Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Poznań Główny. Jak postępuje budowa nowego tunelu i peronu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
13-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek. Prace warte około 100 mln finansowane są z budżetu. Zwiększyć się ma przepustowość stacji.

Na stacji Poznań Główny zrealizowano już ok. 60% prac, które doprowadzą do powstania nowego peronu i przejścia podziemnego służącego komunikacji pomiędzy peronami i okolicami dworca autobusowego. Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację (częściowo równolegle do nowego peronu). Zapewni dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania. Do nowego peronu doprowadzone zostaną ruchome schody i windy.

– Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny pozwoli na zwiększenie liczby połączeń oraz ułatwi dostęp do kolei, zwłaszcza do podróży w obszarze aglomeracji. Pociąg staje się coraz częściej wybieranym środkiem komunikacji – zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, jak i podróżach dalekobieżnych – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego jest już gotowa między tunelem a dworcem autobusowym. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.

Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, który będzie miał długość 417 metrów i będzie usytuowany między obecnym peronem 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy są już gotowe od strony Ronda Kaponiera.

Umowę na budowę nowego peronu i przejścia podziemnego z wyjściem w kierunku dworca autobusowego podpisano w lutym 2019 roku podpisano ze spółką Colas Rail, która przedstawiła najtańszą ofertą. Inwestycja ma być skończona w marcu 2022 roku.


Graf. Inwestycje dla Poznania

W kontekście budowy nowego peronu jeszcze bardziej problematyczne wydają się ich oznaczenia w Poznaniu Głównym. Nowy peron będzie peronem 3a, a na stacji są już także perony 1A, 2A, 4A a nawet 4B. Perony są trudne do zlokalizowania bowiem ich numeracja „rozchodzi się na boki” od starego, nieczynnego dworca. To znaczy że idąc od niego w lewo dojdziemy kolejno do peronów 1,2,3 i 3A, a idąc w prawo: do 4,5 i 6. Dodajmy, że Poznań Główny to właściwie 4 stacje: stary, znakomicie zlokalizowany lecz nieczynny obiekt, czynny Dworzec Zachodni, nowy dworzec-galeria zwany „chlebakiem” i stary Dworzec Letni. Pomiędzy niektórymi peronami stacji jest nawet 600 metrów odległości.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

Infrastruktura

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

inf. pras. oprac. JR 12 grudnia 2024

Koniec problemów w Poznaniu Głównym. Czy będą następne?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Jakub Rösler 17 lutego 2024

Poznań ma plan zmian okolic dworca PKP (schematy)

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Jakub Rösler 24 stycznia 2023

Zobacz również:

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

Infrastruktura

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

inf. pras. oprac. JR 12 grudnia 2024

Koniec problemów w Poznaniu Głównym. Czy będą następne?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Jakub Rösler 17 lutego 2024

Poznań ma plan zmian okolic dworca PKP (schematy)

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Jakub Rösler 24 stycznia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij