NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Torpol: Występują trudności z dowozem tłucznia na place budów

| Michał Szymajda 22.11.2017 1

Torpol: Występują trudności z dowozem tłucznia na place budów
Maszyna torowa TorpoluFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
– Widzimy ryzyka, które pojawiają się w związku z licznymi inwestycjami na kolei. Są to ryzyka związane z bardzo różnymi obszarami, takimi jak dostępność materiałów, dowóz ich na budowę, duża rotacja kadry technicznej. Staramy się wszystkie mieć pod kontrolą – powiedział Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu.
Na tę chwilę spółka zamówiła materiały podstawowe, takie jak szyny, podkłady, tłuczeń, drut jezdny, czy słupy trakcyjne, w ilości, która niemal pokrywa zapotrzebowanie na zaplanowane do realizacji prace. Materiały są warte aż 600 mln zł.

– Największy kłopot jest z możliwościami dowozowymi tłucznia. Wynika to z zamknięcia linii kolejowych, ale związane jest też z inwestycjami na drogach, które ograniczają ich przepustowość. Spółka kupiła i wynajęła wagony do przewozu kamienia, ponieważ na rynku nie ma ich dostatecznej ilości. Jeśli problemy są nawet z dowozem węgla do elektrowni, tym bardziej mamy je my, modernizując sieć kolejową. Dlatego, dzięki swoim składom, uniezależniamy się trochę od sytuacji na rynku – powiedział prezes. Szef Torpolu dodał, że spółka robi magazyny zimowe materiałów.

Torpol obecnie ma tyle kontraktów, że gdyby za sobą ustawić wagony z 2 milionami metrów sześciennych tłucznia potrzebnego do inwestycji, skład liczyłby 800 kilometrów. Zabezpieczenie tych ilości i dowóz ich na miejsce to naprawdę duże wyzwanie.

– Będziemy jeszcze szukać dostawców tłucznia. Priorytetem dla nas będzie znalezienie ich w pobliżu realizowanych inwestycji, właśnie ze względu na trudności z transportem kamienia – powiedział prezes. Podkreślił też, że jedna z większych firm kolejowych, realizujących w Polsce inwestycje, zatrudniła niedawno 70 osób. To głównie kadra inżynieryjno-techniczna oraz osoby wsparcia.

– Torpol ma dzisiaj bardzo przyzwoity portfel zamówień, musimy walczyć, aby go sprawnie realizować. Podstawa to dobra współpraca między wykonawcą, zamawiającym i inżynierem – ocenił Grabowski. Więcej na temat wyników Torpolu można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (41526)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (41526)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS