Do początku 2016 r. jedno z charakterystycznych miejsc Wrocławia – tzw. Przejście Świdnickie u zbiegu Świdnickiej i Kazimierza Wielkiego – zmieni zupełnie swoje oblicze. Autorzy projektu „Przystanek Kultura ESK 2016” opowiadają o jego głównych założeniach.
Nowym elementem przestrzeni będą dosyć nowatorskie przystanki czy też precyzyjnie ujmując – konstrukcja pod trakcję i oświetlenie przystanków tramwajowych. Stanowią one integralną część projektu – podkreślają oś ul. Świdnickiej, zwężają optycznie Trasę W-Z, odtwarzając w ten sposób, za sprawą swojej kubatury, historyczny przekrój urbanistyczny, który został zaburzony w latach siedemdziesiątych, gdy wytaczano wspomnianą trasę. Nowe wiaty zostaną wykonane z prętów z włókna szklanego, które będą zawieszone na stalowym szkielecie. – Jest to pomysł na materiał, który charakteryzuje się prostotą montażu, łatwością użytkowania, elegancją, trwałością a jednocześnie niską ceną. Efekt jaki chcieliśmy osiągnąć to lekkość i pewnego rodzaju eteryczność kubatur, które uzupełnią tkankę miejską, dając nową jakość przestrzeni miejskiej w centrum – wyjaśnia Marcin Major z firmy Major Architekci, odpowiedzialnej za projekt przebudowy Przejścia Świdnickiego.
Największa zmiana zajdzie w układzie komunikacyjnym. Piesi zyskają przejście w poziomie ulicy. – Zmiana funkcji przejścia podziemnego również podyktowana jest założeniami konkursowymi. W związku ze zmniejszonym ruchem kołowym nie będzie potrzeby prowadzenia szerokiego przejścia podziemnego – mówi Marcin Major. Jak zapewnia, ze względu na zmianę funkcji ul. Kazimierza Wielkiego nie pogorszy się bezpieczeństwo pieszych.
To tylko fragment materiału. Wizualizacje i więcej informacji na portalu Transport-publiczny.pl