Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace na linii Poznań – Wrocław opóźnią się o kolejne pół roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace na linii Poznań – Wrocław opóźnią się o kolejne pół roku
Fot. PKP PLK
Co najmniej pół roku opóźnienia złapała modernizacja odcinka Rawicz – Czempiń na linii E59 Poznań – Wrocław. Prace po Astaldi ma dokończyć spółka ZRK DOM należąca do PKP PLK, ale wciąż na dobre nie ruszyła z robotą. 

O tym, że należąca do PKP PLK spółka nie zaczęła zdecydowanej większości robót, które miała dokończyć po Astaldi informowaliśmy na początku miesiąca. PKP PLK informowała, że to wina geodety, który przeprowadził błędne pomiary dla poprzedniego wykonawcy. Według wyjaśnień projekt jest zmieniany tak, by nie rozbierać już wykonanych stref przejściowych obiektów inżynieryjnych.

PKP PLK wciąż nie odpowiedziała jednak na pytania, czemu prace nie są kontynuowane w pozostałych lokalizacjach oraz jaki jest aktualny harmonogram inwestycji.

Kolejne pół roku opóźnienia

Dzisiaj PKP PLK opublikowała informację prasową na temat budowanego w Lesznie wiaduktu drogowego. Możemy w niej przeczytać, że "dodatkowe prace przy wybudowanych przez firmę Astaldi obiektach inżynieryjnych [powodują] m.in. opóźnienie prac, szacowane na ok. sześć miesięcy". To kolejne pół roku opóźnienia, bo już w sierpniu było wiadomo, że projekt jest opóźniony o sześć miesięcy. Realizacja miała potrwać do końca 2019 roku. Dziś PKP PLK potwierdza, że "Zakończenie robót budowlanych zaplanowane jest na koniec 2020 roku".

PLK informuje, że Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Poznań buduje obecnie nowe podtorze między Korzeńskiem a Rawiczem oraz peron nr 2 na stacji Rawicz. Do tego na szlaku Bojanowo – Rydzyna w torze nr 1 ułożono 5 km nowych torów i budowane jest nowe podtorze. Układany jest tor na szlaku Rydzyna – Leszno.

– Zaawansowanie projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” pozwala ocenić, że pomimo trudności, spowodowanych głównie sytuacją Astaldi, możliwe będzie wykorzystanie środków unijnych przewidzianych na tę inwestycję – zapewnia PKP PLK.

Nowy wiadukt w Lesznie 

Jeśli chodzi o wiadukt w Lesznie, to powstanie on na w ciągu ul. Wilkowickiej. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo–drogowy, na trzech liniach: Poznań – Wrocław, Łódź Kaliska – Tuplice i Leszno – Zbąszyń. Trzyprzęsłowy 49-metrowy wiadukt będzie miał dwie jezdnie o łącznej szerokości 8 m oraz 3-metrowy trakt pieszo-rowerowy. PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują także ul. Wilkowicką na długości około 400 m i wybudują dogodne dojazdy do wiaduktu.

Budowa wiaduktu od 4 lutego wymaga zamknięcia przejazdu kolejowo–drogowego. Jak wylicza PLK, wiadukt w Lesznie to jedno z siedmiu dwupoziomowych skrzyżowań, realizowanych w ramach modernizacji linii E59 między Czempiniem a granicą woj. dolnośląskiego. Z pozostałych sześciu w budowie jest połowa, a reszta dopiero będzie powstawać.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Infrastruktura

Jest umowa na projekt ponownej modernizacji E59 do granicy

Jakub Madrjas 21 grudnia 2022

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

Infrastruktura

Dwa nowe tory na odcinku Stargard – Szczecin

inf. pras oprac. JM 21 lipca 2022

BBF zaprojektuje modernizację E59 Kędzierzyn – Chałupki

Infrastruktura

Ponowna modernizacja E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Przetarg na projekt i...

Infrastruktura

Szczecin: Nowe przęsła i tor na wiadukcie kolejowym

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5