Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PR: Zmodernizowane EN57 wjadą na nową Łódź Fabryczną

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PR: Zmodernizowane EN57 wjadą na nową Łódź Fabryczną
fot. Kasper FiszerZmodernizowana jednostka EN57
Przewozy Regionalne będą mogły uruchamiać pociągi kończące bieg na budowanej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Eksploatowane przez łódzki oddział spółki zmodernizowane jednostki EN57 są wyposażone w system mostkowania hamulca bezpieczeństwa. Nowy dworzec obsłuży jednak tylko część pociągów PR ze Skierniewic, Warszawy, Częstochowy i Tomaszowa.

Jak poinformował nas łódzki oddział Przewozów Regionalnych, w przyszłorocznym rozkładzie jazdy spółka uruchomi pociągi w relacji do i ze stacji Łódź Fabryczna. Wbrew obawom na podziemny dworzec dotrą więc składy obu łódzkich przewoźników regionalnych – w zeszłym tygodniu Łódzka Kolej Aglomeracyjna potwierdziła, że wstępne propozycje warunków obsługi stacji przygotowane przez PKP PLK nie spowodują zmian w założeniach rozkładowych.

Część kursów musi dotrzeć do zaplecza technicznego na Kaliskiej

– Nasze pociągi wjeżdżające na stację Łódź Fabryczna będą kursować w relacjach do i z Warszawy, Częstochowy, Skierniewic i Tomaszowa Mazowieckiego – zapowiada Anna Piotrowska, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału PR. Jak zaznacza jednak przedstawicielka przewoźnika, na Fabryczny nie dotrze każdy z kursów z danego kierunku. – Z uwagi na lokalizację punktu przeglądów kontrolnych na stacji Łódź Kaliska część pociągów została założona w relacjach do i z Łodzi Kaliskiej w celu wykonywania przeglądów i czynności sanitarnych – stwierdza.

Kursy wjeżdżające na podziemną stację obsługiwane będą jednostkami EN57 należącymi do łódzkiego urzędu marszałkowskiego, które pozostają w dyspozycji PR. – Pojazdy zmodernizowane są wyposażone w system mostkowania hamulca bezpieczeństwa – zapewnia Anna Piotrowska. Według wstępnych informacji ten pozwalający maszyniście odsunąć w czasie działanie hamulca bezpieczeństwa ma być konieczny do przejazdu pomiędzy stacjami Widzew i Fabryczna.

Będzie sporo kursów służbowych

Jak stwierdza przedstawicielka Przewozów Regionalnych, pewne problemy wywoła natomiast prawdopodobny brak możliwości odstawiania składów. – Uwarunkowania techniczne nowego dworca Łódź Fabryczna nie dają takich możliwości. Wystąpi więc konieczność jazd służbowych na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska – Łódź Fabryczna – wskazuje.

Przewozy Regionalne nie informują o konkretnych uwagach do zaproponowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe wstępnego zestawu wymagań dla przewoźników. – Szczegółowe zasady obsługi stacji Łódź Widzew i Łódź Fabryczna wymagają ustaleń pomiędzy przewoźnikami na Radzie Przewoźników – mówi jednak Anna Piotrowska.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5