Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Problemy z modernizacją E20. „Nie wpłyną na termin ukończenia inwestycji”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Problemy z modernizacją E20. „Nie wpłyną na termin ukończenia inwestycji”
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja w Kutnie
Podczas realizacji prac na magistrali E20 Warszawa – Poznań, w rejonie LCS Konin, wystąpiły rozbieżności pomiędzy dostarczoną dokumentacją a stanem rzeczywistym wynikającym z przeprowadzonych badań geotechnicznych. Powoduje to konieczność wykonania dodatkowych badań gruntu i zmian w wykonawstwie.

Problem dotyczy m.in. stabilności gruntu, różnicy poziomów wód gruntowych, a także niektórych rozwiązań proponowanych w zakresie obiektów inżynieryjnych.

– We współpracy z zamawiającym, przygotowujemy obecnie odpowiednie projekty technologiczne, które pomogą sprawnie rozwiązać występujące problemy – powiedział nam Piotr Odzijewicz, kierownik działu marketingu i promocji w Torpolu – wykonawcy prac na E20. Jeśli chodzi o terminy, to jednym z kluczowych elementów będzie właściwe wykorzystanie okresu zimowego na dostarczenie materiałów, głównie kruszyw (więcej o problemie piszemy tutaj).

– Spółka podpisała odpowiednie umowy na dostarczenie materiałów, zabezpieczyła również dodatkowe wagony i uzupełniła magazyny kruszyw, tak więc od strony materiałowej jesteśmy przygotowani do realizacji. Problem leży jednak w znacznie wydłużonej drodze ich transportu, która ze względu na modernizację kluczowych węzłów komunikacyjnych i związaną z tym dużą ilość zamknięć torowych, opóźnia znacznie dostarczenie materiałów bezpośrednio na budowę. Takie zagrożenie w połączeniu z niekorzystnymi warunkami pogodowymi zimą, może spowodować opóźnienia – dodał Piotr Odzijewicz.

Jak informuje Torpol, obecnie na kontrakcie prowadzone są roboty sieciowe, torowe oraz kubaturowe, m.in. budowa budynków nastawni oraz peronów. Wdrożone zostały odpowiednie procedury naprawcze, które powinny usprawnić realizację kontraktu. – Pracujemy jednocześnie nad uzupełnieniem rozbieżności projektowych, dotyczących dokumentacji przekazanej przez zamawiającego – powiedział przedstawiciel Torpolu.

PKP PLK w związku z sytuacją zachowuje optymizm. – Na stacji w Łowiczu projektant opracował plan i przystąpił do likwidacji kolizji z liniami energetycznymi. Prace nie będą miały wpływu na termin ukończenia całej inwestycji. Wykonawca likwiduje też kolizje z podziemnymi sieciami energetycznymi na szlaku Jackowice – Żychlin. Nie powinno to wpłynąć na termin zakończenia robót. Projekt wykonywała firma Aecom, która aktualnie, wspólnie z nadzorem autorskim rozwiązuje wszystkie problemy związane z kolizjami i odpowiada za dokumentację – powiedział Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.

Więcej na temat modernizacji E20, która ma się zakończyć najpóźniej w czerwcu 2019 roku. można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij