Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Prokuratura postawiła dyżurnym ruchu zarzuty po incydencie w Koszalinie

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
25-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Prokuratura postawiła dyżurnym ruchu zarzuty po incydencie w Koszalinie
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Dwóch dyżurnych ruchu kolejowego ze stacji Koszalin i Nosówko usłyszało zarzuty sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy - poinformował TVN24. 19 sierpnia dwa pociągi znalazły się na jednym torze; zatrzymały się niecałe 400 metrów od siebie. 

19 sierpnia, po godz. 11 na linii jednotorowej Koszalin - Białogard koło przystanku Niekłonice w odległości ok. 400 m od siebie zatrzymały się dwa pociągi dalekobieżne: jadący z Koszalina do Szczecina pociąg relacji Olsztyn Główny – Szczecin Główny i pociąg od strony Białogardu ze Szczecina do Olsztyna. Na szczęście nikomu nic się nie stało. 

- Wstępnie ustalono, że zachowanie maszynistów było prawidłowe. Analizowane jest postępowanie pracowników odpowiedzialnych za ruch pociągów od strony Białogardu i Koszalina. Pracownicy pełniący czynności związane z prowadzeniem ruchu pomiędzy Białogardem a Koszalinem mieli niezbędne kwalifikacje i byli przygotowani do zgodnego z procedurami prowadzenia pociągów - informował następnego dnia rzecznik PKP PLK

Jak podaje TVN24, sprawę bada prokuratura, a dwóch dyżurnych ruchu kolejowego ze stacji Koszalin i Nosówko usłyszało zarzuty sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy. Obaj nie przyznali się do winy. 

Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Koszalinie Ryszard Gąsiorowski poinformował, że jeden z dyżurnych "przyznał jednocześnie, że pociąg, który znajdował się na jego stacji, rzeczywiście został przez niego wpuszczony na ten tor, ale podał także, że w tym dniu dostał informacje, że uległy uszkodzeniu urządzenia automatyki kolejowej, które służą do przekazywania informacji właśnie o nadjeżdżających pociągach".

Gąsiorowski powiedział także, że z informacji dyżurnego wynika, iż "wprowadził on procedury związane z łącznością radiową w takich sytuacjach". - Nie wszystkie połączenia udało mu się jednak odbierać, w szczególności te połączenia idące od kolegi ze stacji Koszalin, w związku z tym ten pociąg skierował do dalszej jazdy, nie widząc, że z drugiej strony nadjeżdża inny skład - kontynuował Gąsiorowski.

Prokuratura zdecydowała się zwolnić po przesłuchaniu obu dyżurnych, ale zastosowano wobec nich dozór policji i zawieszenie obu w czynnościach dyżurnego ruchu kolejowego do czasu wyjaśnienia sprawy. Zdaniem prokuratury niebezpieczeństwo katastrofy było realne. - Narażonych na nie było prawie 500 osób, bo tylu było pasażerów w obu pociągach, a katastrofy udało się uniknąć dzięki wzorowemu pełnieniu służby przez maszynistów, którzy prowadzili oba składy - mówił cytowany przez TVN24.


Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Decyzja ministra Adamczyka w sprawie zarządu PKP jeszcze dziś [aktualizacja]

Prawo i polityka

Prokuratura bada sprawność urządzeń w Starzynach

Warte uwagi

Prokuratura bada sprawność urządzeń w Starzynach

jm, Rynek Kolejowy 06 marca 2012

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Decyzja ministra Adamczyka w sprawie zarządu PKP jeszcze dziś [aktualizacja]

Prawo i polityka

Prokuratura bada sprawność urządzeń w Starzynach

Warte uwagi

Prokuratura bada sprawność urządzeń w Starzynach

jm, Rynek Kolejowy 06 marca 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5