NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Proteza Koniecpolska może zbliżyć południowo-zachodnią Polskę z centrum

| Dominik Lebda 31.03.2014 237

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-31 08:50:38 Autor: rysiek
---.internetdsl.tpnet.pl
" Oczywistym założeniem połączeń TLK jest cena, dlatego pasażerowie mają świadomość dłuższej podróży w odniesieniu do transportu autobusowego bądź indywidualnego."

Bardzo MONDRE podejście... Pasażer wie, że tlk to syf i wolna jazda więc puśćmy EIC...
2014-03-31 09:19:14 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bzdury jakich mało, przynajmniej tytuł kompletnie bez sensu

Jak linia kolejowa, której celem jest ominięcie centrum na trasie z warszawy w kierunku południowego zachodu ma zbliżyć to centrum do tego południowego zachodu? Czy mieszkańcy Łodzi i okolic, Kalisza i okolic (bo to jest centrum) mają jeździć naokoło protezą? Znam prostszy logiczny sposób. Budowa Y albo gruntowna modernizacja liniii kolejowych idących przez centrum. Mimo że droższa od protezy bardziej w długiej perspektywie się opłaca
2014-03-31 09:28:29 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
O kierunku lubelskim tradycyjnie się nie pamięta. Do mapy szanowni Państwo, do mapy.
2014-03-31 09:35:48 Autor: kosiarz
---.172.252.42
Reggio Częstochowa - Kielce 2h 22'... To po co był ten remont????
2014-03-31 10:24:51 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Dobrze, że tytuł już poprawiono, bo artykuł odnosi się tylko do rejonu południowo-zachodniej Polski.
O Wschodzie jest ledwie mało istotna wzmianka: "Warto dodać, że połączenia TLK z/do Jeleniej Góry mają szansę na odmianę, z uwagi na projekty taborowe dotyczące relacji Jelenia Góra – Warszawa – Białystok/Lublin."

Tak, tak. Dokładnie chodzi o tylko i wyłącznie o jeden wyraz: LUBLIN... To tyle jeśli chodzi o wspomniane w pierwszych akapitach regiony południowo-wchodniej Polski...
2014-03-31 11:06:21 Autor: MKM
---.231.103.18
@kosiarz: zadaj sobie pytanie czy remont się już skończył na protezie i kible mogą już jeździć 120?
2014-03-31 11:45:15 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@Dominik Lebda (autor arta) - cytat:

"Szansą na odbudowę pozycji połączeń dalekobieżnych w obszarze Wałbrzycha, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby jest rewitalizacja linii kolejowych w ramach projektu potocznie nazwanego „Protezą Koniecpolską”. __Prace w ramach tej inwestycji pozwolą na skrócenie czasu jazdy pociągów z Warszawy Centralnej do Wrocławia Głównego do poziomu 3 godzin i 45 minut w grudniu 2014 roku dla składu z lokomotywą EP09. __"

*******

Nie wywołuj wilka z lasu :-) Na protezie mają królować ekspresos dziobakos galacticos, a nie skaczące jak pchły archaiczne - choć sympatyczne skądinąd - EP 09. One będą właśnie dobre do teelek, jak dziobaki uwolnią dwadzieścia kilka tych loków na inne trasy.

Dobra, wiem, chodzi o TLK Wawa - Szklarska (może dzielone na Kłodzko/Kudowa?). I to jest całkiem DOBRY oraz oczywisty pomysł. Trasa o najszybszym możliwe czasie przejazdu. Już niedługo.

No a jazda "Y" - jasne! Pytanie: kiedy? W tej czy kolejnej inkarnacji?
2014-03-31 12:02:25 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Mimo że droższa od protezy bardziej w długiej perspektywie się opłaca
No to nic prostszego załóż sobie partie wygraj wybory i jak premier nakaż ministrowi finansów przekazanie środków z budowy dróg na Y i modernizacje linii kolejowej z Łodzi do Wrocławia.
Jak to takie proste to tak zrób a nie marudzisz w Internecie.
2014-03-31 12:19:34 Autor: MF
---.dynamic.chello.pl
Artykuł w ciekawy sposób aluzyjnie nawiązuje do sposobu korzystania z zmodernizowanej infrastruktury przez PKP IC, które jak tylko widzi krótszą podróż, wlepia tam drogie EIC bez marketingu i ofert promocyjnych (poza Relacyjnym i Wcześniej).

Wbrew pozorom, Jelenia Góra, Szklarska Poręba, Kudowa a nawet Karpacz potrzebują takich połączeń. Dzięki atrakcyjnemu czasowi jazdy mogłyby one być łączone w Wrocławiu i dalej kierowane do Warszawy.
2014-03-31 12:24:13 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
Proteza daje pole do popisu dla relacji Kraków Wrocław. TeeLKI omijające odcinek E30 pomiędzy stolicami Małopolski i GOPu stałby się bardzo konkurencyjne względem oferty autobusowej na A4. Oczywiście znam argumenty przeciwników takiego rozwiązania. Omijanie Katowic jednak nie zaszkodziło autobusowym ekspresom, nawet Lajkonik początkowo zaglądający na dworzec przy Mickiewicza ostatecznie ruszył na trasę Kraków Wrocław bez postojów. Teraz sytuacja się zmieniła, na A4 trwa wojna na wyniszczenie pomiędzy dawnymi przewoźnikami a Polskim Busem, ale to właśnie szansa dla szybkich i tanich TeeLeK Kraków Wrocław. Doświadczenie uczy jednak, że PKP IC prześpi swą szansę.
2014-03-31 12:41:29 Autor: jg
---.174.178.190
Pyta baca warszawiaka:
- A cemu, panocku, nie jizdzicie juz do nos, w Tatry jeno w Sudety?
- Bo tam nie ma górali.
2014-03-31 12:50:30 Autor: jg
---.174.178.190
@ Gość cytat "Czy mieszkańcy Łodzi i okolic, Kalisza i okolic (bo to jest centrum) mają jeździć naokoło protezą?"

I tu się mylisz. Dla warszafki cyntrum zawsze będzie u nich mimo ewidentnej geograficznej bzdury.
2014-03-31 19:49:14 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Nic tylko czekać, aż skończą protezę i wiedenkę/cmk, które będą zarzynać ofertę dalekobieżną Warszawa - Wrocław, przez Łódź... Sam RK już podrzuca pomysły, Śnieżka i Karkonosze do przetrasowania. W końcu taki jest sens tej inwestycji - zarzynanie przewozów przez Łódź (ku uciesze lobby paliwowego na S8), oraz podkopywanie potrzeby projektu KDP (tym bardziej ku uciesze lobby paliwowego), któremu przyklepuje RW.
2014-03-31 21:09:15 Autor: MKM
---.95.28.48
Ja wiem, że można mówić wszystko o IC ale mam nadzieję, chociaż po tym jak zabrali nam częstochowianom BOLKO mam mieszane uczucia to jednak w celu podratowania kosztów jakie PIC będzie ponosił wyślę na wyremontowane linie więcej pociągów. Czemu tak myślę? Z prostej przyczyny, za 2 lata kiedy skończą się główne remonty między innymi wiedeńki D29-1, protezy D29-61, CMK-i czasy przejazdów zacznie się skrócą i wtedy zacznie się prawdziwa konkurencja. Trudno teraz nakazać PIC konkurowanie np. z PB skoro nie mają gdzie jeździć? Ten plan modernizacji trzeba było zamienić na rewitalizację i głęboko się zastanowić co remontować aby nie sparaliżować przy tym pół Polski.
Druga sprawa to owe modernizację. Rok temu na protezie ogłoszono jeden z pierwszych przetargów na remont około 20 km pojedynczego toru wraz siecią. Czas trwania robót 3 miesiące. I mimo narzekań ze strony firm, które stanęły do przetargu (wygrał PNUiK) prawie się wyrobił z delikatnym miesięcznym poślizgiem. Czyli się da wyremontować. Brać przykład i stawiać za przykład. Dodam tylko, że na protezie nadzorcą jest pan, który nie lubi partactwa, więc jedna firma musiała poprawiać swoją pracę.
2014-03-31 22:13:49 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Dominik Lebda:

Jak zwykle bardzo trafny i ciekawy artykuł Panie Dominiku. Nie mniej, tym razem jakby nie pełny. Pociągi TLK z Warszawy, ogólnie w Sudety, raczej będą jeździć "Wiedenką" potem, czyli w Częstochowie, dopiero skręcając w prawo, na zachód na "Protezę". To bardzo możliwe, remont na linii nr 1 na serio idzie całkiem, całkiem. CMK pozostanie raczej dla EIC Premium Pendolino. A EIC z EP09... hmmm.... ciekawe, kto wie?

Zdecydowanie jednak "Proteza Koniecpolska" przybliży Sudety i Wrocław, Opole, Częstochowę do Gór Świętokrzyskich, Kielc i Roztocza, Zamościa, no i Lublina, jak nigdy w historii! Jakież na tym ciągu jeździły kiedyś tłumy!!! Nie tylko w wakacje... Ale i CMK (czy remont linii nr 62 p. Olkusz do 2019 roku - DI do SRT do 2020) może posłużyć do tego, aby Kielce i Lublin przybliżyć do Bielska (Żywca?), ale i Nysy czy Kłodzka. Tak, przez Nysę do Kłodzka, Kudowy! Dokładnie.

Zaś nowe EZTy kupione przez PKP IC z Wrocka powinny jeździć p. W-wę do Białegostoku, ale nie do Lublina... przez Warszawę? :D. Z Wrocławia do Lublina - tylko przez Kielce, ewentualnie linię nr 22 (po remoncie) przez Radom. Ale nie przez Warszawę dookoła. Serio :D.
2014-04-01 00:03:01 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
"Zaś nowe EZTy kupione przez PKP IC z Wrocka powinny jeździć p. W-wę do Białegostoku, ale nie do
Lublina... przez Warszawę? :D. Z Wrocławia do Lublina - tylko przez Kielce, ewentualnie linię nr
22 (po remoncie) przez Radom. Ale nie przez Warszawę dookoła. Serio :D."

--

Wrocław - Lublin albo przez Łódź, Warszawę z nowymi EZT, albo przez Kielce/22 na na zrujnowanym taborze, bez większych szans na stałą częstotliwość.

To pierwsze, to typowa konsolidacja taboru i tras, które łączą największe miasta polski, mimo, że są nie koniecznie przebiegają najkrótszymi trasami.
2014-04-01 16:34:06 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Bozia
Cytat :”Nic tylko czekać, aż skończą protezę i wiedenkę/cmk, które będą zarzynać ofertę
dalekobieżną Warszawa - Wrocław, przez Łódź... Sam RK już podrzuca pomysły, Śnieżka i
Karkonosze do przetrasowania. W końcu taki jest sens tej inwestycji - zarzynanie przewozów przez
Łódź (ku uciesze lobby paliwowego na S8), oraz podkopywanie potrzeby projektu KDP (tym bardziej
ku uciesze lobby paliwowego), któremu przyklepuje RW.

Oj Boziu Boziu. Bo się POpłaczę.

A zarzynanie Częstochowy poprzez puszczanie pociągów, w dodatku kategorii ekonomicznej TLK (Szczecin –Poznań) ŁÓDŹ- KRAKÓW przez CMK i Włoszczową zamiast przez Częstochowę jest w porządku???

No nie konsekwentnie Bozieńku , oj niekonsekwentnie.

Jak Kali ukraść krowa to dobrze, jak Kalemu to źle.

Poza tym jeśli pociągi kategorii TLK relacji Warszawa – Wrocław (Jelenia Góra) będą jeździć jak Pan Bóg przykazał wiedenką, a nie CMK (tam powinny kursować jedynie kwalifikowane IC Wrocław- Warszawa) to żadnej krzywdy łódzkiej nie będzie, ponieważ dostępność komunikacyjna dla aglomeracji łódzkiej będzie zapewniona w Koluszkach(czyli Łódź Główna :P). Zyskają też wszystkie miasta : Żyrardów 41 tys. Skierniewice 50 tys. Piotrków Trybunalski 80 tys. i Radomsko 50 tys.

Cóż w zaistniałej sytuacji rzeź połączeń z poziomu 5 połączeń na dobę do poziomu jednego lub 2 połączeń TLK na dobę w relacji Warszawa- Wrocław przez Łódź Kalisz Ostrów Wlkp. jest RACZEJ przesądzona, kiedy ruszy z kopyta proteza koniecpolska. Należy się @Boziu nad Nerem modlić jedynie o to, aby była to rzeź na rzecz trasowania pociągów TLK Warszawa- Wrocław w opcji wiedeńskiej tj. PRZEZ KOLUSZKI – wtedy żadnej krzywdy łódzkiej nie będzie i żeby nikomu z PIC-u nie strzeliło do głowy trasowania pociągów kategorii TLK przez CMK i Koniecpol, bo wtedy lipa. Żadnej dostępności dla aglomeracji łódzkiej w takim układzie nie będzie, nawet w pobliskich Koluszkach, nie będzie też dostępności w innych większych miastach województwa łódzkiego takich jak : Skierniewice Piotrków (2 byłe miasta wojewódzkie) czy Radomsko. Na takim rozdaniu zyskałyby patologiczne peroniki oPOczno i Gosiewo.

Ale skoro lobby łódzkie zamiast POpierać wiedenkę to ją szkaluje, zamiast promować Koluszki to je opluwa - jednocześnie na zasadzie „na złość babci odmrożę, sobie uszy” kibicuje budowie kolejnej patologii w oPOcznie - i przeniesieniu tam ruchu ekonomicznego kosztem Koluszek, bo do tego to się sprowadza, to nie ma co się dziwić, że obudzicie się w końcu z ręką w nocniku.


Sytuacja pomiędzy obiema trasami warszawsko – wrocławskimi dla pociągów pospiesznych zarówno tą przez Koluszki - Piotrków Trybunalski - Radomsko - Częstochowę - Lubliniec- Opole - Brzeg - Oławę jak i tą przez Koluszki/ (Łowicz Przemieście) – Łódź- Zduńską Wolę – Sieradz - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Oleśnice Rataje wróci do równowagi dopiero po rewitalizacji(modernizacji ???) linii nr 14 i pokrewnych. Po wyrównaniu czasów przejazdu po modernizacji opcja ostrowsko- kaliska bezpośrednio obejmująca Łódź z powrotem odzyska odpowiednią liczbę pociągów relacji Warszawa- Wrocław. Wtedy linia kalisko- ostrowska może mieć nawet przewagę połączeń pospiesznych relacji Warszawa- Wrocław w porównaniu z opcją częstochowsko- opolską z racji tej, że tam będą jeszcze ekspresy koniecpolskie (z CMK), stąd nie ma sensu robić tam mocnej konkurencji dziennymi pospiesznymi przez Piotrków.


Ale zanim tak będzie w dalekiej przyszłości póki co rzeź TLK na linii łódzko-kaliskiej i podzielenie przez Łódź i Kalisz losu kolejowego Kielc i Radomia wydaje się być raczej przesądzona. Akurat Łódź będzie tu najmniej poszkodowana, bo pociągi te będą dalej dostępne w Koluszkach, gorzej sytuacja ma się w odniesieniu do Kalisza i Ostrowa, bo to istotnie będzie pustynia kolejowa tak jak obecnie Kielce i Radom.

Chyba, że PIC zastosuje tu jeszcze inną taktykę i wytnie stary numer. Czyli dla zwiększenia frekwencji w segmencie kwalifikowanym EX/IC kursującego przez CMK i Koniecpol zablokuje dzienne konkurencyjne TLK relacji Warszawa- Wrocław wiedenką przez Koluszki Piotrków i po zrewitalizowanej wiedence będzie puszczał tanie TLK jedynie w relacji Warszawa- Katowice. Wtedy obecna oferta Warszawa- Łódź- Kalisz- Ostrów Wlkp.- Wrocław w liczbie nawet 5-4 kursów na dobę być może ma szansę się utrzymać tak jak dzisiaj.

Ale zobaczymy.

W każdym bądź razie już dzisiaj życzę całemu Nadnerczu Szczęśliwego Nowego Roku i „standardów kielecko-radomskich” :P, zwłaszcza dla oszołomów i hipokrytów typu @gość vel Bartas.
2014-04-01 18:43:40 Autor: bolek343
---.trzebinia.mm.pl
TLK oczywiście ma jechać wolniej od IC ale dlaczego wolniej od autobusu?
2014-04-01 18:57:45 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"A zarzynanie Częstochowy poprzez puszczanie pociągów, w dodatku kategorii ekonomicznej TLK
(Szczecin –Poznań) ŁÓDŹ- KRAKÓW przez CMK i Włoszczową zamiast przez Częstochowę
jest w porządku??? "

--

Jest - choćby daleko, że Częstochowa ma aspiracje na przejęcie ruch pasażerskiego Kraków - Wrocław (i dalej do Poznania i Szczecina), z E30.
2014-04-01 19:00:28 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Poza tym jeśli pociągi kategorii TLK relacji Warszawa – Wrocław (Jelenia Góra) będą
jeździć jak Pan Bóg przykazał wiedenką, a nie CMK (tam powinny kursować jedynie
kwalifikowane IC Wrocław- Warszawa) to żadnej krzywdy łódzkiej nie będzie, ponieważ
dostępność komunikacyjna dla aglomeracji łódzkiej będzie zapewniona w Koluszkach(czyli
Łódź Główna :P). Zyskają też wszystkie miasta : Żyrardów 41 tys. Skierniewice 50 tys.
Piotrków Trybunalski 80 tys. i Radomsko 50 tys. "

--

Koluszki = łódzka Włoszczowa Północ. Ta sama bajka, na którą nie ma przyzwolenia.
2014-04-01 19:08:07 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"óż w zaistniałej sytuacji rzeź połączeń z poziomu 5 połączeń na dobę do poziomu
jednego lub 2 połączeń TLK na dobę w relacji Warszawa- Wrocław przez Łódź Kalisz Ostrów
Wlkp. jest RACZEJ przesądzona, kiedy ruszy z kopyta proteza koniecpolska. Należ
2014-04-01 19:09:17 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"óż w zaistniałej sytuacji rzeź połączeń z poziomu 5 połączeń na dobę do poziomu
jednego lub 2 połączeń TLK na dobę w relacji Warszawa- Wrocław przez Łódź Kalisz Ostrów
Wlkp. jest RACZEJ przesądzona, kiedy ruszy z kopyta proteza koniecpolska. Należy się
@Boziu nad Nerem modlić jedynie o to, aby była to rzeź na rzecz trasowania pociągów TLK
Warszawa- Wrocław w opcji wiedeńskiej tj. PRZEZ KOLUSZKI – wtedy żadnej krzywdy łódzkiej
nie będzie i żeby nikomu z PIC-u nie strzeliło do głowy trasowania pociągów kategorii TLK
przez CMK i Koniecpol, bo wtedy lipa. Żadnej dostępności dla aglomeracji łódzkiej w takim
układzie nie będzie, nawet w pobliskich Koluszkach, nie będzie też dostępności w innych
większych miastach województwa łódzkiego takich jak : Skierniewice Piotrków (2 byłe
miasta wojewódzkie) czy Radomsko. Na takim rozdaniu zyskałyby patologiczne peroniki oPOczno i
Gosiewo. "

--

To właśnie będzie głupota - zarzynanie dość normalnej (pierwszy raz do wielu lat) oferty kolejowej Łódź - Wrocław, przy ogromnej konkurencji autobusowego przewoźnika PolskiBus, oraz drogi ekspresowej S8. (tym bardziej, że kolej obsługuje Ostrów Wlkp/Kalisz, które są wyłączone z S8)

Cywilizowana siatka połączeń ma szanse się pojawi w raz z EZTami na trasę Jelenia Góra - WROCŁAW - ŁÓDŹ - WARSZAWA - Białystok/Lublin.
2014-04-01 19:16:41 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Ale skoro lobby łódzkie zamiast POpierać wiedenkę to ją szkaluje, zamiast promować Koluszki
to je opluwa - jednocześnie na zasadzie „na złość babci odmrożę, sobie uszy” kibicuje
budowie kolejnej patologii w oPOcznie - i przeniesieniu tam ruchu ekonomicznego kosztem Koluszek,
bo do tego to się sprowadza, to nie ma co się dziwić, że obudzicie się w końcu z ręką
w nocniku."

--

Jak na razie, to Łódź zyskuje na Opocznie - jednym z powodów wytrasowania nowych EZT na trasę (Szczecin) - Poznań - E20 - Łódź - CMK - Kraków, jest właśnie tworzony przystanek na CMK. Koluszki to jak na razie jeden z głównym powodów wygaszania oferty bezpośredniej przez Łódź. (choćby podany wcześniej przykład relacji Warszawa - Wrocław)
2014-04-01 19:25:59 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Sytuacja pomiędzy obiema trasami warszawsko – wrocławskimi dla pociągów pospiesznych
zarówno tą przez Koluszki - Piotrków Trybunalski - Radomsko - Częstochowę - Lubliniec-
Opole - Brzeg - Oławę jak i tą przez Koluszki/ (Łowicz Przemieście) – Łódź- Zduńską
Wolę – Sieradz - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Oleśnice Rataje wróci do równowagi dopiero po
rewitalizacji(modernizacji ???) linii nr 14 i pokrewnych. Po wyrównaniu czasów przejazdu po
modernizacji opcja ostrowsko- kaliska bezpośrednio obejmująca Łódź z powrotem odzyska
odpowiednią liczbę pociągów relacji Warszawa- Wrocław. Wtedy linia kalisko- ostrowska może
mieć nawet przewagę połączeń pospiesznych relacji Warszawa- Wrocław w porównaniu z opcją
częstochowsko- opolską z racji tej, że tam będą jeszcze ekspresy koniecpolskie (z CMK),
stąd nie ma sensu robić tam mocnej konkurencji dziennymi pospiesznymi przez Piotrków. "

--

Równowaga w ofercie wróci w rozkładzie 2015/2016, kiedy do pełnej eksploatacji nowe EZTy na relacji Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin. Różnica będzie w czasie przejazdu... W momencie wejścia pociągów do pełnej eksploatacji, będzie rozkopana 14-nasta z Łodzi do Ostrowa Wielkopolskiego, kiedy w pełni zrewitalizowana/zmodernizowana będzie trasa Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Opole - Wrocław. Nowe pociągi będą się toczyć po rozprutych, albo będących w fatalnie stanie linii...
2014-04-01 19:30:08 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Ale zanim tak będzie w dalekiej przyszłości póki co rzeź TLK na linii łódzko-kaliskiej
i podzielenie przez Łódź i Kalisz losu kolejowego Kielc i Radomia wydaje się być raczej
przesądzona. Akurat Łódź będzie tu najmniej poszkodowana, bo pociągi te będą dalej
dostępne w Koluszkach, gorzej sytuacja ma się w odniesieniu do Kalisza i Ostrowa, bo to
istotnie będzie pustynia kolejowa tak jak obecnie Kielce i Radom. "

--

Jak pisałem, rzeź będzie chwilowa - oferta wróci do normy wraz z EZTami, problem będzie oferta CZASOWA. (bo będą nowe fajne pociągi, będą więcej pociągów, ale czasy przejazdów nadal będą słabe)

Najlepiej, aby PIC było mądre i nie tykało obecnej oferty.
2014-04-01 22:53:20 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Bozia:

Wiesz, tabor gorszy czy lepszy... Ja mówię tak 80% pociągów z Wrocka do Lublina ma jechać przez Cz-owę, Kielce i Radom. I tyle w tym temacie. O frekwencję się nie martw.

Nie wszyscy ludzie mają pacie na Warszawę!
Znam takich co mają 28 lat i w życiu tam nie byli, a wierz mi, że skórek po ziemniakach z hasioków nie wyjadają, a i morze widzieli, choć nie Bałtyk... Są tacy ludzie!
2014-04-01 22:53:38 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@K65:

Jadom na Radom! :D
2014-04-02 12:12:45 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"@Bozia:

Wiesz, tabor gorszy czy lepszy... Ja mówię tak 80% pociągów z Wrocka do Lublina ma jechać przez Cz-owę, Kielce i Radom. I tyle w tym temacie. O frekwencję się nie martw.

Nie wszyscy ludzie mają pacie na Warszawę!
Znam takich co mają 28 lat i w życiu tam nie byli, a wierz mi, że skórek po ziemniakach z hasioków nie wyjadają, a i morze widzieli, choć nie Bałtyk... Są tacy ludzie!"
Ale skoro PIC kupuje EZTy na trasę przez Warszawa, Łódź, to można się domyślać, że to będzie główny kierunek rozwoju siatki Wrocław - Lublin. Dotacja nie jest z gumy, nie ma szans na szeroką siatkę przez Warszawę, Łódź i przez Kielce, Radom. Priorytet będzie na tą pierwszą trasą, gdyż jednostki będą finansowane z środków UE. (niespełnienie warunków = zwrot ogromnej dotacji)

Kielce i Radom, co najwyżej jakiś ogryzek na szrocie.
2014-04-03 00:06:39 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Bozia:

Jest jeszcze opcja wyremontowania linii nr 25 + 22 i jazda z Łodzi na Tomaszów Maz, Radom i Lublin. Od jako uzupełnienie oferty.

PLK jak wyremontują cała "Protezę Koniecpolską" to będą chciały na niej zarobić. Nie sądzę, aby patrzyli czy szrot nie szrot, byle torów nie uszkodził. Być może i część nowych EZT kupionych przez PKP IC pojedzie z Wrocka p. Ostrów, Łódź do Warszawy i dalej do Lublina, a nie tylko do Białegostoku. Nie mniej, tak spore zakupy zwolnią sporą ilość taboru Z1 i EP09. A to nie szrot, podobnie jak EU07A.
2014-04-03 15:02:05 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"@Bozia:

Jest jeszcze opcja wyremontowania linii nr 25 + 22 i jazda z Łodzi na Tomaszów Maz, Radom i Lublin. Od jako uzupełnienie oferty.

PLK jak wyremontują cała "Protezę Koniecpolską" to będą chciały na niej zarobić. Nie sądzę, aby patrzyli czy szrot nie szrot, byle torów nie uszkodził. Być może i część nowych EZT kupionych przez PKP IC pojedzie z Wrocka p. Ostrów, Łódź do Warszawy i dalej do Lublina, a nie tylko do Białegostoku. Nie mniej, tak spore zakupy zwolnią sporą ilość taboru Z1 i EP09. A to nie szrot, podobnie jak EU07A."
Wtedy pozostaje problem dotacji na przewozy. Może zabraknąć na realizacje oferty przez Kielce, kiedy PIC będzie MUSIAŁ uruchomić siatkę połączeń przez Warszawę, Łódź.
2014-04-03 16:50:21 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat z @bozia ; „Koluszki = łódzka Włoszczowa Północ. Ta sama bajka, na którą nie ma przyzwolenia.


Czy według Ciebie odległość z Łodzi do stacji transferowej w Koluszkach na linii wiedeńskiej wynosi 60 km tak jak w przypadku Kielc i Włoszczowy. ????


Czy według Ciebie Koluszki nie stanowią zespolonego węzła przesiadkowego, tylko są rozczłonkowane, a pociągi transferowe z Łodzi do Koluszek przyjeżdżają na odrębną stację, natomiast pociągi tranzytowe z Warszawy do Katowic/Wrocławia w opcji p. Opole odjeżdżają z drugiej, odrębnej stacji położonej na INNEJ linii , a odległość pomiędzy nimi wynosi 5 km przez pola lub drewniane domki jak we Włoszczowej????


Zapewne , według Ciebie oferta transferowa z Łodzi do Koluszek też wynosi przeciętnie 5 -6 pociągów na dobę tak jak z Kielc do Włoszczowy Herbskiej . Abstrah...jąc oczywiście od wcześniej omówionego zagadnienia braku zespolenia węzła.


No i zapewne centrycznie, przez deptak na Piotrkowskiej przechodzi jakaś INNA alternatywna linia tranzytowa Warszawa – Katowice, a linia wiedeńska jest dla tejże linii alternatywą, która wyprowadza ruch z centrum Łodzi i przenosi go na Koluszki analogicznie jak przez centrum Kielc przechodzi linia tranzytowa Warszawa- Kraków nr 8, a alternatywna linia równoległa nr 4 (CMK) z założenia o charakterze li-tylko transferowym wyprowadza ruch z istniejącej linii nr 8 wiodącej przez centrum Kielc i wyprowadza go na Włoszczową Płn.


Czy z takimi oto sytuacjami mamy do czynienia w przypadku Łodzi i Koluszek ???

Otóż NIE !!!

Więc łaskawie przestań głosić herezje, że Koluszki top jest łódzka wersja Włoszczowej Płn. dla Kielc, bo tak nie jest.


Zrozumcie w końcu nad tym Nerem , że Kielce nie potrzebują żadnej kretyńskiej Gosiewskiej Włoszczowy Płn. na CMK, tak samo jak Radom nie potrzebuje żadnego idiotycznego Grabarczykowego Opoczna Płd. , ponieważ POSTOJOWE pociągi relacji Kraków- Warszawa kategorii ekonomicznych powinny odjeżdżać centrycznie z dworców kolejowych w Kielcach i Radomiu, które te miasta posiadają już na linii nr 8. A linia nr 8 istnieje najdelikatniej mówiąc powstała i istniała dłuuuugo, dłuuuugo wcześniej aniżeli wybudowano CMK. Linią CMK śmigając przez Włoszczową i Opoczno powinny kursować jedynie pociągi BEZPOSTOJOWE KDP relacji Kraków – Warszawa kalibru IC/ICE itp. które i tak, i tak w Kielcach czy Radomiu nie zatrzymywałby się, tym bardziej nie we Włoszczowej i Opocznie.

Natomiast Łódź POTRZEBUJE Koluszek dla relacji Warszawa- Częstochowa – Katowice/Wrocław, ponieważ wiedenka nie obejmuje centrycznie Łodzi, tym bardziej obejmuje jej CMK, która powstając w latach 70- tych oś Warszawa- Katowice oddaliła od Łodzi jeszcze dalej, bo z poziomu podłódzkich Koluszek do poziomu Opoczna - oddalonego o 90 km od Łodzi.

Po drugie !!!

Nie ma w relacji WARSZAWA- Częstochowa - KATOWICE / WROCŁAW alternatywy w postaci Łódź KONTRA Koluszki. Nie ma takiej alternatywy, ani też nie ma takiego konfliktu.

Istnieje tylko alternatywa/konflikt Kokuszki KONTRA Opoczno Południe.

I to jest jedynie REALNA alternatywa i zagrożenie dla osi linii wiedeńskiej. To, że zakompleksiona Łódź i kilku łódzkich oszołomów ze SSC na zasadzie : „na złość babci odmrożę sobie uszy” nie chce tych pociągów w Koluszkach nie oznacza jeszcze, że obecnością tego rodzaju pociągów w Koluszkach nie są zainteresowani NORMALNI łodzianie oraz że tymi pociągami nie są zainteresowani liczne rzesze mieszkańców Żyrardowa, Skierniewic Piotrkowa Trybunalskiego czy Radomska przez które linia wiedeńska przechodzi centrycznie. Dlaczego niby w imię leczenia kompleksów sfrustrowanych łódzkich oszołomów spod znaku KDP Y i zasady : „na złość babci odmrożę sobie uszy” mają do tego rodzaju pociągów nie mieć dostępu ???

Cytat : „Koluszki to jak na razie jeden z głównym powodów wygaszania oferty bezpośredniej przez Łódź.”

Taaaak!!! Zwłaszcza w relacji Warszawa- ŁÓDŹ - Częstochowa – Katowice :D :D :D :D

Człowieku co Ty w ogóle opowiadasz???? Obszerne wyjaśnienie wyżej.


Cytat 1: „(choćby podany wcześniej przykład relacji Warszawa - Wrocław)”
Cytat 2 : „To właśnie będzie głupota - zarzynanie dość normalnej (pierwszy raz do wielu lat) oferty
kolejowej Łódź - Wrocław, przy ogromnej konkurencji autobusowego przewoźnika PolskiBus, oraz
drogi ekspresowej S8. (tym bardziej, że kolej obsługuje Ostrów Wlkp/Kalisz, które są
wyłączone z S8)



Zaraz, zaraz, zaraz !!!

W przypadku relacji Łódź- Kraków przez CMK z pominięciem Częstochowy czy TLK Warszawa- Kraków po szczerych polach CMK zamiast przez Kielce Radom, zarówno Ty jak i Tobie podobni twierdzisz że nie ma alternatywy jazdy zamiast po CMK to przez Częstochowę albo Kielce Radom tylko jest alternatywa pociąg ekonomiczny TLK pojedzie CMK albo pociąg nie po jedzie w ogóle. I dyżurna litania zaklęć : Booooo!!! Polski Bus , Booooo Polski Bus !!! bo nie wiadomo co, bo „homo nie wiadomo” – wcześniej rzekomym argumentem był OLT EXPRESS (ale ten sen się skończył zanim zdążył się na dobre zacząć) .

Stosując TEN SAM tok rozumowania NIE MA ALTERNATYWY. Tani pociąg ekonomiczny TLK relacji Warszawa- Wrocław albo pojedzie JUŻ NAWET NIE WIEDENKĄ z czasem 4h – 4 h 30 min TYLKO po CMK i protezą koniecpolską z czasem 3 h 30-45 min albo nie pojedzie w ogóle. Linia „Warszawa- Łódź- Kalisz -Ostrów Wlkp. – Wrocław” nie jest tu alternatywą analogicznie jak trasa „Warszawa- Radom – Kielce- Kraków”.

No tak czy nie???

NO TAK CZY NIE ?????????????????

Chłopie zdecyduje się na coś.


Skoro tak by było to jakim cudem na dzień dzisiejszy utrzymuje się AŻ 5 kursów TLK relacji Warszawa- Wrocław przez Łódź Kalisz Ostrów Wlkp. ???

Przecież zgodnie z tą logiką jakiekolwiek relacje Warszawa- Wrocław i to tylko w segmencie ekonomicznym powinny wrócić dopiero po zakończeniu modernizacji protezy koniecpolskiej i uzyskania czasu rzędu 3h 30 jakie mają dzisiejsze krakowskie czy katowickie IR/TLK po CMK. Czyż nie??? Natomiast na linii kaliskiej, biorąc pod uwagę czas przejazdu Warszawa- Wrocław na dzień dzisiejszy powinna być sytuacja analogiczna obecną sytuacją z Kielc i Radomia na trasie Warszawa- Kraków , czyli niemal całkowita pustynia ofertowa, a jakimś cudem kursuje tam 5 połączeń TLK Warszawa- Wrocław na dobę.


A tu nagle W PRZYPADKU KIEDY SPRAWA DOTYCZY ŁODZI skomlesz i marudzisz, że uruchomienie protezy koniecpolskiej spowoduje zarżnięcie oferty na linii kaliskiej.

Czyli w przypadku łódzkim WIDZISZ ZWIĄZEK pomiędzy radykalnym skróceniem czasu przejazdu Warszawa – Wrocław jaki nastąpi pod koniec tego roku w opcji częstochowskiej, obojętnie przez CMK Koniecpol czy wiedenką, a w związku z tym wyprowadzeniem pociągów TLK relacji Warszawa- Wrocław z linii łódzko- kaliskiej i przerzuceniem ich na Częstochowę Opole, natomiast w przypadku wyprowadzenia pociągów TLK Łódź- Kraków – z Częstochowy i przerzucenia ich na szczere pola CMK do Włoszczowy , czy też wyprowadzenia pociągów TLK Warszawa- Kraków z Radomia oraz Kielc i przerzucenia ich na szczere pola CMK do Włoszczowy JUŻ TAKIEGO ZWIĄZKU NIE WIDZISZ.

CIEKAWE.

ZAISTE CIEKAWE.


Pomijając już nawet sprawę okradania przez Włoszczową Płn. z pociągów TLK Warszawa – Kraków Kielc oraz Radomia, bo tym niech się zajmują mikole skupieni wokół Info-Kolej z Panem Shevą na czele, widać tu Twoją tradycyjną łódzką hipokryzję jeżeli chodzi o omijanie Częstochowy na rzecz Gosiewa przez pociągi TLK (Szczecin- Poznań) Łódź – Kraków.


Tak więc wyraźnie widać biorąc pod uwagę obecny stan na linii kaliskiej, a mimo wszystko dychający 5 kursów TLK Wrocław- Warszawa na dobę że Częstochowa jeżeli chodzi o potencjalne połączenia TLK (Szczecin Poznań) Łódź- Kraków, a Kielce i Radom jeżeli chodzi o potencjalne połączenia TLK Kraków- Warszawa są równo dymane i „robione w konia” przez Beton PKP IC, PKP PLK oraz Ministerstwo IiR (czy tam czegoś) ku uciesze mikolstwa, które wreszcie może sobie „pomikolić” na CMK, a przed 2009 r. CMK była dla nich „za szklaną szybą” . :D :D


I jeszcze kolejna sprawa, która wychodzi przy okazji analizy Twojego postu : jak to jest, że w przypadku rzekomej konkurencji ze strony Polskiego Busa sprawę połączeń Kraków – Warszawa z pominięciem Kielc i Radomia rozpatrujesz z punktu widzenia Warszawy i Krakowa, a sprawę najszybszego połączenia Warszawa – Wrocław, które w nieunikniony sposób łączy się z pominięciem Łodzi i Kalisza rozpatrujesz z punktu widzenia Łodzi !!! i Wrocławia, a nie WARSZAWY i Wrocławia.

Czyli w przypadku relacji Warszawa – Kraków pociągi TLK mają kursować po szczerych polach CMK, po to, aby rzekomo konkurować z Polskiem Busem, który kursuje DK7/S7 z uwzględnieniem Kielc (oraz potencjalnie Radomia, który blokuje absurdalne rozporządzenie Nowaka) , natomiast w przypadku relacji Warszawa - Wrocław według Ciebie pociągi TLK dalej mają kursować znacznie wolniejszą trasą przez Łódź i Kalisz zamiast skorzystać ze znacznie szybszej trasy przez Częstochowę Opole (obojętnie czy CMK czy wiedenką) bo tam sprawę konkurencji TLK Warszawa- Wrocław z Polskim Busem rozpatrujesz z punktu widzenia odcinka Łódź- Wrocław, a nie finalnego czasu Warszawa- Wrocław.

Niezła hipokryzja i niezłe krętactwo.

Przedwojenni Żydzi prowadzący w II RP sklepy mogliby do Ciebie latać na korepetycje z krętactwa i wciskania kitu.

A już to Twoje „łódzkie współczucie” dla biednych Kalisza i Ostrowa Wlkp. pominiętych przez S8 i uzasadnianie tym konicznością pozostawienia tych kursów TLK jest doprawdy wzruszające. Myślałem że się POpłaczę.





Cytat : Jak na razie, to Łódź zyskuje na Opocznie - jednym z powodów wytrasowania nowych EZT na trasę (Szczecin) - Poznań - E20 - Łódź - CMK - Kraków, jest właśnie tworzony przystanek na CMK.”

Człowieku, ale o czym Ty w ogóle mówisz???

Czy Ty w ogóle rozróżniasz o czym Ty piszesz i jakie zagadnienie poruszasz???

Przecież w analizowanym kontekście nie rozważamy pociągów Łódź- Kraków- po CMK kategorii IC, bo tylko taka kategoria powinna być w takiej konfiguracji dopuszczalna , dla których ewentualny peron w Opocznie będzie taką samą bezsensowną stratą czasu jak Gosiewo Płn. , TYLKO rozważamy ZUPEŁNIE INNĄ KWESTIĘ mianowicie : „czy pociągi ekonomiczne TLK relacji Warszawa- Katowice czy też Warszawa- Wrocław (w opcji przez Częstochowę Opole) mają być dostępne w podłódzkich Koluszkach dających w bardzo rozsądną obsługę TRANSFEROWĄ dla Łodzi oraz CENTRYCZNĄ obsługę dla wszystkich miast linii wiedeńskiej tj. Żyrardowa, Skierniewic, Piotrkowa i Radomska, czy ma je ukraść Opoczno Płd. i Włoszczowa Płn. w sytuacji, gdy CMK była tworzona jedynie dla bezpostojowego transferu EX/IC.

I TO jest tematem dyskusji, w kontekście Opoczna, a nie pociągi relacji (Szczecin- Poznań- Kutno) - ŁÓDŹ- KRAKÓW, które tym bardziej jako ekonomiczne powinny zahaczać o Częstochowę, a nie jeździć szczerymi polami po CMK i chyba że Łódź stać na kategorię IC to proszę, bardzo „szerokiej drogi”.


Ale tu wyraźnie wychodzi tradycyjna łódzka schizofrenia i hipokryzja E20 Poznań- Warszawa przechodząca przez 80 tys. Konin 46 Kutno nie licząc kilku jeszcze ośrodków 20-30-40 tys. vide Września Koło Łowicz Sochaczew to zdaniem łódzkich krzykaczy linia wiodąca przez pola. Za to linia CMK, która wiedzie już prze totalną pustynię, czyli 10 tys. Gosiewo i 20 tys. oPOczno jest już na potrzeby łódzkie jak najbardziej OK. i jest jak najbardziej do wykorzystania – oczywiście na potrzeby łódzkie – bo jakżeby inaczej :D :D I potem się dziwić, że przy tak obłudnej i schizofrenicznej postawie (reprezentowanej m.in. przez Grabarczyka, Raczyńskiego & consortes) Łódź nie ma żadnych przyjaciół w innych ośrodkach i regionach, a zyskuje sobie jedynie nowych wrogów.
2014-04-03 17:31:46 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@bozia

Wracając jeszcze krótko do tematu taboru, bo widzę że pojawiają się Twoje kolejne bzdurne posty w tym temacie.

Twoim zdaniem PIC nie może kupić nowego taboru na trasy i relacje : WARSZAWA - Skierniewice - Koluszki – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Lubliniec - Opole- WROCŁAW czy też WROCŁAW – Opole- Lubliniec - Częstochowa Stradom- Kielce – Skarżysko-Kamienna - Radom - Puławy M.- LUBLIN ?????

Ewentualny zakup nowego taboru może według Ciebie dotyczyć JEDYNIE relacji które będą w dalekiej przyszłości kursować przez Łódź ??? - inne relacje, zwłaszcza te konkurencyjne do łódzkich są z co ??? - z natury trędowate??? - i nie mogą uzyskać nowego, szybkiego taboru ???- bo nie rozumiem. O ile oczywiście obiecanki taborowe Malinowskiego będą aktualne.

Jak analizuje te wasze bzdurne łódzkie posty zarówno tutaj jak i na SSC to wynika z nich tyle , że Polsce generalnie nic się nie opłaca robić i nie opłaca się inwestować w nic innego jak w Łódź, Łódź, Łódź i tylko w Uć oraz WYŁĄCZNIE w te relacje, które obowiązkowo MUSZĄ przechodzić przez Uć.

Natomiast wszystkich inwestycji , które nie przechodzą przez Uć lub co gorsza stanowią w stosunku do nich ostrą konkurencję nie opłaca się robić, są one bez sensu, nie mają uzasadnienia ekonomicznego etc. Do tego Łódź i różnego rodzaju Grabarczyki, Stępnie, Zdanowskie czy inne Śledzińskie- Katarasińskie zastrzegają sobie prawo do opiniowania i blokowania wszystkich inwestycji oraz planów, które się nad Nerem nie podobają.

Co to w ogóle ma znaczyć ???

***

To samo.

Co to znaczy : „PIC BĘDZIE MUSIAŁ??????? – [no oczywiście przez Uć.]
I zabraknie przez Kielce”

A może PIC będzie musiał uruchomić pociągi z Wrocławia do Lublina przez Opole Częstochowę Kielce Radom i zabraknie przez Kalisz Łódź???

A dlaczego niby nie tak ????

I po grzyba Wrocław z Lublinem łączyć przez Warszawę. Jeżeli już przez Kalisz Łódź to OWSZEM, ale kontynuacja przez Radom, a nie przez Warszawę, bo to głupota. Warszawa ma przesyt połączeń.

Ale Ty JUŻ DZISIAJ wiesz, że NA PEWNO zabraknie przez Kielce, bo tu cytat : „PIC BĘDZIE MUSIAŁ przez UĆ”



Ludzie z Łodzi Wy naprawdę macie coś mocno nierówno pod sufitem, jeżeli myślicie że jesteście „pępkiem świata” i że Polsce wszystkie lukratywne inwestycje będą przypisane wyłącznie do Łodzi, a na wszystko co nie ma związku z Łodzią lub co gorsza jest konkurencyjne w stosunku do łódzkich planów szkoda pieniędzy lub co gorsza będzie blokowane. Ponad to wybijcie sobie z głowy, że macie chociaż priorytet przed innymi regionami /miastami.

Otóż nie macie i mieć nie będziecie.
2014-04-03 18:02:14 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Autor: mathewicforum (mathewicforum@gmail.com) ---.centertel.pl

Cytat z mathewicforum

„do @Bozia:

Wiesz, tabor gorszy czy lepszy... Ja mówię tak 80% pociągów z Wrocka do Lublina ma jechać przez
Cz-owę, Kielce i Radom. I tyle w tym temacie. O frekwencję się nie martw.”

*****

No, ale wytłumacz to takiej @Bozi, która postrzega świat przez „łódzkie okulary” i według Niego każda inwestycja w POlsce MUSI przechodzić obowiązkowo przez Łódź albo przynajmniej mieć cokolwiek wspólnego z Łodzią stanowiąc potencjalne wydłużenie w przyszłości mitycznego Łodzio-centrycznego kręgosłupa Y typu modernizacje : Warszawa- Lublin/Warszawa- Białystok- bo stanowią potencjalne wydłużenie przyszłych rzekomych relacji łódzkich na KDP Y itp.

Reszta do zaorania.

Reszty nie opłaca się nawet tknąć.

A już szczególnie ciągów, które mogły by stanowić konkurencyjną alternatywę dla jedynie słusznych łódzkich przebiegów.

To samo Tabor.

Nowy tabor, jak czytasz na podstawie łódzkich tekstów, może pozyskać TYLKO Uć i trasy które wiodą przez Uć.

Reszta tras, nawet jak będą/są modernizowane i nie biegną przez Łódź (matkę wszystkich POlskich miast i POlską Mekkę) to nie mogą być objęte żadnym potencjalnym programem taborowym i żadnym dofinansowaniem, ponieważ potencjalnym program taborowy MOŻNA OBJĄĆ TYLKO UĆ. Inne ciągi komunikacyjne , zwłaszcza te alternatywne do łódzkich są skrajnie niepodatne, wręcz trędowate na pozyskanie nowego taboru czy dofinansowanie.

Pieniędzy dla nich z pewnością zabraknie. Natomiast NA PEWNO nie może zabraknąć pieniędzy na łódzkie projekty zakupowe. W razie deficytu środków Łódź- oczywiście jest pierwsza to podziału przed innymi. Bo tak sobie nad Nerem ubzdurali.


I to jest tego typu dyskusja z Kolegą @Bozią z Łodzi.

A to i tak łagodny przypadek znad Neru w porównaniu z oszołomami typu @gość/ Bartas.
2014-04-03 18:19:11 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Łódź jest za bardzo zapatrzona w W-awę...

Rozumiem, że jak człowiek tam codziennie dojeżdża to ma ochotę pospać czy zwiać na działki, do lasku pod miasto, nad wodę do Sulejowa czy choćby do parku... Zgoda.

Jednak mimo szczerych chęci - nie słyszę nic o turystyce weekendowej z Łodzi do Krakowa czy Wrocławia, czy nawet Torunia, Gdańska. A co ze studentami z Łodzi co w Krakowie studiują?!

Łódź wciąż jest bardzo dużym miastem, ale jak PKP IC teraz uwaliło TLK przez CMK do Krakowa to... nie było blokad A1 i A2 pod Zgierzem. Nie było demonstracji przed siedzibą PKP IC w... W-awie. Pokażcie Łodzianie, że jesteście silni bez Warszawy, że istnieje prócz niej świat dla Was. Kto wie, może lepszy...? Co?! Ruszcie się wreszcie w inną stronę, Wrocław miejscami na serio przebija Warszawę pensjami. Kraków czasem też.

Mam dziesiątki znajomych w Katowicach i w Krakowie co są po 30-stce a w życiu nie byli w W-awie (poza przejazdem czy awaryjnie lądowali na Okęciu) Oni wcale nie jedzą skórek po ziemniakach z hasioków. A i może wiedzieli, nie zawsze Bałtyk.

Warszawa i Warszawa... i co z tego macie? Kochają Was tam?
Eyes wide open!
2014-04-03 19:27:00 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Czy według Ciebie odległość z Łodzi do stacji transferowej w Koluszkach na linii wiedeńskiej
wynosi 60 km tak jak w przypadku Kielc i Włoszczowy. ???? "

--

Nie wynosi, ale wyniszcza ofertę dla Łodzi jak Włoszczowa dla Kielc i okolic.
2014-04-03 19:32:59 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Czy według Ciebie Koluszki nie stanowią zespolonego węzła przesiadkowego, tylko są
rozczłonkowane, a pociągi transferowe z Łodzi do Koluszek przyjeżdżają na odrębną stację,
natomiast pociągi tranzytowe z Warszawy do Katowic/Wrocławia w opcji p. Opole odjeżdżają z
drugiej, odrębnej stacji położonej na INNEJ linii , a odległość pomiędzy nimi wynosi 5 km
przez pola lub drewniane domki jak we Włoszczowej????"

--

Stanowi zespolony węzeł ale nie na pewno dla Łodzi. To jest głównym powodów wyniszczania siatki połączeń Warszawa - Łódź - Wrocław, oraz siatki z innymi miastami pod teze, że dojadą sobie do Koluszek. (tak samo mogą sobie dojechać do Włoszczowy) Kolej ma obowiązek wykreować siatkę przez tak przez centrum milionowej aglomeracji (Łódź, a dokładnie Łódź Fabryczna), niż wyręczać się prowizorką jaką są Koluszki.

Nie będzie na to przyzwolenia, a Ty jesteś hipokrytą.
2014-04-03 19:35:30 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Zapewne , według Ciebie oferta transferowa z Łodzi do Koluszek też wynosi przeciętnie 5 -6
pociągów na dobę tak jak z Kielc do Włoszczowy Herbskiej . Abstrah...jąc oczywiście od
wcześniej omówionego zagadnienia braku zespolenia węzła. "

--

Nikogo obchodzi, jak wygląda siatka transferowa do Koluszek, kiedy PIC ma obowiązek wykreować porządną siatkę przez Łódź. Sprawa jest jasna - albo przez Łódź, albo z wykorzystaniem innego systemu transportu (PolskiBus, auto po autostradach A2, A1, S8 itp)
2014-04-03 19:39:39 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"No i zapewne centrycznie, przez deptak na Piotrkowskiej przechodzi jakaś INNA alternatywna linia
tranzytowa Warszawa – Katowice, a linia wiedeńska jest dla tejże linii alternatywą, która
wyprowadza ruch z centrum Łodzi i przenosi go na Koluszki analogicznie jak przez centrum Kielc
przechodzi linia tranzytowa Warszawa- Kraków nr 8, a alternatywna linia równoległa nr 4 (CMK) z
założenia o charakterze li-tylko transferowym wyprowadza ruch z istniejącej linii nr 8 wiodącej
przez centrum Kielc i wyprowadza go na Włoszczową Płn. "

--

Przez Łódź przechodzi trasa Gdańska - Katowice dla relacji ekonomicznej, dla tej linii należy wykreować sensową siatkę (co będzie razem z nowymi EZT), a wtedy nikt nie będzie się interesował jakimiś Koluszkami, kiedy będzie sensowna oferta z samej Łodzi.

Kolej z przeciwieństwie do dróg, powinna (a nawet musi!) jeździć przez centrum wielkich miast, gdzie w tym centrum tworzy się komunikacyjne centrum multimodalne. (Łódź Fabryczna)
2014-04-03 19:40:50 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Czy z takimi oto sytuacjami mamy do czynienia w przypadku Łodzi i Koluszek ???

Otóż NIE !!!

Więc łaskawie przestań głosić herezje, że Koluszki top jest łódzka wersja Włoszczowej
Płn. dla Kielc, bo tak nie jest."

--

Całkowicie nie, ale Koluszki nie są stacją przesiadką dla Łodzi, lecz pasożytem wyniszczającym siatkę przez Łódź.
2014-04-03 19:43:20 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Zrozumcie w końcu nad tym Nerem , że Kielce nie potrzebują żadnej kretyńskiej Gosiewskiej
Włoszczowy Płn. na CMK, tak samo jak Radom nie potrzebuje żadnego idiotycznego
Grabarczykowego Opoczna Płd. , ponieważ POSTOJOWE pociągi relacji Kraków- Warszawa
kategorii ekonomicznych powinny odjeżdżać centrycznie z dworców kolejowych w Kielcach i
Radomiu, które te miasta posiadają już na linii nr 8. A linia nr 8 istnieje najdelikatniej
mówiąc powstała i istniała dłuuuugo, dłuuuugo wcześniej aniżeli wybudowano CMK. Linią
CMK śmigając przez Włoszczową i Opoczno powinny kursować jedynie pociągi BEZPOSTOJOWE KDP
relacji Kraków – Warszawa kalibru IC/ICE itp. które i tak, i tak w Kielcach czy Radomiu nie
zatrzymywałby się, tym bardziej nie we Włoszczowej i Opocznie. "

--

Łódź nie potrzebuje żadnych Koluszek.
2014-04-03 19:48:39 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Natomiast Łódź POTRZEBUJE Koluszek dla relacji Warszawa- Częstochowa – Katowice/Wrocław,
ponieważ wiedenka nie obejmuje centrycznie Łodzi, tym bardziej obejmuje jej CMK, która
powstając w latach 70- tych oś Warszawa- Katowice oddaliła od Łodzi jeszcze dalej, bo z
poziomu podłódzkich Koluszek do poziomu Opoczna - oddalonego o 90 km od Łodzi. "

--

Łódź nie potrzebuje Koluszek, tylko TY potrzebujesz, bo Tobie na rękę jest izolacja kolejowa Łodzi. Nie jest ważne jak Koluszki są oddalone do Łodzi - są oddalone wystarczająco, aby nie uznawać ich jako węzeł przesiadkowy dla Łodzi (co nie powiano nawet istnieć), czy jakaś stacja transferowa.

Łódź na Opocznie jak na razie tylko zyskuje - EZTy na Poznań - Kraków są kierowane przez CMK, głównie dzięki temu przystankowi.
2014-04-03 19:52:54 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Po drugie !!!

Nie ma w relacji WARSZAWA- Częstochowa - KATOWICE / WROCŁAW alternatywy w postaci Łódź
KONTRA Koluszki. Nie ma takiej alternatywy, ani też nie ma takiego konfliktu.

Istnieje tylko alternatywa/konflikt Kokuszki KONTRA Opoczno Południe."

--

Nie sobie będą, przez Łódź przechodzą inne korytarze, które wymagają poprawy oferty, jak Warszawa - Łódź - Wrocław, Katowice/Kraków - Częstochowa/CMK - Łódź - Kutno - Poznań/BiT/Trójmiasto. I do innych miasta jak Lublin, Białystok, Olsztyn, Trójmiast przez Warszawę (szybciej), itp.
2014-04-03 20:02:11 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"I to jest jedynie REALNA alternatywa i zagrożenie dla osi linii wiedeńskiej. To, że
zakompleksiona Łódź i kilku łódzkich oszołomów ze SSC na zasadzie : „na złość babci
odmrożę sobie uszy” nie chce tych pociągów w Koluszkach nie oznacza jeszcze, że
obecnością tego rodzaju pociągów w Koluszkach nie są zainteresowani NORMALNI łodzianie
oraz że tymi pociągami nie są zainteresowani liczne rzesze mieszkańców Żyrardowa,
Skierniewic Piotrkowa Trybunalskiego czy Radomska przez które linia wiedeńska przechodzi
centrycznie. Dlaczego niby w imię leczenia kompleksów sfrustrowanych łódzkich
oszołomów spod znaku KDP Y i zasady : „na złość babci odmrożę sobie uszy” mają do
tego rodzaju pociągów nie mieć dostępu ??? "

--

Przyjedź sobie kiedyś do Koluszek. Nikt nie korzysta Koluszek. (Żyrardów, Piotrków Tryb, itp - to żałosny żart), podałeś miasta którym głównym kierunkiem destynacji jest Warszawa, gdzie są dobrze obsłużone relacjami TLK.

Dla Łodzi to już lepiej się przesiadać w Warszawie, która ma szerszą siatkę połączeń, a często połączenia Łódź - Warszawa, są tam skomunikowane. Nikt nie jest taki głupi, aby korzystać z Koluszek, kiedy można wykreować bezpośrednią ofert przez Łódź, pojechać PolskiBusem, czy samochodem po A1, A2, S8, czy DK1 Gierkówka. Nawet anty-kolejowa Bieńkowska widzi potrzebę stworzenia w Łodzi rasowego węzła przesiadkowego, dzięki czemu tworzy się podziemny dworzec a najbardziej zasadną (według punktacji rządowej) inwestycją z nowych linii kolejowych jest budowa linii kolejowej w tunelu do Łodzi Kaliskiej/Żabieniec.
2014-04-03 20:03:15 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Taaaak!!! Zwłaszcza w relacji Warszawa- ŁÓDŹ - Częstochowa – Katowice :D :D :D :D

Człowieku co Ty w ogóle opowiadasz???? Obszerne wyjaśnienie wyżej.

--

Ale już w relacji Warszawa - Wrocław już tak, czemu zresztą przyklapujesz.
2014-04-03 20:07:54 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"W przypadku relacji Łódź- Kraków przez CMK z pominięciem Częstochowy czy TLK Warszawa-
Kraków po szczerych polach CMK zamiast przez Kielce Radom, zarówno Ty jak i Tobie podobni
twierdzisz że nie ma alternatywy jazdy zamiast po CMK to przez Częstochowę albo Kielce
Radom tylko jest alternatywa pociąg ekonomiczny TLK pojedzie CMK albo pociąg nie po jedzie w
ogóle. I dyżurna litania zaklęć : Booooo!!! Polski Bus , Booooo Polski Bus !!! bo nie wiadomo
co, bo „homo nie wiadomo” – wcześniej rzekomym argumentem był OLT EXPRESS (ale ten sen
się skończył zanim zdążył się na dobre zacząć) "

--

Zawsze może pojechać, ale wtedy pojedzie pusty, lecz winna nie jest postronnie miasta (jak to lubisz wypominać), ale stronie przewoźnika z powodu oferowanej taryfy. Wtedy pasażerowie wybiorą tańszego PolskiegoBusa, albo szybszy samochód. OLT nie miał szansy rozwinąć skrzydeł z wiadomych przekrętów.
2014-04-03 20:12:20 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Stosując TEN SAM tok rozumowania NIE MA ALTERNATYWY. Tani pociąg ekonomiczny TLK relacji
Warszawa- Wrocław albo pojedzie JUŻ NAWET NIE WIEDENKĄ z czasem 4h – 4 h 30 min TYLKO po
CMK i protezą koniecpolską z czasem 3 h 30-45 min albo nie pojedzie w ogóle. Linia
„Warszawa- Łódź- Kalisz -Ostrów Wlkp. – Wrocław” nie jest tu alternatywą analogicznie
jak trasa „Warszawa- Radom – Kielce- Kraków”. "

--

Nie jest, bo nie jest remontowana. A dlaczego nie jest remontowana? Nie podano żądnego argumentu...
2014-04-03 20:16:50 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Skoro tak by było to jakim cudem na dzień dzisiejszy utrzymuje się AŻ 5 kursów TLK relacji
Warszawa- Wrocław przez Łódź Kalisz Ostrów Wlkp. ???

Przecież zgodnie z tą logiką jakiekolwiek relacje Warszawa- Wrocław i to tylko w segmencie
ekonomicznym powinny wrócić dopiero po zakończeniu modernizacji protezy koniecpolskiej i
uzyskania czasu rzędu 3h 30 jakie mają dzisiejsze krakowskie czy katowickie IR/TLK po CMK.
Czyż nie??? Natomiast na linii kaliskiej, biorąc pod uwagę czas przejazdu Warszawa-
Wrocław na dzień dzisiejszy powinna być sytuacja analogiczna obecną sytuacją z Kielc i
Radomia na trasie Warszawa- Kraków , czyli niemal całkowita pustynia ofertowa, a jakimś cudem
kursuje tam 5 połączeń TLK Warszawa- Wrocław na dobę. "

--

Linia przez Kielce i Radom jest w takiej sytuacji, że będzie (a zresztą już powinna) MODERNIZOWANA, kiedy 14 będzie marnie rewitalizowana, bez większych korzyści czasowych. Nie mówiąc już o okresie relacji, czyli od 2016 do 2018...
2014-04-03 20:22:36 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"A tu nagle W PRZYPADKU KIEDY SPRAWA DOTYCZY ŁODZI skomlesz i marudzisz, że uruchomienie
protezy koniecpolskiej spowoduje zarżnięcie oferty na linii kaliskiej.

Czyli w przypadku łódzkim WIDZISZ ZWIĄZEK pomiędzy radykalnym skróceniem czasu przejazdu
Warszawa – Wrocław jaki nastąpi pod koniec tego roku w opcji częstochowskiej, obojętnie
przez CMK Koniecpol czy wiedenką, a w związku z tym wyprowadzeniem pociągów TLK relacji
Warszawa- Wrocław z linii łódzko- kaliskiej i przerzuceniem ich na Częstochowę Opole,
natomiast w przypadku wyprowadzenia pociągów TLK Łódź- Kraków – z Częstochowy i
przerzucenia ich na szczere pola CMK do Włoszczowy , czy też wyprowadzenia pociągów TLK
Warszawa- Kraków z Radomia oraz Kielc i przerzucenia ich na szczere pola CMK do Włoszczowy
JUŻ TAKIEGO ZWIĄZKU NIE WIDZISZ."

--

Już pisałem, Częstochowa przejmie ruch z E30 Kraków - Wrocław/Poznań, więc nie trzeba ich brać pod uwagę przy relacji Kraków - Łódź - Poznań, a jednocześnie będzie zarzynać ruch Warszawa - Wrocław przez Łódź. Zahamują to nowe EZTy ( na 99% Pesa Dart), ale co z tego, gdyż do tego czasu linia 14 nadal będzie się sypać, z Łodzi do Wrocławia nadal będzie ponad 4 godzi a przy rozgrzebaniu tej linii, albo objazdów przez Krotoszyn i więcej.
2014-04-03 20:24:08 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Pomijając już nawet sprawę okradania przez Włoszczową Płn. z pociągów TLK Warszawa –
Kraków Kielc oraz Radomia, bo tym niech się zajmują mikole skupieni wokół Info-Kolej z
Panem Shevą na czele, widać tu Twoją tradycyjną łódzką hipokryzję jeżeli chodzi o
omijanie Częstochowy na rzecz Gosiewa przez pociągi TLK (Szczecin- Poznań) Łódź –
Kraków. "

--

Już pisałem, dla czego można "okradać" Częstochowę. Gdyż ta sama Częstochowa "okradnie" GOP z ruch dalekobieżnego na E30, do Krakowa, Wrocławia, Poznania i dalej.
2014-04-03 20:26:30 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Tak więc wyraźnie widać biorąc pod uwagę obecny stan na linii kaliskiej, a mimo wszystko
dychający 5 kursów TLK Wrocław- Warszawa na dobę że Częstochowa jeżeli chodzi o
potencjalne połączenia TLK (Szczecin Poznań) Łódź- Kraków, a Kielce i Radom jeżeli
chodzi o potencjalne połączenia TLK Kraków- Warszawa są równo dymane i „robione w
konia” przez Beton PKP IC, PKP PLK oraz Ministerstwo IiR (czy tam czegoś) ku uciesze
mikolstwa, które wreszcie może sobie „pomikolić” na CMK, a przed 2009 r. CMK była dla nich
„za szklaną szybą” . :D :D "

--

Częstochowa będzie sobie śmigać opłacanymi również z łódzkich podatków Pendolino, więc naturalnym powinno być pozostawianie obecnej oferty Warszawa - Łódź - Wrocław, w celu zrównoważenia oferty, no ale dla Ciebie zrównoważona oferta to ta z pominięciem Łodzi, albo przez kochane Koluszki.
2014-04-03 20:32:35 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"I jeszcze kolejna sprawa, która wychodzi przy okazji analizy Twojego postu : jak to jest, że
w przypadku rzekomej konkurencji ze strony Polskiego Busa sprawę połączeń Kraków –
Warszawa z pominięciem Kielc i Radomia rozpatrujesz z punktu widzenia Warszawy i Krakowa, a
sprawę najszybszego połączenia Warszawa – Wrocław, które w nieunikniony sposób łączy
się z pominięciem Łodzi i Kalisza rozpatrujesz z punktu widzenia Łodzi !!! i Wrocławia, a
nie WARSZAWY i Wrocławia. "

--

Z punktu widzenia Warszawy, powinna być na rękę kierowania połączeń Warszawa - Wrocław najkrócej przez Łódź, czyli przez największe miasto tej okolicy. (dla samego uzupełnienia połączeń Warszawa - Łódź), Mimo to, Stolica ma całkowicie negatywnego bzika na punkcie Łodzi i próbuje całkowicie jest wyłączyć to miasto z transportu to druga sprawa. Kogo bolała d...a, kiedy A2 byłą planowana przez Łódź/Stryków? Oczywiście szanowną Warszawę (mimo, że była to konsolidacja kosztów, dzięki czemu uniknięto budowy osobnej drogi Warszawa - Łódź, oraz włączono Łódź do ciągu Warszawa - Poznań/Berlin.), o S8 nie wspominam, o A1 tym bardziej. (kiedy ona od zawsze była planowana przez Łódź)
2014-04-03 20:35:47 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Czyli w przypadku relacji Warszawa – Kraków pociągi TLK mają kursować po szczerych polach
CMK, po to, aby rzekomo konkurować z Polskiem Busem, który kursuje DK7/S7 z
uwzględnieniem Kielc (oraz potencjalnie Radomia, który blokuje absurdalne rozporządzenie
Nowaka) , natomiast w przypadku relacji Warszawa - Wrocław według Ciebie pociągi TLK dalej
mają kursować znacznie wolniejszą trasą przez Łódź i Kalisz zamiast skorzystać ze
znacznie szybszej trasy przez Częstochowę Opole (obojętnie czy CMK czy wiedenką) bo tam
sprawę konkurencji TLK Warszawa- Wrocław z Polskim Busem rozpatrujesz z punktu widzenia
odcinka Łódź- Wrocław, a nie finalnego czasu Warszawa- Wrocław. "

--

Nic takiego nie powiedziałem. Powiedziałem, że proteza będzie wyniszczać połączenia przez Łódź, ale nie MUSI tak się stać. (ale Tobie jest to na rękę) Może być tak, że przez Łódź zostanie obecna oferta TLK (i może nawet zostanie rozbudowana), a Częstochowa cieszy się jaką dostateczną ofertą TLK z Katowic do Warszawy i ofertą Pendolino premium Warszawa - Wrocław.
2014-04-03 20:46:11 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Cytat : Jak na razie, to Łódź zyskuje na Opocznie - jednym z powodów wytrasowania nowych EZT na
trasę (Szczecin) - Poznań - E20 - Łódź - CMK - Kraków, jest właśnie tworzony przystanek na
CMK.”

Człowieku, ale o czym Ty w ogóle mówisz???

Czy Ty w ogóle rozróżniasz o czym Ty piszesz i jakie zagadnienie poruszasz???

Przecież w analizowanym kontekście nie rozważamy pociągów Łódź- Kraków- po CMK kategorii
IC, bo tylko taka kategoria powinna być w takiej konfiguracji dopuszczalna , dla których
ewentualny peron w Opocznie będzie taką samą bezsensowną stratą czasu jak Gosiewo Płn. ,
TYLKO rozważamy ZUPEŁNIE INNĄ KWESTIĘ mianowicie : „czy pociągi ekonomiczne TLK relacji
Warszawa- Katowice czy też Warszawa- Wrocław (w opcji przez Częstochowę Opole) mają być
dostępne w podłódzkich Koluszkach dających w bardzo rozsądną obsługę TRANSFEROWĄ dla
Łodzi oraz CENTRYCZNĄ obsługę dla wszystkich miast linii wiedeńskiej tj. Żyrardowa,
Skierniewic, Piotrkowa i Radomska, czy ma je ukraść Opoczno Płd. i Włoszczowa Płn. w
sytuacji, gdy CMK była tworzona jedynie dla bezpostojowego transferu EX/IC."

--

To jaka kategoria powinna być dopuszczalna na CMK, to kwestia dyskusyjna, ale na pewno nie wyłączenie premium, co całe szczęście się dzieje.

Koluszki nie dają żadnej rozsądnej obsługi transferowej dla Łodzi. (zresztą, nikogo to ni interesuje z tego miasta, mając tyle alternatyw) Dla takich miast jak Piotrków, Radomsko, Żyrardów, ewentualnie tak, ale nie w stopniu wyniszczającym ofertę przez Łódź, czyli - przez Łódź ofertą podstawowa TLK, przez Koluszki, Częstochowę ogryzki jak dotacja pozwoli.
2014-04-03 20:51:23 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"I TO jest tematem dyskusji, w kontekście Opoczna, a nie pociągi relacji (Szczecin- Poznań-
Kutno) - ŁÓDŹ- KRAKÓW, które tym bardziej jako ekonomiczne powinny zahaczać o
Częstochowę, a nie jeździć szczerymi polami po CMK i chyba że Łódź stać na kategorię IC
to proszę, bardzo „szerokiej drogi”. "

--

Może powinny, ale szczególnie kiedy Częstochowa ma ambicje wchłonąć ruch z E30 z Krakowa do Wrocławia do dalej do Poznania/Szczecina, to nie ma potrzeby obsługi tego miasta w ruch Kraków - Poznań przez Łódź, bo będzie obsłużony przez Wrocław. Kategoria IC (oczywiście ze stosowaniem promocji handlowych jako na cywilizowanego przewoźnika wypada), to kwestia ucywilizowania węzła łódzkiego, remontów Zgierz - Kutno i Tomaszów - Opoczno z łącznicą na CMK.
2014-04-03 20:55:02 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Ale tu wyraźnie wychodzi tradycyjna łódzka schizofrenia i hipokryzja E20 Poznań- Warszawa
przechodząca przez 80 tys. Konin 46 Kutno nie licząc kilku jeszcze ośrodków 20-30-40 tys.
vide Września Koło Łowicz Sochaczew to zdaniem łódzkich krzykaczy linia wiodąca przez pola.
Za to linia CMK, która wiedzie już prze totalną pustynię, czyli 10 tys. Gosiewo i 20 tys.
oPOczno jest już na potrzeby łódzkie jak najbardziej OK. i jest jak najbardziej do
wykorzystania – oczywiście na potrzeby łódzkie – bo jakżeby inaczej :D :D I potem się
dziwić, że przy tak obłudnej i schizofrenicznej postawie (reprezentowanej m.in. przez
Grabarczyka, Raczyńskiego & consortes) Łódź nie ma żadnych przyjaciół w innych ośrodkach
i regionach, a zyskuje sobie jedynie nowych wrogów."

--

Jak na polskie warunkach ilość miast na E20 jest dość słaba, co może spokojnie kwalifikować na linie przez zadupia. Na pewno nie jest to powód aby nie budować KDP, ale jest to powód, aby po remoncie Łódź - Ostrów - Poznań, wysłać tamtędy kilka pociągów ekonomicznych, a na E20 zostawić jakieś dwa gryzki, jakiś postój jednego/dwóch EIC i tyle.
2014-04-03 21:00:13 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Łódź nie ma żadnych przyjaciół w innych ośrodkach
i regionach, a zyskuje sobie jedynie nowych wrogów."

--

Łódź na przyjaciela w postaci Wrocławia. Łódź razem z Wrocławiem w okolicach 2004 wyraźnie zadeklarowała potrzebę KDP i S8, to Wrocław popierał S8 przez miasto Łódź, w czasie wojny o te drogę z Bełchatowem/Wieluniem/Piotrkowem/, do dziś Wrocław jest niezadowolony z protezy koniecpolskiej, po cichu domaga się budowy KDP (przynajmniej z Łodzi do Wrocławia), czy alternatywy w postaci Sieradz - Wieruszów. (gdzie jednym z głównym argumentów popierających jest budowa dworca Fabrycznego i tunelu średnicowego!)

Od lat próbujesz wmówić, że Wrocław jest przeciwko Łodzi jeżeli chodzi o transport, a jest zupełnie odwrotnie.
2014-04-03 21:09:16 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Twoim zdaniem PIC nie może kupić nowego taboru na trasy i relacje : WARSZAWA - Skierniewice -
Koluszki – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Lubliniec - Opole- WROCŁAW czy też
WROCŁAW – Opole- Lubliniec - Częstochowa Stradom- Kielce – Skarżysko-Kamienna - Radom -
Puławy M.- LUBLIN ?????

Ewentualny zakup nowego taboru może według Ciebie dotyczyć JEDYNIE relacji które będą
w dalekiej przyszłości kursować przez Łódź ??? - inne relacje, zwłaszcza te konkurencyjne
do łódzkich są z co ??? - z natury trędowate??? - i nie mogą uzyskać nowego, szybkiego
taboru ???- bo nie rozumiem. O ile oczywiście obiecanki taborowe Malinowskiego będą aktualne. "

--

Pewnie że można, ale myślisz, że PIC rzyga forsą? Plany taborowe, to głównie pomysłem MIR, który chce ratować unijne środki, a kierowanie ich część (EZTy na Kraków - Poznań, Katowice - Trójmiasto, Wrocław - Białystok/Lublin) to oczywisty efekt kierowania ich tam gdzie są pasażerowie, czyli również przez Łódź! Obecne plany taborowe to kierunek rozwoju siacie połączeń pasażerskiej i całe szczęście Łódź nie została pominięta. Oczywiście, w przyszłości składy mogą być kierowane na inne relacje, ale jeżeli po okresie unijnego dofinansowania PIC nie będzie się kierował konsekwencją, to nigdy nie będzie na kolei normalnie. Kto wtedy zyska? Busiarze i autostrady, co na pewno nie będzie powodem Twoich durnych argumentów jak brak potencjału.

Relacja Kraków - CMK - Łódź - E20 - Poznań - Szczecin jest już dawno przyklepana. (umowa na realizacje podpisana, o dofinansowanie również)
2014-04-03 21:11:10 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Jak analizuje te wasze bzdurne łódzkie posty zarówno tutaj jak i na SSC to wynika z nich tyle
, że Polsce generalnie nic się nie opłaca robić i nie opłaca się inwestować w nic innego
jak w Łódź, Łódź, Łódź i tylko w Uć oraz WYŁĄCZNIE w te relacje, które
obowiązkowo MUSZĄ przechodzić przez Uć. "

--

Teraz sam piszesz bzdury - problemu by nie było, gdyby Łódź byłą porządnie obsługiwana, bez takich zagrożeń jak właśnie chęć uwalenia dobrej oferty Warszawa - Łódź - Wrocław.
2014-04-03 21:15:07 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Natomiast wszystkich inwestycji , które nie przechodzą przez Uć lub co gorsza stanowią w
stosunku do nich ostrą konkurencję nie opłaca się robić, są one bez sensu, nie mają
uzasadnienia ekonomicznego etc. Do tego Łódź i różnego rodzaju Grabarczyki, Stępnie,
Zdanowskie czy inne Śledzińskie- Katarasińskie zastrzegają sobie prawo do opiniowania i
blokowania wszystkich inwestycji oraz planów, które się nad Nerem nie podobają. "

--

Normalnym powinno być protestowanie nad inwestycjami, które są nie korzystne nie tylko dla Łodzi, ale i dla Polski, bo takim była proteza jaktorowska. Zresztą, normalnym powinny być remont naturalnej trasy łączącej największe ośrodki zamiast zabawy w okrężne, prowizoryczne trasy które są zagrożeniem dla dla prawdziwego rozwoju kolei w Polsce. (proteza koniecpolska i jaktorowska vs KDP Y)
2014-04-03 21:17:55 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"To samo.

Co to znaczy : „PIC BĘDZIE MUSIAŁ??????? – [no oczywiście przez Uć.]
I zabraknie przez Kielce”

A może PIC będzie musiał uruchomić pociągi z Wrocławia do Lublina przez Opole Częstochowę
Kielce Radom i zabraknie przez Kalisz Łódź???

A dlaczego niby nie tak ????"

--

Będzie musiał, jak musiał z ED74 na Warszawa - Łódź, czy musi z nowymi wagonami na Przemyśl - Szczecin. Wtedy priorytet dotacyjny idzie na relacji obsługiwane taborem finansowanym z UE, a inne relacje są na uboczu i to najprawdopodobniej stanie się relacją Wrocław - Lublin przez Kielce.
2014-04-03 21:21:21 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"I po grzyba Wrocław z Lublinem łączyć przez Warszawę. Jeżeli już przez Kalisz Łódź to
OWSZEM, ale kontynuacja przez Radom, a nie przez Warszawę, bo to głupota. Warszawa ma przesyt
połączeń.

Ale Ty JUŻ DZISIAJ wiesz, że NA PEWNO zabraknie przez Kielce, bo tu cytat : „PIC BĘDZIE
MUSIAŁ przez UĆ” "

--

Choćby dla tego, że przez Kalisz, Łódź, Warszawę, jest zdecydowanie większa ilość potencjalnych podróżnych. PIC będzie mógł kursować przez Kielce, ale dotacja nie jest z gum - albo wykombinuje większą forsę z ministerstwa (mało prawdopodobne wczasach zwijania kolei), albo będzie jeździł komercyjnej co na trasie łączącej takie regiony nie wchodzi w grę.
2014-04-03 21:23:55 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"udzie z Łodzi Wy naprawdę macie coś mocno nierówno pod sufitem, jeżeli myślicie że
jesteście „pępkiem świata” i że Polsce wszystkie lukratywne inwestycje będą przypisane
wyłącznie do Łodzi, a na wszystko co nie ma związku z Łodzią lub co gorsza jest
konkurencyjne w stosunku do łódzkich planów szkoda pieniędzy lub co gorsza będzie
blokowane. Ponad to wybijcie sobie z głowy, że macie chociaż priorytet przed innymi regionami
/miastami.

Otóż nie macie i mieć nie będziecie."

--

Odleciałeś... Chcemy równego traktowania, czyli siatki połączeń jak na takie duże miasto przystało, nie mówiąc o inwestycjach.
2014-04-03 21:25:38 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"No, ale wytłumacz to takiej @Bozi, która postrzega świat przez „łódzkie okulary” i
według Niego każda inwestycja w POlsce MUSI przechodzić obowiązkowo przez Łódź albo
przynajmniej mieć cokolwiek wspólnego z Łodzią stanowiąc potencjalne wydłużenie w
przyszłości mitycznego Łodzio-centrycznego kręgosłupa Y typu modernizacje : Warszawa-
Lublin/Warszawa- Białystok- bo stanowią potencjalne wydłużenie przyszłych rzekomych relacji
łódzkich na KDP Y itp. "

--

Dotacja, panie dotacja. Myślisz, że znajdą się srodki na trase przez Warszawę i Łódź, oraz Kielce, Radom? Ta pierwsza ma piorytet z wiadomych względów.
2014-04-03 21:27:09 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"A już szczególnie ciągów, które mogły by stanowić konkurencyjną alternatywę dla jedynie
słusznych łódzkich przebiegów.

To samo Tabor.

Nowy tabor, jak czytasz na podstawie łódzkich tekstów, może pozyskać TYLKO Uć i trasy
które wiodą przez Uć."

--

Jak widać zasadne jest trasowanie nowych EZT przez Łódź. Gdyby nie było, to by tak nie trasowali.
2014-04-03 21:29:31 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Reszta tras, nawet jak będą/są modernizowane i nie biegną przez Łódź (matkę wszystkich
POlskich miast i POlską Mekkę) to nie mogą być objęte żadnym potencjalnym programem
taborowym i żadnym dofinansowaniem, ponieważ potencjalnym program taborowy MOŻNA OBJĄĆ TYLKO
UĆ. Inne ciągi komunikacyjne , zwłaszcza te alternatywne do łódzkich są skrajnie
niepodatne, wręcz trędowate na pozyskanie nowego taboru czy dofinansowanie. "

--

Czemu nie? W następnej perspektywie jak najbardziej - problem tylko, że MIR wyraźnie zadeklarował, że perspektywie 2014 - 2020 nie będzie środków na nowy tabor. (przynajmniej na ten niekomercyjny, bo PIC chce zdobyć finansowanie na piętrusy Warszawa - Łódź jak z Pendolino)
2014-04-03 21:29:31 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Reszta tras, nawet jak będą/są modernizowane i nie biegną przez Łódź (matkę wszystkich
POlskich miast i POlską Mekkę) to nie mogą być objęte żadnym potencjalnym programem
taborowym i żadnym dofinansowaniem, ponieważ potencjalnym program taborowy MOŻNA OBJĄĆ TYLKO
UĆ. Inne ciągi komunikacyjne , zwłaszcza te alternatywne do łódzkich są skrajnie
niepodatne, wręcz trędowate na pozyskanie nowego taboru czy dofinansowanie. "

--

Czemu nie? W następnej perspektywie jak najbardziej - problem tylko, że MIR wyraźnie zadeklarował, że perspektywie 2014 - 2020 nie będzie środków na nowy tabor. (przynajmniej na ten niekomercyjny, bo PIC chce zdobyć finansowanie na piętrusy Warszawa - Łódź jak z Pendolino)
2014-04-03 21:31:49 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"Pieniędzy dla nich z pewnością zabraknie. Natomiast NA PEWNO nie może zabraknąć pieniędzy na
łódzkie projekty zakupowe. W razie deficytu środków Łódź- oczywiście jest pierwsza to
podziału przed innymi. Bo tak sobie nad Nerem ubzdurali. "

--

Jak pisałem, nie będzie forsy na niekomercyjne projekty taborowe - wierzysz w taki system finansowani na relacji Wrocław - Lublin przez Kielce, gdzie nigdy nie notowano dużych potoków?
2014-04-03 21:34:54 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"I to jest tego typu dyskusja z Kolegą @Bozią z Łodzi.

A to i tak łagodny przypadek znad Neru w porównaniu z oszołomami typu @gość/ Bartas."

--

No normalnie czuje się zaszczycony. Dyskusja, jak to dyskusja, zaczyna się, kończy się i nic to nie zmienia.
2014-04-03 21:36:24 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
@ mathewicforum

"ódź jest za bardzo zapatrzona w W-awę...

Rozumiem, że jak człowiek tam codziennie dojeżdża to ma ochotę pospać czy zwiać na działki,
do lasku pod miasto, nad wodę do Sulejowa czy choćby do parku... Zgoda."

--

Relacja Warszawa - Łódź nie ma nic wspólnego w tej dyskusji. Ja nie dojeżdżam do Warszawy, mam za daleko.
2014-04-03 21:41:43 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
@mathewicforum

"Jednak mimo szczerych chęci - nie słyszę nic o turystyce weekendowej z Łodzi do Krakowa czy
Wrocławia, czy nawet Torunia, Gdańska. A co ze studentami z Łodzi co w Krakowie studiują?!"

--

Turystyka z Łodzi do Krakowa już dawno przeniosła się na drogi a dokładnie ciąg DK1-A4, o momentu likwidacji Reymonta (a dokładnie przetrasowania z CMK na Częstochowę), trochę się zmieniło wraz z wejściem z ofertą Łódź - Kraków przez CMK na Cegielskim, Sukiennicach i ponownie Reymoncie. (który zresztą w weekendy był pełny przez studentów) Toruń jest głównie wykorzystywany z relacji Regio, do Gdańska była zakumulowana, do czasu kiedy wszedł OLT i 80% zapełnienia to byli studenci łódzcy i trójmiejscy, obecnie jest 80% autostrady.
2014-04-03 21:44:07 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
"Jednak mimo szczerych chęci - nie słyszę nic o turystyce weekendowej z Łodzi do Krakowa czy
Wrocławia, czy nawet Torunia, Gdańska. A co ze studentami z Łodzi co w Krakowie studiują?!"

Jak walisz głową w ściance to w końcu odpuszczasz, obecnie turystyka studencka przeniosła na się na drogi.
2014-04-03 21:47:25 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
"Łódź wciąż jest bardzo dużym miastem, ale jak PKP IC teraz uwaliło TLK przez CMK do Krakowa
to... nie było blokad A1 i A2 pod Zgierzem. Nie było demonstracji przed siedzibą PKP IC w...
W-awie. Pokażcie Łodzianie, że jesteście silni bez Warszawy, że istnieje prócz niej świat dla
Was. Kto wie, może lepszy...? Co?! Ruszcie się wreszcie w inną stronę, Wrocław miejscami na
serio przebija Warszawę pensjami. Kraków czasem też. "

--

Nikt nie będzie paraliżował aglomeracji dla jednego połączenia. Zamiast marnować czas, lepiej pokazać fakera i jechać samochodem.
2014-04-03 21:51:35 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
"Mam dziesiątki znajomych w Katowicach i w Krakowie co są po 30-stce a w życiu nie byli w W-awie
(poza przejazdem czy awaryjnie lądowali na Okęciu) Oni wcale nie jedzą skórek po ziemniakach z
hasioków. A i może wiedzieli, nie zawsze Bałtyk.

Warszawa i Warszawa... i co z tego macie? Kochają Was tam?
Eyes wide open!"

--

To tylko potwierdza, jak jest nadal duży potencjał przewozowy w kraju. Łódź ma dobre kontakty z Wrocławiem, polityczne, jaki i społeczne.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5