Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opóźnienia pociągów na zmodernizowanych torach pod Warszawą. Co jest tego przyczyną?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Opóźnienia pociągów na zmodernizowanych torach pod Warszawą. Co jest tego przyczyną?
Fot. Rynek KolejowyPociąg Kolei Mazowieckich na przystanku Zielonka Bankowa
Czytelnicy Rynku Kolejowego informują nas o bardzo licznych opóźnieniach na oddanej do eksploatacji łącznicy Warszawa Rembertów – Zielonka. Mimo modernizacji, pociągi poruszają się tam żółwim tempem. Koleje Mazowieckie wyjaśniają dlaczego.

Od 1 sierpnia 5 par pociągów regionalnych Kolei Mazowieckich porusza się po linii kolejowej łączącej Warszawę Rembertów z Zielonką. Na tym odcinku zlokalizowane są dwa przystanki – Zielonka Bankowa oraz zupełnie nowy – Mokry Ług. Od pierwszych godzin od ich uruchomienia otrzymujemy sygnały dotyczące odjazdów z opóźnieniem.

Z informacji uzyskanych od Kolei Mazowieckich (które na razie jako jedyny operator pasażerski kursują po łącznicy) wynika, że jazdy zapoznawcze (bez których maszyniści mogą poruszać się z prędkością nie większą niż 40 km/h) odbyły się w dniach 28 i 29 lipca.

Nie wszyscy maszyniści znają szlak

– Czas ten nie pozwolił na przeszkolenie większej ilości maszynistów. Po oddaniu 1 sierpnia 2016 r. tej linii do normalnej eksploatacji został wydany rozkład jazdy pociągów ustalający prędkości pociągów do 60 km/h – informuje Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich. – Opracowany rozkład jazdy pociągów zapewnia bezpieczne prowadzenie pociągów oraz rezerwę czasową w przypadku prowadzenia pociągu przez maszynistę, który aktualnie nie ma znajomości tego szlaku po remoncie linii, i musi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, ograniczyć prędkość do 40 km/h – dodaje.

Jak informują KM, prowadzone szkolenia maszynistów na tym odcinku pozwolą na zapoznanie się z tym szlakiem wszystkich zainteresowanych do 12 sierpnia 2016 r.

Utrudnienia na linii

Przewoźnik na razie nie wie kiedy na opisywanym odcinku podniesiona zostanie prędkość (zwróciliśmy się z tym pytaniem do PKP PLK). Jednocześnie na tym samym odcinku jazdy wprowadzono pięć doraźnych ograniczeń prędkości jazdy pociągów do 20 km/h na przejazdach kolejowo-drogowych z wyłączoną sygnalizacją (km 13,189, km 16,127, km 17,180, km 19,130, km 20,013).

– Sytuacja taka powoduje obecnie wydłużenie czasu jazdy pociągów na odcinku Zielonka – Warszawa Rembertów o około dwie lub trzy minuty. Podejmowane poprzednio i obecnie działania przez nadzór eksploatacyjny spółki nie pozwalają na zarzut, że nie zdążono na czas przeszkolić wszystkich maszynistów ze znajomości tego szlaku – powiedziała Jolanta Maliszewska.

Więcej na temat inwestycji piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Burza nad Warszawą i zatrzymanie ruchu pociągów

Infrastruktura

Burza nad Warszawą i zatrzymanie ruchu pociągów

inf. prasowa 29 czerwca 2017

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Burza nad Warszawą i zatrzymanie ruchu pociągów

Infrastruktura

Burza nad Warszawą i zatrzymanie ruchu pociągów

inf. prasowa 29 czerwca 2017

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5