NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prezes Lotos Kolej: Niepotrzebnie rywalizujemy o tego samego klienta

| inf. prasowa 13.09.2017 2,9k

Prezes Lotos Kolej: Niepotrzebnie rywalizujemy o tego samego klienta
Fot. Daniel Tetkowski, SM42.pl
- Oczekuję przewidywalności technicznej i organizacyjno-prawnej. Planując przejazd musimy wiedzieć kiedy wjedziemy na terminal, ile będą trwały kwestie związane z załadunkiem i jaki czas przejazdu oferuje nam zarządca infrastruktury - powiedział Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej podczas Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji BALTEXPO 2017.
W Gdańsku odbywa się XIX edycja Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji Baltexpo 2017. Jednym z panelistów podczas ww. wydarzenia był Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej, który wziął udział w debacie o transporcie intermodalnym. Jego firma jest trzecim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce realizującym transport intermodalny. Ze względu na niezwykle szybki rozwój polskich portów morskich oraz perspektywy związane z realizacją przewozów intermodalnych w ramach korytarzy międzynarodowych, istnieją realne perspektywy wzrostu całego rynku, czego pierwsze efekty widzimy już teraz.

Transport intermodalny za pośrednictwem kolei jest szczególnie zasadny w relacjach dłuższych, które przekraczają 100 kilometrów. Ze względu na obwarowania związane z tą gałęzią przewozów, niezwykle istotny jest dialog pomiędzy stronami kolejowego transportu intermodalnego, w celu opracowania jak najbardziej optymalnych warunków do rozwoju.

- Oczekuję przewidywalności technicznej i organizacyjno-prawnej. Planując przejazd musimy wiedzieć kiedy wjedziemy na terminal, ile będą trwały kwestie związane z załadunkiem i jaki czas przejazdu oferuje nam zarządca infrastruktury - powiedział Anatol Kupryciuk, prezes Lotos Kolej.

Przedstawiciele Polskiej Izby Spedycji i Logistyki oraz prezesi centrów logistycznych i firm transportowych, również kolejowych, debatowali podczas XIX Międzynarodowych Targów Morskich BALTEXPO w panelu pt. "Intermodal jako optymalne narzędzie łańcucha dostaw".

- Transport kolejowy obecnie konkuruje z samochodowym i niepotrzebnie rywalizujemy o tego samego klienta, gdyż zgodnie z założeniami transportu intermodalnego, powinniśmy się nawzajem uzupełniać. Podstawowym problemem transportu kolejowego jest to, że biorąc pod uwagę aktualne uwarunkowania, koszt dostępu do tonokilometra w transporcie kolejowym i drogowym istotnie się od siebie różni, na naszą niekorzyść. Ponadto obecny stan infrastruktury kolejowej pozwala na rozwinięcie prędkości handlowej maksymalnie do 24 km/h. Gdyby nastąpiła znacząca poprawa infrastruktury kolejowej i wzrostu prędkości handlowej do wartości osiąganej przez naszych zachodnich partnerów, moglibyśmy dwukrotnie zwiększyć wydajność zasobów dedykowanych pod przewozy towarowe. Te wszystkie czynniki w konsekwencji przekładają się na jakość, a także stawkę jaką możemy zaoferować klientowi, który oczekuje dowiezienia ładunku w akceptowalnej cenie oraz czasie - dodał prezes Kupryciuk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5