NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Prędkość pociągów na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka będzie podniesiona

| Michał Szymajda 12.08.2016 57

Prędkość pociągów na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka będzie podniesiona
Prędkość pociągów na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka będzie podniesionafot. Martyn Janduła
Na początku tygodnia „Rynek Kolejowy” pisał o sytuacji związanej ze spowolnieniem pociągów na oddanej 1 sierpnia do eksploatacji linii kolejowej 449. Od przyszłego tygodnia pociągi mają przyspieszyć.
O sprawie pisaliśmy 10 sierpnia. Na uwagi czytelników dotyczące opóźnień 5 pociągów regionalnych uruchamianych przez Koleje Mazowieckie odpowiadała Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich.

– Po oddaniu 1 sierpnia 2016 r. tej linii do normalnej eksploatacji został wydany rozkład jazdy pociągów ustalający prędkości pociągów do 60 km/h. Opracowany rozkład jazdy pociągów zapewnia bezpieczne prowadzenie pociągów oraz rezerwę czasową w przypadku prowadzenia pociągu przez maszynistę, który aktualnie nie ma znajomości tego szlaku po remoncie linii i musi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, ograniczyć prędkość do 40 km/h – powiedziała Maliszewska, oddalając jednocześnie zarzut dotyczący tego, że za ograniczenie prędkości odpowiada przewoźnik. Rzeczniczka Kolei Mazowieckich zasygnalizowała, że maksymalną prędkość określoną na 60 km/h wprowadziły PKP PLK, a dodatkowo na szlaku jest cała masa ograniczeń prędkości (cały tekst przeczytasz tutaj).

Kiedy pojedziemy szybciej?

O to kiedy prędkość na linii 449 łączącej warszawski Rembertów z Zielonką zostanie podniesiona zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe.

– Po oddaniu do eksploatacji zmodernizowanej linii kolejowej prowadzone są testy eksploatacyjne. Sprawdzamy, czy wszystkie urządzenia działają prawidłowo, zarówno te zamontowane na linii, jak i na przejazdach kolejowo-drogowych. W przyszłym tygodniu, po zakończeniu testów, prędkość zostanie zwiększona – powiedział Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

– Tory są zamknięte od 2014 roku. Linia była w tak złym stanie technicznym, że już nie można było prowadzić po niej dalej ruchu. Zdecydowano się ją zamknąć, a my wykorzystaliśmy ten moment, żeby zacząć od prac rozbiórkowych, a potem na administracyjne sprawy – wyjaśnia Rutkowski. – Nie dano nam szybko uzyskać pozwolenia na budowę, dopiero po roku udało się rozpocząć prace – dodaje.

Nawet 160 km/h


Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Janusz Rutkowski, przedstawiciel firmy Torpol, która odpowiada za inwestycję w 7-kilometrowy odcinek torów, szlak przystosowany jest do osiągania prędkości nawet 160 km/h. Do czasu zakończenia modernizacji odcinka Zielonka – Tłuszcz dalekobieżne pociągi, które mogą osiągnąć taką prędkość (ED161 Dart należący do PKP Intercity) wciąż jadą jednak objazdem przez Legionowo.

Więcej o inwestycji na linii kolejowej 449 piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5