| dw, Rynek Kolejowy ⚫ 30.10.2015 ⚫
129
Zadanie określono jako zaprojektowanie i wykonanie robót branży torowej w stacji Częstochowa Stradom, Lisów, Kochanowice w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa – Fosowskie”. Pracę nad tymi robotami PKP PLK zleciły dotychczasowym wykonawcom, tj. Przedsiębiorstwu Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Przedsiębiorstwu Remontowo-Budowlanemu „Tor” sp. z o.o. w Mysłowicach, w ramach wcześniejszego zamówienia i traktowane są jako zamówienie uzupełniające, będące kontynuacją zamówienia podstawowego.
Częstochowa Stradom
Stacja ta jest przystankiem dla pociągów Intercity: EIC i EIP obsługiwanych składami Pendolino. W ramach robót rewitalizacyjnych wybudowano nowe, wyższe perony, zrewitalizowano kilka torów oraz równolegle odnowiono budynek dworca.
PKP PLK przewidują tutaj rewitalizację torów stacyjnych o numerach 3, 3a i 101. Dodatkowo wymienionych zostanie pięć rozjazdów zwykłych (numery 41, 42, 43, 46 i 82) wraz z szynami przejściowymi lub wstawkami międzyrozjazdowymi oraz dwa rozjazdy krzyżowe (nr 44 i 85). Ponadto wykonawca będzie musiał dostosować układy elektrycznego ogrzewania rozjazdów do nowego typu rozjazdów (jeden krzyżowy i dwa zwyczajne) oraz wymienić napędy sześciu rozjazdów (numery 41, 42, 43, 44ab, 44cd, 46). Zamówienie obejmuje też regulację sieci trakcyjnej.
Lisów
Na tej stacji wykonawca będzie musiał poddać rewitalizacji tor stacyjny nr 3 (dawniej 5) oraz zlikwidować tor 3b i zabudować kozioł oporowy. Na torze nr 5 konieczna jest regulacja liczników osi tak samo, jak w przejściach rozjazdowych. Wymianie podlegać będą trzy rozjazdy o numerach 8, 21 i 24. Tak samo, jak na Częstochowa Stradom, tak i tutaj konieczna jest regulacja sieci trakcyjnej.
Kochanowice
Nieco więcej robót czeka wykonawcę w Kochanowicach. Przede wszystkim należy wykonać pochylnię dla wózków, niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości ruchowej na ciągu komunikacyjnym od budynku dworcowego do peronów 1 i 2. Ponadto, na wymianę czekają rozjazdy oznaczone numerami 7 i 22 wraz z szynami przejściowymi lub wstawkami międzyrozjazdowymi, które zyskają nawierzchnię nowego typu – 60E1 (podrozjazdnice strunobetonowe, warstwa ochronno filtracyjna z klińca 25 cm na geowłókninie). Moduł odkształcenia ustalono na poziomie od 90 MPa wzwyż.
Dodatkowo przewidziano rewitalizację nawierzchni toru nr 3, na którym inwestor oczekuje nawierzchni typu 49E1 (wymiana ciągła podkładów typu II/b miękkie, ich rozstaw co 65 cm i przytwierdzenie szyn typu K, warstwa podsypki pod podkładem min. 25 cm) oraz likwidacji styków klasycznych.
Również i w tym przypadku konieczne jest dostosowanie urządzeń EOR do nowego typu rozjazdów i regulacja sieci trakcyjnej.
Likwidacja ostatnich ograniczeń
Według dokumentacji, realizacja wymienionych wyżej prac przyczyni się między innymi do podniesienia prędkości pociągów poprzez likwidację istniejących ograniczeń oraz do poprawy oferty przewozowej przewoźników. Planowanym efektem jest również podniesienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, poprawa ruchomych właściwości stacji i ich własności funkcjonalnych. Wzrosnąć ma także jakość obsługi podróżnych poprzez zapewnienie dostępności do infrastruktury kolejowej osobom o ograniczonej możliwości poruszania. Podniesiona zostanie także przepustowość linii.
Kontynuacja prac
PKP PLK podpisały umowę z dotychczasowym wykonawcą na mocy przepisów o zamówieniach publicznych, które dopuszczają zlecenie dotychczasowemu wykonawcy prac, które są de facto kontynuacją wcześniejszego zlecenia, a ich wartość nie przekracza 50% wartości robót podstawowych (tu już wcześniej przewidziano zamówienie uzupełniające o wartości 20%), zaś zlecenie nastąpiło w ciągu 3 lat.
– Umowa została już podpisana z dotychczasowym konsorcjum – powiedział serwisowi rynek-kolejowy.pl Jacek Karniewski z PKP PLK i dodał: – To jest uzupełnienie i kontynuacja dotychczasowych prac. Ich zakończenie przewiduje się do połowy grudnia – wyjaśnił. Tym samym należy się spodziewać zapowiadanego wcześniej podniesienia prędkości szlakowej z obecnych 120 do 140 km/h.
Więcej z regionu:
Polska (46250)Warszawa: Pierwszy tor na Gagarina w trakcie układania
3,3k
Zintegrowany transport Trwa budowa kolektora i trasy tramwajowej w ciągu ul. Gagarina – w ramach wspólnej inwestycji MPWiK oraz Tramwajów Warszawskich. Wykonawca układa już pierwszy odcinek torowiska tramwajowego.
Jakie wyzwania stoją przed Piotrem Rachwalskim w PKM Świerklaniec?
1,7k
Zintegrowany transport Z Piotrem Rachwalskim, nowym prezesem PKM Świerklaniec rozmawiamy o jego zadaniach w nowej spółce, a także szerzej, w strukturach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Rachwalski podkreśla, że przed GZM stoi ogromne wyzwanie odnośnie integracji taryfowo-biletowej, które trzeba będzie zrealizować w najbliższych latach.
Wrocław: Tramwaje próbne na mostach Pomorskich
843
Zintegrowany transport Cztery mosty Pomorskie, które mają łącznie 442 lata, przechodzą właśnie remont. Nowością będą przystanki tramwajowe i autobusowe. W środę 25 stycznia rozpoczęły się jazdy próbne tramwajów. Na regularne kursy trzeba poczekać do jesieni.
Pomorze: Zmiana zasad Fali. Bez odbicia karty na wyjściu
710
Zintegrowany transport W systemie Fala, który zacznie funkcjonować od 1 kwietnia w komunikacji publicznej w Gdańsku i na całym Pomorzu, wprowadzono istotną zmianę. Aby skorzystać z niższej ceny biletu nie będzie już trzeba „odbijać” karty przy wychodzeniu z pojazdu, co spotkało się z powszechną krytyką. Wystarczy tylko check in, czyli “odbicie” karty przy rozpoczęciu podróży.
Łódź z ofertami na studium tramwaju do Centrum Zdrowia Matki Polki
575
Zintegrowany transport Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi otworzył oferty w przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy linii tramwajowej od pętli Chojny Kurczaki do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. Opracowanie będzie gotowe w ciągu roku.
Zmiany w ruchu tramwajów na granicy Świętochłowic i Chorzowa
3,1k
Zintegrowany transport Na początku przyszłego tygodnia na ul. Katowickiej w Świętochłowicach rozpocznie się przebudowa torowiska tramwajowego. Dzięki inwestycji poprawi się komfort przemieszczania się oraz zredukowane zostaną wibracje i hałas emitowane przez przejeżdżające tramwaje. Na czas realizacji prac, Zarząd Transportu Metropolitalnego musi wprowadzić zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej i tramwajowej. Będą one obowiązywać od 30 stycznia i obejmą łącznie 5 linii autobusowych oraz 4 linie tramwajowe, których trasy przebiegają przez Bytom, Chorzów, Gliwice, Katowice, Rudę Śląską i Zabrze.
Poznań. Dlaczego Tramino dwukrotnie uderzyły w wiadukt na Górczynie?
5,9k
Zintegrowany transport W odstępie pół roku na poznańskiej pętli Górczyn dwukrotnie doszło do niemal identycznego wypadku tramwajowego. W obu przypadkach poszczególne człony wagonów Solaris Tramino wykoleiły się uderzyły w górczyński wiadukt, powodując wstrzymanie ruchu i konieczność naprawy obu tramwajów. Co więc było powodem tych zdarzeń?
Łódź. Druga Gamma dotarła do miasta
1,3k
Zintegrowany transport Drugi z nowych tramwajów Moderus Gamma LF 06 AC dotarł do Łodzi w poniedziałek (23 stycznia) w godzinach nocnych. Do Łodzi dotrze łącznie aż 30 takich wagonów.
Bydgoszcz. Wkrótce tramwaje przetestują torowisko na Perłowej
820
Zintegrowany transport Wykonawca odpowiedzialny za budowę nowych mostów, firma Trakcja, rozpoczyna jeden z kluczowych etapów prac przy ich budowie. Do Bydgoszczy jeszcze w tym miesiącu przyjadą gotowe elementy obiektu drogowego, które zostaną zamontowane na wykonanych wcześniej podporach. Wykonawca pracuje również nad przygotowaniem torowiska na ul. Perłowej do próbnych przejazdów. W ostatnich tygodniach ZDMiKP rozmawiał z wykonawcą na temat konieczności zintensyfikowania prac.
Łódź pyta o Franciszkańską. Czy tory tramwajowe zostaną wydzielone?
893
Zintegrowany transport To będzie pierwsza inwestycja w Łodzi współtworzona z mieszkańcami aż w takim stopniu. Już na etapie przygotowania projektu będą zgłaszali wykonawcy swoje opinie i sugestie co do tego, jak ulica Franciszkańska ma wyglądać po przebudowie.
dw, Rynek Kolejowy - Redaktor naczelny portalu Rynek Kolejowy
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >