Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Znikną ograniczenia prędkości na trasie z Poznania do Gniezna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-06-2022
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Znikną ograniczenia prędkości na trasie z Poznania do Gniezna
fot. Koleje Wielkopolskie
W najbliższych miesiącach zarządca infrastruktury wymieni rozjazdy na stacji Pobiedziska. Pozwoli to przywrócić rozkładową prędkość 130 km/godz. dla pociągów przejeżdżających przez ten ważny punkt na linii kolejowej nr 353. To podstawowy korytarz pasażerski z Poznania do Trójmiasta, Olsztyna i w ruchu regionalnym do Gniezna.

Niedawna modernizacja odcinka z Poznania do Gniezna istotnie zmieniła obraz kolei w aglomeracji poznańskiej. Czas przejazdu bardzo się skrócił, co wydatnie przyczyniło się do zwiększenia atrakcyjności Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Niedawno pociągi na tym odcinku nieco jednak zwolniły. Jak zapewnia nas zarządca infrastruktury, jest to jedynie sytuacja przejściowa.

Prace zaplanowane na okres wakacji

– Od lutego tego roku przejazdy przez stację w Pobiedziskach są prowadzone z prędkością 100 km/godz. – potwierdza Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wcześniej pociągi kursowały tam do 130 km/godz. Likwidacja ograniczenia ma być możliwa po wymianie rozjazdów.

Prace te są już zaplanowane i mają być realizowane od lipca do października. – Roboty zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy. Podczas realizacji prac zostanie utrzymany ruch pociągów – zapowiada nasz rozmówca. Dodaje, że także obecnie na linii kolejowej nr 353 Poznań-Wschód – Skandawa możliwe jest prowadzenie sprawnych i bezpiecznych przewozów kolejowych.

Ważny ciąg komunikacyjny także w ruchu dalekobieżnym

Aktualny stan rozjazdów w Pobiedziskach nie powoduje wydłużenia czasu przejazdu o więcej niż ok. 2 min w przypadku pociągów dalekobieżnych. Wpływ na ruch pociągów regionalnych jest natomiast marginalny. Należy jednak zwrócić uwagę, że zarządca infrastruktury podejmuje w tej sprawie działania przed dalszą degradacją urządzeń, dzięki czemu zachowane zostaną dobre parametry szlaku.

Przypomnijmy, że linia nr 353 jest fragmentem podstawowych ciągów begnących z Poznania do Gdyni czy Olsztyna. Trasa jest też wykorzystywana przez część połączeń realizowanych w innych kierunkach, m.in. do Warszawy. Wciąż ograniczona jest bowiem przepustowość modernizowanej magistrali E20.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5