"Rynek Kolejowy" informował już o sprzedaży przez Przewozy Regionalne 40 dość młodych wagonów piętrowych, stacjonujących w Krzyżu i w Lesznie. Jak się okazuje, również wagony stojące w Pile, które miały być naprawiane, nie są potrzebne PR. Nasz Czytelnik przesłał nam filmy przedstawiające proces ich demontażu.
Oczekujące naprawy
Pod koniec września Przewozy Regionalne wystawiły na sprzedaż w trybie licytacji elektronicznej aż 40 wagonów piętrowych typu Bmnopux. Wszystkie są, jak na polskie warunki, stosunkowo młode, pochodzą z 1989 roku. Stacjonują w Lesznie i Krzyżu. Co jakiś czas powraca natomiast temat dużej ilości wagonów Przewozów Regionalnych, które stoją na bocznicy w Pile. Przewoźnik zaznacza, że nie obiecywał, że te wagony piętrowe mają wrócić na tory. - Wszystkie wagony piętrowe znajdujące się w Pile mają status oczekujących przeprowadzenia napraw głównych, natomiast wagony typów 111A i 120A – oczekujących skreślenia z inwentarza - mówił Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Jak zaznacza teraz, "status oczekujących naprawy" wynika z cyklu eksploatacyjnego, i nie oznacza automatycznie, że naprawy zostaną przeprowadzone. - Większość stojących w Pile wagonów piętrowych, które oczekiwały na przeprowadzenie napraw okresowych, zostały przetransportowane do Leszna i Krzyża i nadal mają status oczekujących skierowania do napraw - mówi teraz Michał Stilger. Właśnie takie wagony wystawiły na sprzedaż Przewozy Regionalne.
Spalone? Owszem, ale nie te złomowane...
Co więcej, jak poinformował nas Czytelnik, wagony piętrowe, które pozostały w Pile, są demontowane przez przewoźnika. - Wśród złomowanych wagonów znalazły się również wagony, które uległy spaleniu. Ze względu na dużą skalę zniszczeń wykonanie napraw głównych tych wagonów byłoby nieopłacalne - oponuje Stilger. Na filmie Czytelnika widać jednak, że wagony po pożarze pozostały na razie nietknięte:
Nie potrzebują "piętrusów"
O sprawie napisał również portal Asta24.pl - Nasza spółka nie potrzebuje tak dużej ilości wagonów tego typu, gdyż na liniach zelektryfikowanych kursują jednostki elektryczne, a na liniach niezelektryfikowanych - szynobusy – powiedział portalowi Norbert Wełyczko, naczelnik działu marketingu Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu.
Przewozy Regionalne od dłuższego czasu uszczuplają swoje zasoby wagonów piętrowych. W kwietniu ubiegłego roku zdemontowane zostały wagony piętrowe stojące w Słupsku. - Przewozy Regionalne wykorzystują obecnie wagony wyłącznie do obsługi połączeń dalekobieżnych IR i RE oraz połączeń lokalnych w Wielkopolsce. Większość użytkowanych obecnie składów stanowią elektryczne zespoły trakcyjne i autobusy szynowe. Liczba sprawnych wagonów jest optymalna, pozwalająca nam na realizację przewozów - kończy Stilger.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.