczęcie obowiązywania umowy mogłoby nastąpić 6 marca 2017 r. Czas jej trwania określono do 30 kwietnia 2018 r. Na początek wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany. Będzie miała na to czas do 15 kwietnia 2017 roku. Firma będzie musiała także uzyskać niezbędne pozwolenia na budowę i inne decyzje administracyjne.

Zadanie 1 – zamknięcia

Kolejny etap przewiduje z kolei prace na szlaku. Od 21 kwietnia 2017 r. do 9 lipca 2017 r. i od 26 lipca 2017 r. do 30 listopada 2017 r. nastąpią zamknięcia w porze nocnej do 6 godzin na torze nr 1 na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe. Z kolei na szlaku Opoczno Południe – Idzikowice na torze nr 2 od 21 kwietnia 2017 r. do 25 lipca 2017 r. i od 11 sierpnia 2017 r. do 30 listopada 2017 r. nastąpią zamknięcia w porze nocnej do 6 godzin.

Tor nr 1 na szlaku Idzikowice – Opoczno Południe i tory nr 1 i nr 3 na stacji Opoczno Południe od 10 lipca 2017 r. do 25 lipca 2017 r. zostaną całkowicie zamknięte. Tak samo będzie na torze nr 2 na szlaku Opoczno Południe – Idzikowice, od 26 lipca 2017 r. do 10 sierpnia 2017 r. nastąpi całodobowe zamknięcie.

Zadanie 2 – zamknięcia

Na torze nr 1 na szlaku Opoczno Południe – Olszamowice od 21 kwietnia 2017 r. do 9 lipca 2017 r. i od 11 sierpnia 2017 r. do 30 listopada 2017 r. nastąpi zamknięcie w porze nocnej do 6 godzin. Takie samo zamknięcie przewidziano na torze nr 2 na szlaku Olszamowice – Opoczno Południe od 21 kwietnia 2017 r. do 9 lipca 2017 r. i od 11 sierpnia 2017 r. do 30 listopada 2017 r..

Z kolei w związku z pracami na torach nr 1 i nr 2 szlaku Opoczno Południe – Olszamowice od 10 lipca 2017 r. do 10 sierpnia 2017 r. nastąpi całodobowa przerwa w ruchu pociągów.

Zamknięcie w porze nocnej do 6 godzin zaplanowano także na torze nr 1 szlaku Opoczno Południe do posterunku odgałęźnego Pilichowice od 11 sierpnia 2017 r. do 23 września 2017 r. i od 06 listopada 2017 r. do 30 listopada 2017 r. Z kolei na torze nr 2 szlaku p.odg. Pilichowice – Opoczno Południe od 11 sierpnia 2017 r. do 23 września 2017 r. zaplanowano całodobowe zamknięcie.

Jak podają PKP PLK, w zależności od trasy oraz kategorii pociągu czas przejazdu między Krakowem a Warszawą wydłuży się o od 70 do 100 minut. Pociągi relacji Warszawa – Katowice pojadą linią kolejową nr 1 (Wiedenką) przez Koluszki, Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Zawiercie, natomiast te na trasie Warszawa – Wrocław przez Koluszki, Częstochowę, Lubliniec i Opole. Czas przejazdu dla połączeń Warszawa – Katowice wydłuży się o 30-40 minut, a dla połączeń Warszawa – Wrocław o koło 20 minut.

Electren najtańszy

W przetargu na oba zadania wpłynęły trzy oferty: konsorcjum Trakcji PRKiI oraz ZUE, konsorcjum PKP Energetyki i Torpolu oraz Electrenu. Wszyscy gwarantują 72-miesięczny okres gwarancji na wykonane prace, jednak najtańsza jest oferta Electrenu (pierwsze zadanie – 11,7 mln zł, drugie zadanie – 42,0). Wkrótce PKP PLK wyłoni wykonawcę prac.

Szybsze podróże

Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwie części, w ramach których zostaną zawarte dwie odrębne umowy. Pierwszy zakres obejmuje przebudowę sieci trakcyjnej na szlakach Idzikowice – Opoczno Południe i Opoczno Południe – Olszamowice. Z kolei drugi zakres przewiduje przebudowę sieci trakcyjnej na szlaku Opoczno Południe – Olszamowice.

Realizacja projektu pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej do prędkości 200 km/h oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu pociągów a także zwiększy przepustowość na danym odcinku linii kolejowej nr 4.

Zamknięcie na CMK

W 2017 roku PKP PLK planuje duże prace związane z podniesieniem rozkładowej prędkości pociągów Pendolino na CMK. W związku z tym przez miesiąc ten jeden z najważniejszych szlaków kolejowych w Polsce będzie zamknięty. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PPM-T przygotuje część CMK do prędkości powyżej 200 km/h

Infrastruktura

PPM-T przygotuje część CMK do prędkości powyżej 200 km/h

if. pras., oprac.ms 22 marca 2022

Przetarg na nadzór nad modernizacją posterunku na CMK

Infrastruktura

Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej

Śšwiat

Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej

PKP Polskie Linie Kolejowe, 8 grudnia 2009 09 grudnia 2009

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PPM-T przygotuje część CMK do prędkości powyżej 200 km/h

Infrastruktura

PPM-T przygotuje część CMK do prędkości powyżej 200 km/h

if. pras., oprac.ms 22 marca 2022

Przetarg na nadzór nad modernizacją posterunku na CMK

Infrastruktura

Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej

Śšwiat

Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej

PKP Polskie Linie Kolejowe, 8 grudnia 2009 09 grudnia 2009

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5