NUMER 07/2019
NUMER 07/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:

PR: Sytuacja taborowa w Lubuskiem się stabilizuje

| Kasper Fiszer 14.07.2019 60

PR: Sytuacja taborowa w Lubuskiem się stabilizuje
Pociąg Przewozów Regionalnych w Gorzowie Wlkp. fot. Stiopa, lic. CC BY-SA 3.0
Przewozy Regionalne przepraszają pasażerów kolejnego odwołanego połączenia obsługiwanego planowo taborem lubuskiego oddziału spółki. Zapewniają też, że choć liczba taboru wyłączonego z eksploatacji w wyniku zdarzeń losowych jest duża, Polregio stara się możliwie szybko przywracać go do ruchu. Problemem ma być przy tym m.in. dostępność niektórych części zamiennych, w tych zestawów kołowych.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o kolejnych problemach taborowych, jakie miały miejsce w województwie lubuskim. Znów skutkowały one odwołaniem pociągu – 30 czerwca pomiędzy Poznaniem a Krzyżem nie został wykonany wieczorny kurs kategorii Regio „Wilda” Poznań Gł. – Krzyż. Lubuski samorząd regionalny poinformował nas, że za wszelkie niewykonane zgodnie z rozkładem jazdy połączenia nalicza przewoźnikowi kary umowne, choć uznał, że w tym przypadku zawiniły bardzo trudne warunki atmosferyczne, które doprowadziły do awarii jednego ze spalinowych pojazdów szynowych.

PR przepraszają za problemy. „Prowadzimy naprawy”

Do sytuacji po preszło tygodniu od zadania przez nas pytań prasowych odniosły się także PR. – Przepraszamy pasażerów za niedogodności. Pociąg „Wilda” został odwołany na odcinku Poznań Gł. – Krzyż, a z Krzyża wyjechał o godz. 22:59 z opóźnieniem ok. 60 minut, ponieważ był skomunikowany z [kolejnym] pociągiem z Poznania – mówi Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych. Dodaje, że pasażerowie, którzy mieli bilety na odwołany kurs, mogli bez przeszkód skorzystać z kolejnego zaoferowanego im połączenia.

Przedstawiciel spółki zapewnił nas przy tym, że przewoźnik pracuje nad poprawą sytuacji taborowej lubuskiego oddziału, którą w ostatnich tygodniach można było określić jako złą. – Prowadzimy naprawy pojazdów uszkodzonych w wyniku dużej liczby zdarzeń losowych – mówi Dominik Lebda. Wskazuje, że część eksploatowanego w zielonogórskim oddziale parku taborowego została wyłączona z eksploatacji w wyniku wypadków i kolizji na przejazdach kolejowo-drogowych, a także zderzeń ze zwierzyną leśną.

Niska dostępność niektórych części zamiennych

Użytkowane przez PR pojazdy naprawiane są obecnie także w ramach procedur gwarancyjnych. – Dokładamy przy tym wszelkich starań, aby tabor oczekujący na przeglądy czy naprawy przeszedł je jak najszybciej i mógł bezpiecznie służyć naszym pasażerom – zapewnia Dominik Lebda. Dodaje przy tym, że czas wykonania niezbędnych prac jest przy tym częściowo niezależny od starań przewoźnika i wynika m.in. z działań ubezpieczyciela pojazdu czy prac komisji powypadkowych.

Służby prasowe przewoźnika zwracają także uwagę na problemy z dostępnością niektórych części zamiennych, co wydłuża czas napraw. Na rynku brakować ma np. zestawów kołowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (405)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (405)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2019
NUMER 07/2019
Tematem najnowszego numeru naszego miesięcznika są trwające inwestycje infrastrukturalne - nie tylko na kolei. Czerwiec był chyba rekordowym miesiącem pod względem liczby zagranicznych wyjazdów naszych dziennikarzy, dlatego nie brakuje ciekawych relacji. W numerze piszemy też o pięcioleciu ŁKA. Polecamy rozmowy z t. Prejsem i R. Masiulisem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5