NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi dalekobieżne na „protezie koniecpolskiej” już w październiku? Nieprawda

| pr, Rynek Kolejowy 17.09.2014 159

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-09-17 09:38:31 Autor: rysiek
---.internetdsl.tpnet.pl
Bałagan w PLK i tyle... Przecież DB samo sobie tego nie wymyśliło.
2014-09-17 09:41:41 Autor: kość
---.static.ip.netia.com.pl
Pewnie tradycyjnie DB opublikuje rozkład jazdy wcześniej niż PLK.
2014-09-17 09:42:57 Autor: kość
---.static.ip.netia.com.pl
W sensie nowy roczny rozkład jazdy, który jest bazą do opracowywania rozkładów na około 2 miesiące.
2014-09-17 10:17:51 Autor: Taktak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Taaak, taaak.
PLK posłało do Hafasa listę pociągów na linii, która jest w remoncie. Teoretycznie możliwe, ale bardziej wydaje się prawdopodobne, że to jednak Niemcy coś pokręcili. Skoro potrafią ufundować sobie budowę lotniska Berlin Brandenburg z kilkuletnim opóźnieniem, to nie byliby w stanie pokręcić czegoś przy wpisywaniu pociągów?
2014-09-17 11:11:27 Autor: helmut .
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Spiesz sie powoli , stara zasada .

Ale Schonefeld dziala a to praktycznie to samo lotnisko tylko w rozbudowie.
2014-09-17 11:11:45 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Idzie im jak po grudzie no to nie dziwota, że pociągów brak. Tylko najbardziej dupy dał marszałek śląski bo nie będzie pociągów regionalnych. W drugiej kolejności są niestety PRy - zero InterRegio. Wychodzi na to, że proteza to przynajmniej na części trasy linia prywatna PICu i tylko PICu (ku uciesze dzieciarni z infokolej, która niestety ma rację).
2014-09-17 11:44:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szanowna Redakcjo RK - a propos Pendo wstawcie takie fajne info:

http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/cennik-pendolino-pelen-sztuczek-za-miejscowke-w-ostatniej,2047421,4199

Dobrze wytłuśćcie szczególnie ten cytat:

"Oferta będzie ciekawa, ale jak w każdej promocji chodzi o to, żeby ludzi trochę nabrać. Podróżny usłyszy o cenie 49 zł i pójdzie do kasy. A jak już odstoi swoje w kolejce, to okaże się, że bilety po 49 zł "właśnie wyszły". Ale są w promocji np. po 89 zł, a bez promocji po 159 zł, a w dniu wyjazdu po 259 zł. I takie bilety też kupi - usłyszeliśmy od osoby zaangażowanej w przygotowywany projekt."

Powyższe bardzo trafnie obrazuje nie tylko całą ideę Padłolonko made by PIC, ale również całość filozofii "biznesowej" (de facto antybiznesowej) PKP IC - raz klient przyjdzie i zabuli, a drugi raz powieziemy samą dotację...
2014-09-17 12:40:00 Autor: Podróżnika
---.free.aero2.net.pl
i bardzo dobrze, klasa premium powinna mieć cenę premium,
2014-09-17 12:42:44 Autor: wkurwiony
---.172.252.70
Władze woj śląskiego zapomniały po co powołany ks aby nie płacić za nic PR a okazuje się ze tną połączenia i wydają kasę dwa razy większa niż dla PR a w zamian dają stare efekty i to ma być ta gówna na energia
2014-09-17 13:14:11 Autor: iza mirafiori&zula bomba
---.dynamic.chello.pl
DB nie odpowiada za kontent ''ładowany'' do europejskiej bazy rozkładów jazdy przez poszczególne zarządy kolejowe. Skoro w wyszukiwarce DB pojawiły się pociągi jadące protezą oznacza, że PLK załadowała te pociągi do bazy. W ferworze walki o przekazanie przez PLK rozkładów obowiązujących od 12 października, pojawi się z pewnością więcej bzdur, które były jedynie projekcją,a nie realną ofertą przewoźników.
2014-09-17 13:24:59 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ wkurwiony

Nadal płacą PR i to wcale nie tak mało:
- Częstochowa - granica woj. (Radomsko i dalej),
- Częstochowa - Koniecpol - granica woj. (Włoszczowa i dalej),
- Herby Nowe - Krzepice - granica woj. (Wieluń i dalej),
- Lubliniec - granica woj. (Olesno Śl. i dalej),
- Gliwice - Pyskowice - granica woj. (Strzelce Opolskie i dalej),
- Gliwice - granica woj. (Kędzierzyn),
- Racibórz - Kuźnia Raciborska - granica woj. (Kędzierzyn),
- Katowice - Sławków - granica woj. (Olkusz i dalej),
- Katowice - Jaworzno Szczakowa - granica woj. (Trzebinia i dalej),
- od grudnia Bielsko Biała - Kozy - granica woj. (Kęty i dalej),
- cały "Orlik" Częstochowa - Zawiercie - J. Szczakowa - granica woj. (Kraków) i z powrotem.

To mało?

Plus wynajem licznych EN57 przez KŚ od PR, a zatem de facto dotowanie PR "tylnymi drzwiami".
2014-09-17 16:54:03 Autor: MaszynistaDB
---.customers.d1-online.com
To nie jedyny błąd w wyszukiwarce Deutsche Bahn

Wyszukiwarka oznakuje wszystkie pociągi innych przewoźników poza PR i IC jako pociągi KM.
Ostatnio na niemieckim internetowym forum kolejowym (Drehscheibe-Online) było dyskutowane dlaczego nie jest możliwe kupienia biletu na stronie KM z Katowic do Czechowic. ;-)

Ten błąd na wyszukiwarce jest już od dwóch lat!

2014-09-17 18:21:13 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ wkurwiony

Nadal płacą PR i to wcale nie tak mało:
- Częstochowa - granica woj. (Radomsko i dalej),
- Częstochowa - Koniecpol - granica woj. (Włoszczowa i dalej),
- Herby Nowe - Krzepice - granica woj. (Wieluń i dalej),
- Lubliniec - granica woj. (Olesno Śl. i dalej),
- Gliwice - Pyskowice - granica woj. (Strzelce Opolskie i dalej),
- Gliwice - granica woj. (Kędzierzyn),
- Racibórz - Kuźnia Raciborska - granica woj. (Kędzierzyn),
- Katowice - Sławków - granica woj. (Olkusz i dalej),
- Katowice - Jaworzno Szczakowa - granica woj. (Trzebinia i dalej),
- od grudnia Bielsko Biała - Kozy - granica woj. (Kęty i dalej),
- cały "Orlik" Częstochowa - Zawiercie - J. Szczakowa - granica woj. (Kraków) i z powrotem.

To mało?

Plus wynajem licznych EN57 przez KŚ od PR, a zatem de facto dotowanie PR "tylnymi drzwiami"."
Dzięki za update! No, ciekawa lista...:D.

Warto powrócić do relacji finansów pomiędzy PR a woj. śląskim jak ruszą w grudniu br. REGIO na Impulsach Katowice - Kielce przez CMK. Oj, przyjrzymy się kasie, uważnie. Frekwencji też, a jakże! :D

A co tematu... lepiej puścić NOWY IR z Lublina przez Kielce - Olkusz - Bukowno - JAWORZNO SZCZAKOWĄ - MYSŁOWICE - Katowice do Bielska Białej i/lub Opola/Nysy. Wówczas ISTNIEJĄCY IR "Bolko" można puścić przez "Protezę", ale chyba się nie zmieści na jej jednotorze, przynajmniej od grudnia br.

Wygląda więc na to, że IR "Bolko" pojedzie przez CMK v120, a REGIO Impulsy PGZ PRów v160 :D :D :D.

OBCIACH NA CAŁĄ EUROPĘ I HAŃBA DLA "IR" - NIE DO OPISANIA, WSTYD!
2014-09-17 18:23:08 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Jeśli TLK "Opolanin" nie zaczyna biegu w Opole, a we Wrocku, to NATYCHMIAST zmienić nazwę!
No i puścić przez Oleśnicę, Wieruszów, Łódź do W-awy.

Jeśli zaczyna bieg w Opolu, a to przez E30 i GOP, a potem "Wiedenką" coraz szybszą, dodam :D.
2014-09-17 20:44:27 Autor: l'osservatore
---.static.sitel.net.pl
Kiedyś np w 1994 roku Ex Opolanin jeździł z Wrocławia , zresztą przed zamknięciem jednotoru Lubliniec -Opole jako TLK teź stamtąd rozpoczynał bieg.
2014-09-17 22:10:19 Autor: bukowood
---.dynamic.chello.pl
Bukowno i Olkusz, żądają swobodnego dostępu do Impulsów!
2014-09-17 23:11:42 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@matthewIC

A kto powiedział, że osobówki będą jeździć 160? ETCS nie będą miał w standardzie, a nikt nei da sobie ręki uciąć że planowo będzie dwóch maszynistów.
2014-09-17 23:49:12 Autor: kulawy
---.adsl.inetia.pl
wielki Ardjan się nie wypowiada - widać szykuje przemówienia na ko(ń)gres
2014-09-18 06:59:26 Autor: dobrodziej
---.opera-mini.net
bukowood masz wzdłuż linii kolejowej rzekę to do łódki i prosta bez wysiłku :-)
2014-09-18 08:55:12 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Dzięki za update! No, ciekawa lista...:D.

Warto powrócić do relacji finansów pomiędzy PR a woj. śląskim jak ruszą w grudniu br. REGIO na Impulsach Katowice - Kielce przez CMK. Oj, przyjrzymy się kasie, uważnie. Frekwencji też, a jakże! :D

A co tematu... lepiej puścić NOWY IR z Lublina przez Kielce - Olkusz - Bukowno - JAWORZNO SZCZAKOWĄ - MYSŁOWICE - Katowice do Bielska Białej i/lub Opola/Nysy. Wówczas ISTNIEJĄCY IR "Bolko" można puścić przez "Protezę", ale chyba się nie zmieści na jej jednotorze, przynajmniej od grudnia br.

Wygląda więc na to, że IR "Bolko" pojedzie przez CMK v120, a REGIO Impulsy PGZ PRów v160 :D :D :D.

OBCIACH NA CAŁĄ EUROPĘ I HAŃBA DLA "IR" - NIE DO OPISANIA, WSTYD!"
IR Bolko jeździ na EN57, więc nawet nie 120 km/h.
2014-09-18 09:47:44 Autor: dd
---.180.75.204.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
To żaden błąd, tylko DB nie ma rozkładu po 12 października, więc pokazuje rozkład roczny, w którym bardzo różne pociągi były ujęte... PKP PLK oraz przewoźnicy póki co nie mają rozkładu od 12 października.
2014-09-18 12:33:46 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Jeśli TLK "Opolanin" nie zaczyna biegu w Opole, a we Wrocku, to NATYCHMIAST zmienić nazwę!
No i puścić przez Oleśnicę, Wieruszów, Łódź do W-awy.

Jeśli zaczyna bieg w Opolu, a to przez E30 i GOP, a potem "Wiedenką" coraz szybszą, dodam :D."
Nie pamiętam, żebyś domagał się zmiany nazwy najstarszego kursującego ekspresu :-)
Nie widziałem byś krzyczał, że “Górnik” kursuje z Wroclawia (d. Wrocławia) do Warszawy i należy mu zmienić nazwę. Zresztą analogicznie wygląda “Wawel” z Wrocławia...
2014-09-18 12:45:41 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post wkurwiony:
"Władze woj śląskiego zapomniały po co powołany ks aby nie płacić za nic PR a okazuje się ze tną połączenia i wydają kasę dwa razy większa niż dla PR a w zamian dają stare efekty i to ma być ta gówna na energia "
Hm, stawki za pockm w ŚZPR (d. KŚ) i PR są bardzo zbliżone. Możesz wyjaśnić, w jakim wszechświecie obowiązują stosowane przez Ciebie zasady arytmetyki?
2014-09-18 18:18:45 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@g0sc123:

To nie prawda! Krzyczałem, że "Górnik" z Wrocka to hańba dla GOP, zwłaszcza Gliwic!
A o "Wawelu" ze stolicy Dolnego Śląska, fakt, to mi już ręce opadły :D.
2014-09-18 21:43:26 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Korfanty tez kursowal z Wroclawia .

a co do Górnika to w bylym woj wroclawskim tez był klub sportowy Górnik Walbrzych nie wiem czy kopalnia tez byla o tej nazwie we Wałbrzychu .
2014-09-18 21:57:06 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A czy warszafka na Slask ma jakis IC z nazwa warsafki ( do Krakowa jest Sawa )
2014-09-19 03:16:52 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@mathewicforum: Zwracam honor, jakoś mi to umknęło albo zapomniaem. Starość nie radość ;-)
2014-10-13 20:51:37 Autor: ZBYSZEK
---.centertel.pl
Witam !!
Nie wiem jak długo utrzyma się PKS LUBLINIEC, ale jest on bardzo poważną konkurencją dla przewozów kolejowych dla KŚ jak i PR. Bo za 7,- zł można dojechać z Częstochowy do Lublińca (40 km)- około godz. czasu i wysiąść w konkretnym punkcie miasta w którym po drodze do dworca jest aż 5 przystanków. Kolej tego nie zapewni zwłaszcza tym których autobusy dowożą wprost pod bramy szkół i zakładów pracy.
Cóż z tego, że w ciągu 20 minut dojadę na dworzec jak muszę z niego iść drugie 20 minut do zakładu. A tak tracę tylko 20 minut na dojazd autobusem.
Pozdrawia Zbyszek Lubliniec
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5