Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Piesi górą. Wrocław przymierza się do przebudowy Przejścia Świdnickiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
09-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Piesi górą. Wrocław przymierza się do przebudowy Przejścia Świdnickiego
Wrocław ogłosił właśnie przetarg na przebudowę tzw. Przejścia Świdnickiego u zbiegu Kazimierza Wielkiego i Świdnickiej. Przechodnie nie będą musieli korzystać już z przejścia podziemnego na deptaku. Zgodnie z założeniami „ruch pieszy ma stać się nadrzędny nad ruchem kołowym”. To wstęp do ograniczenia ruchu samochodowego na ul. Kazimierza Wielkiego.

Przetarg, ogłoszony na początku miesiąca przez Zarząd Inwestycji Miejskich, obejmuje przebudowę skrzyżowania Kazimierza Wielkiego i Świdnickiej. Piesi zyskają przejście naziemne – dotychczasowe podziemne zostanie zaadaptowane na lokal usługowy (galerię sztuki). Przy przejściu powstaną nowe podwójne przystanki tramwajowe – w tej chwili przystanki mieszczą tylko jeden tramwaj. Będą one efektownie zadaszone..

Dzięki tej przebudowie deptak na ul. Świdnickiej nie będzie już przecięty przejściem podziemnym, nie dla wszystkich łatwo dostępnym. „Celem inwestycji jest uporządkowanie przestrzeni poprzez wzmocnienie osi ulicy Świdnickiej oraz przywrócenie kameralności biegnących wokół rynku uliczek śródmiejskich, poprawa walorów estetycznych terenu i reaktywacja życia miejskiego, w szczególności w sąsiedztwie Biura Festiwalowego Impart 2016 oraz ożywienie ruchu pieszego wzdłuż trasy W-Z” – czytamy w dokumentacji.

Ulica Świdnicka wychodzi z południowo-wschodniego narożnika Rynku w kierunku południowym. Powstała w czasie średniowiecznej lokacji miasta i stanowi element ortogonalnej siatki ulic Starego Miasta. Przecina ją ul. Kazimierza Wielkiego, będąca fragmentem Trasy W-Z, stanowiącej obwodnicę centralnej części Starego Miasta. Ciąg ten został wytyczony w miejscu średniowiecznej fosy miejskiej, którą zasypano w XIX w. Początkowo to były dwie okrężnie biegnące ulice wokół centrum z kameralną zabudową – w latach 70. XX w. w ich miejscu powstała wielopasmowa Trasa W-Z ze wspomnianym przejściem podziemnym w ciągu Świdnickiej.

Po II wojnie światowej w trakcie odbudowy zmieniono także charakter ul. Świdnickiej, którą poszerzono w kierunku wschodnim. Tak powstał podłużny plac, zmieniający oryginalny średniowieczny układ ulic. W latach 70.-80. w parterze jednego z budynków znajdował się kultowy bar mleczny Barbara. W okolicy organizowano także demonstracje Pomarańczowej Alternatywy.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław. Nowe Przejście Świdnickie gotowe. Piesi się cieszą, kierowcy nie

Zintegrowany transport

Wrocław. Nowe Przejście Świdnickie gotowe. Piesi się cieszą, kierowcy nie

Bartosz Józefiak 05 lutego 2016

Rewolucja na Przejściu Świdnickim we Wrocławiu

Zintegrowany transport

Rewolucja na Przejściu Świdnickim we Wrocławiu

wu, transport-publiczny.pl 18 kwietnia 2014

Projektanci o Przejściu Świdnickim: nowe boksy przystankowe lekkie i proste w utrzymaniu

Zintegrowany transport

Wrocław: Nowe oblicze Przejścia Świdnickiego - wizualizacje

Fotorelacje

Wrocław: Przejście Świdnickie w przebudowie

Zintegrowany transport

Wrocław: Przejście Świdnickie w przebudowie

ju, Transport-publiczny.pl 29 stycznia 2015

Zobacz również:

Wrocław. Nowe Przejście Świdnickie gotowe. Piesi się cieszą, kierowcy nie

Zintegrowany transport

Wrocław. Nowe Przejście Świdnickie gotowe. Piesi się cieszą, kierowcy nie

Bartosz Józefiak 05 lutego 2016

Rewolucja na Przejściu Świdnickim we Wrocławiu

Zintegrowany transport

Rewolucja na Przejściu Świdnickim we Wrocławiu

wu, transport-publiczny.pl 18 kwietnia 2014

Projektanci o Przejściu Świdnickim: nowe boksy przystankowe lekkie i proste w utrzymaniu

Zintegrowany transport

Wrocław: Nowe oblicze Przejścia Świdnickiego - wizualizacje

Fotorelacje

Wrocław: Przejście Świdnickie w przebudowie

Zintegrowany transport

Wrocław: Przejście Świdnickie w przebudowie

ju, Transport-publiczny.pl 29 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5