Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace na linii 353 będą trzy razy tańsze niż zakładano

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace na linii 353 będą trzy razy tańsze niż zakładano
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP PLK rozstrzygnęła przetarg na wzmocnienie nasypów na szlaku Naterki – posterunek odgałęźny Olsztyn Kortowo. Zwycięska oferta była trzykrotnie niższa, niż przewidywał kosztorys.

W marcu 2021 roku PKP PLK ogłosiła przetarg na wzmocnienie nasypów na szlaku Naterki – posterunek odgałęźny Olsztyn Kortowo. W tamtym momencie było to jedno z niewielu postępowań ogłoszonych przez PLK, którego wartość przekraczała 10 mln złotych; budżet na zadanie wynosił 42 mln zł brutto. Zakres zamówienia dotyczy także robót torowych, przebudowy sieci trakcyjnej i usunięcia kolizji linii telekomunikacyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych. Wykonane będą strefy przejściowe z obu stron wiaduktu kolejowego.

Do postępowania zgłosiło się w maju osiem podmiotów, jednak dopiero teraz postępowanie rozstrzygnięto. W międzyczasie aż połowa ofert została odrzucona: Alusta z powodu kwestii związanych z ważnością wadium, konsorcja Track Tec - Polbud oraz Roverpol - Rover za rażąco niską cenę (spółki nie odpowiedziały na wezwanie do wyjaśnienia tej sprawy) oraz za nieprzedłużenie ofert, a PRI Diag-Most - za nieprzedłużenie oferty. Odrzucone oferty opiewały na 31 mln zł brutto (Track Tec) oraz 29 mln zł (Roverpol). 

Zwycięzcą został Polski Holding Budowlany Infrastruktura, który zaoferował kwotę na poziomie 14,3 mln złotych brutto - trzykrotnie niższą od kosztorysu. Czy zamawiający nie obawia się, że ta cena będzie zbyt niska, żeby zrealizować skutecznie zamówienie? - Kwestia rażąco niskiej ceny w przetargu na wzmocnienie nasypów na szlaku Naterki – posterunek odgałęźny Olsztyn Kortowo była badana przez zamawiającego dwukrotnie: przed i po aukcji elektronicznej. Przed aukcją elektroniczną o wyjaśnienia w zakresie rażąco niskiej ceny pytani byli czterej wykonawcy, którzy zaoferowali najniższą cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia. Po wyniku aukcji elektronicznej o wyjaśnienia rażąco niskiej ceny poproszeni zostali wszyscy wykonawcy - informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK.

- Odrzucone zostały dwie oferty co było spowodowane brakiem odpowiedzi na wezwanie zamawiającego ze względu na rażąco niską cenę. Kolejne dwie oferty zostały odrzucone ze względu na brak wadium oraz brak zgody na przedłużenie terminu ważności związania ofertą. Została wybrana najkorzystniejsza oferta z pozostałych mieszcząca się w budżecie zamawiającego - wyjaśnia Janduła. Cena była jedynym kryterium wyboru oferty. Jak informowaliśmy wielokrotnie, na rynku kolejowym bardzo brakuje przetargów - firmy są "głodne" zamówień.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5