Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Problemy z modernizacją E20. „Nie wpłyną na termin ukończenia inwestycji”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
27-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Problemy z modernizacją E20. „Nie wpłyną na termin ukończenia inwestycji”
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plStacja w Kutnie
Podczas realizacji prac na magistrali E20 Warszawa – Poznań, w rejonie LCS Konin, wystąpiły rozbieżności pomiędzy dostarczoną dokumentacją a stanem rzeczywistym wynikającym z przeprowadzonych badań geotechnicznych. Powoduje to konieczność wykonania dodatkowych badań gruntu i zmian w wykonawstwie.

Problem dotyczy m.in. stabilności gruntu, różnicy poziomów wód gruntowych, a także niektórych rozwiązań proponowanych w zakresie obiektów inżynieryjnych.

– We współpracy z zamawiającym, przygotowujemy obecnie odpowiednie projekty technologiczne, które pomogą sprawnie rozwiązać występujące problemy – powiedział nam Piotr Odzijewicz, kierownik działu marketingu i promocji w Torpolu – wykonawcy prac na E20. Jeśli chodzi o terminy, to jednym z kluczowych elementów będzie właściwe wykorzystanie okresu zimowego na dostarczenie materiałów, głównie kruszyw (więcej o problemie piszemy tutaj).

– Spółka podpisała odpowiednie umowy na dostarczenie materiałów, zabezpieczyła również dodatkowe wagony i uzupełniła magazyny kruszyw, tak więc od strony materiałowej jesteśmy przygotowani do realizacji. Problem leży jednak w znacznie wydłużonej drodze ich transportu, która ze względu na modernizację kluczowych węzłów komunikacyjnych i związaną z tym dużą ilość zamknięć torowych, opóźnia znacznie dostarczenie materiałów bezpośrednio na budowę. Takie zagrożenie w połączeniu z niekorzystnymi warunkami pogodowymi zimą, może spowodować opóźnienia – dodał Piotr Odzijewicz.

Jak informuje Torpol, obecnie na kontrakcie prowadzone są roboty sieciowe, torowe oraz kubaturowe, m.in. budowa budynków nastawni oraz peronów. Wdrożone zostały odpowiednie procedury naprawcze, które powinny usprawnić realizację kontraktu. – Pracujemy jednocześnie nad uzupełnieniem rozbieżności projektowych, dotyczących dokumentacji przekazanej przez zamawiającego – powiedział przedstawiciel Torpolu.

PKP PLK w związku z sytuacją zachowuje optymizm. – Na stacji w Łowiczu projektant opracował plan i przystąpił do likwidacji kolizji z liniami energetycznymi. Prace nie będą miały wpływu na termin ukończenia całej inwestycji. Wykonawca likwiduje też kolizje z podziemnymi sieciami energetycznymi na szlaku Jackowice – Żychlin. Nie powinno to wpłynąć na termin zakończenia robót. Projekt wykonywała firma Aecom, która aktualnie, wspólnie z nadzorem autorskim rozwiązuje wszystkie problemy związane z kolizjami i odpowiada za dokumentację – powiedział Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.

Więcej na temat modernizacji E20, która ma się zakończyć najpóźniej w czerwcu 2019 roku. można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij