NUMER 07/2019
NUMER 07/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:

Lubuskie: Kolejny odwołany pociąg PR. „Trudne warunki atmosferyczne”

| Kasper Fiszer 05.07.2019 45

Lubuskie: Kolejny odwołany pociąg PR. „Trudne warunki atmosferyczne”
Pojazd SA134-021fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0, obr. kf
W minioną niedzielę doszło po raz kolejny do odwołania pociągu PR obsługiwanego planowo taborem należącym do województwa lubuskiego bez zapewnienia autobusowej komunikacji zastępczej. Jak tłumaczy UMWL, pasażerowie pojechali następnym pociągiem, a na części trasy podstawiono tabor rezerwowy. Ostatecznie opóźnienie nieznacznie przekroczyło godzinę, a jego bezpośrednią przyczyną jest awaria spalinowego zespołu trakcyjnego wywołana falą upałów.
W czerwcu szeroko informowaliśmy o trudnej sytuacji taborowej lubuskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Problemy przełożyły się w znaczący sposób na realizację rozkładu jazdy. Największe zamieszanie dotyczyło linii obsługiwanych taborem spalinowym, na których zdarzały się odwołania pociągów, w tym bez komunikacji zastępczej lub z komunikacją zastępczą dysponującą zmniejszoną liczbą miejsc w stosunku do zapotrzebowania. Zamieszanie dotyczyło również komunikacji międzynarodowej, bo nie zrealizowano części połączeń do Frankfurtu nad Odrą.

Z powodu upału SA134 uległ awarii

Czytelnicy poinformowali nas o podobnym zdarzeniu z minionej niedzieli. Na poznańskim dworcu głównym ogłoszono komunikat o odwołaniu wieczornego pociągu nr 78535 „Wilda” relacji Poznań Główny (20:03) – Kostrzyn (23:23). Podróżnym nie zaoferowano autobusowej komunikacji zastępczej. Jak zapewnia nas jednak Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, pasażerowie nie zostali pozbawieni możliwości dojazdu do domów.

– 30 czerwca na terenie województw lubuskiego i wielkopolskiego panowały bardzo trudne warunki atmosferyczne. Temperatura maksymalna przekraczała 36 stopni Celsjusza. Z tego względu pojazd SA134-021 obsługujący obieg obejmujący pociąg nr 78535 „Wilda” uległ awarii. Konsekwencją tego zdarzenia było odwołanie przedmiotowego pociągu na odcinku Poznań Gł. – Krzyż – relacjonuje Piotr Tykwiński, wicedyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji UMWL. Dodaje, że PR nie uruchomiły autobusów zastępczych, bo 50 minut po planowym odjeździe „Wildy” do Krzyża odjeżdżał inny pociąg tego samego przewoźnika.

Na ratunek do Krzyża przyjechał SA139

Na pasażerów, którzy dojechali nim do Krzyża, czekał zaś zastępczy pojazd SA139-005, który ostatecznie dojechał do Kostrzyna 32 minuty po północy, a więc z opóźnieniem przekraczającym nieco godzinę. – Przyczyną tego zdarzenia były czynniki zewnętrzne – ocenia przedstawiciel lubuskiego samorządu.

Nasz rozmówca podkreślił przy tym, że UMWL stosuje wobec PR kary umowne m.in. za odwołanie pociągu (zarówno z zapewnieniem komunikacji zastępczej, jak i bez niej), opóźnienie kursu czy zmianę zestawienia składu. – Noty księgowe wystawiane są po zakończeniu każdego kwartału po przedstawieniu przez przewoźnika stosownych raportów – dodał.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2019
NUMER 07/2019
Tematem najnowszego numeru naszego miesięcznika są trwające inwestycje infrastrukturalne - nie tylko na kolei. Czerwiec był chyba rekordowym miesiącem pod względem liczby zagranicznych wyjazdów naszych dziennikarzy, dlatego nie brakuje ciekawych relacji. W numerze piszemy też o pięcioleciu ŁKA. Polecamy rozmowy z t. Prejsem i R. Masiulisem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5