Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pro Kolej: Kumulacja prac torowych zablokuje dostęp z Warszawy na południe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Fundacja Pro Kolej opublikowała mapkę zamknięcia linii kolejowych ze stolicy na południe kraju. – Wszystko wskazuje na to, że przez brak koordynacji inwestycji na równoległych liniach kolejowych stolica straci połączenia z całą Polską Południową – czytamy w komentarzu. PKP PLK zapewniają, że inwestycje są koordynowane, a tam gdzie to możliwe ruch pociągów będzie prowadzony po jednym torze.

– Na tym przykładzie jak na dłoni widać brak koordynacji programu inwestycyjnego PKP PLK. Zapowiedzi modernizacji tras objazdowych po trzech latach od uruchomienia nowej perspektywy i harmonogramy, w których nakładają się prace na liniach podstawowych i objazdowych, w żaden sposób nie układają się w logiczną całość. A konsekwencje tego stanu rzeczy poniosą klienci kolei – mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes fundacji Pro Kolej Jakub Majewski.

Opublikowała ona mapę zamknięcia linii kolejowych ze stolicy na południe kraju. – Wszystko wskazuje na to, że przez brak koordynacji inwestycji na równoległych liniach kolejowych stolica straci połączenia z całą Polską Południową – czytamy w komentarzu.

PLK: Koordynujemy inwestycje

Co na to PKP PLK? Karol Jakubowski z zespołu prasowego spółki zapewnia, że koordynuje ona wszystkie swoje inwestycje w taki sposób, aby pasażer miał zawsze zapewnioną jak najlepszą komunikację. – Prowadzimy konsultacje z przewoźnikami i samorządami lokalnymi. Proponujemy rozwiązania, które są najwygodniejsze dla pasażerów. Harmonogramy inwestycji układamy w taki sposób, aby zapewnić maksymalną przejezdność – zapewnia Jakubowski.

– Podczas prac na aglomeracyjnej linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą wspólnie z przewoźnikami i samorządami przygotowujemy dokładny schemat zastępczej komunikacji autobusowej oraz sprawdzamy, w jakim stopniu możemy wykorzystać linię dalekobieżną dla zapewnienia dodatkowych połączeń. Najcięższe prace zamierzamy zakończyć w 15-12 miesięcy od rozpoczęcia zamknięcia we wrześniu 2017 roku. Zatem przywrócenie ruchu aglomeracyjnego będzie możliwe pod koniec 2018 roku – tłumaczy Jakubowski.

Jak wyjaśnia rzecznik, przebudowa toru między Radomiem a Radzicami odbywa się przy prowadzonym ruchu pociągów po drugim torze. – Także podczas prowadzenia prac na tym odcinku w przyszłym roku i następnym ruch pociągów będzie utrzymany – obiecuje przedstawiciel spółki. Realizacja projektu stanowi przygotowanie trasy objazdowej dla realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych perspektywy finansowej 2014 – 2020.

Również zaplanowana inwestycja na linii między Warszawą a Radomiem zakłada że prace między Czachówkiem a Warką odbędą przy utrzymanym ruchu po jednym torze. – Roboty na jednotorowym odcinku między Warką a Radomiem mogą wymagać czasowych zamknięć – przyznaje Jakubowski. Zwraca również uwagę, że w czasie prac pociągi z Radomia będą mogły korzystać z linii Radom – Radzice – Grodzisk Mazowiecki – Warszawa lub Radom – Dęblin – Pilawa – Warszawa.

Kolejne prace dotyczą linii Warszawa – Lublin. – Do końca 2018 roku wyremontowany zostanie wskazany odcinek między Pilawą a Dęblinem. W tym czasie ruch pociągów będzie utrzymany między Warszawą a Garwolinem, natomiast od Garwolina będzie funkcjonowała zastępcza komunikacja autobusowa do Lublina. Pociągi dalekobieżne będą kursowały zmienioną trasą przez Parczew i Łuków, dzięki czemu zostanie utrzymane dobre bezpośrednie połączenie Warszawy z Lublinem – informuje przedstawiciel PKP PLK.

MIB: Uniknięcie niedogodności jest trudne przy tej skali

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa również zapewnia, że PKP Polskie Linie Kolejowe koordynują wszystkie swoje inwestycje w celu zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych pasażerów. – Ministerstwo jest świadome zmienionej organizacji ruchu pociągów kursujących na liniach kolejowych objętych pracami inwestycyjnymi. W celu minimalizacji przejściowych niedogodności, wspólnie z zarządcą infrastruktury kolejowej, PKP PLK, monitorowany jest przebieg przygotowań do realizacji inwestycji i spośród dostępnych rozwiązań akceptowane są wyłącznie takie, które generują najmniejsze koszty społeczne – pisze w odpowiedzi na pytania "Rynku Kolejowego" rzeczniczka MIB Elżbieta Kisil. 

Jak dodaje, z uwagi na fakt, że Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku (KPK) został przyjęty ponad rok temu, a prowadzone przez ten czas prace przygotowawcze dla części projektów są obecnie znacznie zaawansowane, pole ingerencji w realizowane inwestycje jest ograniczone. – Jednocześnie, mając na uwadze konieczność kontynuacji wcześniej zainicjowanych procesów inwestycyjnych oraz wykorzystując posiadane doświadczenia, dokonano aktualizacji KPK w celu zoptymalizowania procesu inwestycyjnego i rozłożenia wydatków w czasie w taki sposób, aby je dopasować do mocy sektora wykonawczego, przy jednoczesnym pełnym wykorzystaniu dostępnych środków UE przeznaczonych na sfinansowanie projektów kolejowych. Przy tak szerokim zakresie inwestycji, jaki został ustalony w KPK, uniknięcie niedogodności dla podróżnych i innych uczestników rynku kolejowego jest trudne, niemniej jednak podejmowane są działania mające na celu ich minimalizację – zapewnia przedstawicielka MIB.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów

Infrastruktura

Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów

Michał Szymajda 20 kwietnia 2022

Merchel: Liczymy na aktualizację KPK do poziomu powyżej 70 mld zł

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów

Infrastruktura

Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów

Michał Szymajda 20 kwietnia 2022

Merchel: Liczymy na aktualizację KPK do poziomu powyżej 70 mld zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5