NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Poznań – Zielona Góra. Pociągiem na całej trasie w październiku tego roku?

| Jakub Rösler 19.07.2022 4,6k

Poznań – Zielona Góra. Pociągiem na całej trasie w październiku tego roku?
fot. PKP PLK
Jak informuje nas PKP PLK, prace na fragmencie linii kolejowej 358, między Zbąszynkiem, a Czerwieńskiem mają zakończyć się do końca tego roku. Regularny ruch kolejowy na tym odcinku ma zostać przywrócony w październiku, dzięki czemu pociągi między Zieloną Górą, a Poznaniem wreszcie mają pojechać bez komunikacji zastępczej.
Modernizacja odcinka linii kolejowej 358, między Zbąszynkiem, a Czerwieńskiem jest znacznie opóźniona. Regularnie informowaliśmy o tym w tym wątku. Pierwotnie prace miały zakończyć się wraz z końcem 2021 roku, jednak jak do tej pory tak się nie stało. Trwająca inwestycja wymusiła wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej, która obejmuje zarówno pociągi regionalne jak i te uruchamiane przez PKP Intercity. Autobusy zastępcze kursują na trasie Zielona Góra – Zbąszynek. Warto też dodać, że aktualnie z powodu prac toczących się w okolicach Poznania, zawieszone zostało kursowanie pociągów regionalnych z Poznania do Zielonej Góry.

Pociągi wrócą w październiku?

To wszystko sprawia, że aktualnie najszybszy pociągo-autobus z Poznania do Zielonej Góry jedzie wg. rozkładu dwie godziny i sześć minut. Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez PKP PLK w marcu bieżącego roku, pociągi miałyby wrócić na remontowany odcinek najwcześniej w 3 kwartale bieżącego roku. Już wiemy, że tego terminu także nie uda się dotrzymać, o czym informuje nas Radosław Śledziński z Zespołu prasowego PKP PLK.

– PKP Polskim Liniom Kolejowym zależy na sprawnym zakończeniu inwestycji między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. Wszystkie prace na trasie planowane są do końca br. Wznowienie ruchu pociągów, bez zastępczej komunikacji autobusowej, będzie możliwe po realizacji zasadniczych robót w październiku br. – mówi nam Śledziński.

Perony w Babimoście i Sulechowie do dokończenia

Przedstawiciel PKP PLK przypomniał też, co wpłynęło na obecną sytuację związaną z opóźnieniami.

– Na termin realizacji wpłynęło przede wszystkim niewystarczające zaangażowanie i niski potencjał poprzedniego wykonawcy, Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Eco-Baza, z winy którego PLK w lutym br. odstąpiły od umowy. Pozostały do wykonania zakres prac, m.in. dokończenie przebudowy peronów w Babimoście oraz Sulechowie, będzie realizowany po podpisaniu umowy z nowym wykonawcą – obecnie prowadzone są ustalenia z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego ws. finansowania robót – dodał Radosław Śledziński.

Nowe podkłady i wymiana szyn, by pociągi jeździły… 6 minut szybciej

Do tej pory w ramach prac wymieniono już podkłady na około 43 kilometrach linii, a także przebudowano przejazdy kolejowo-drogowe. Aktualnie trwają też prace w ramach wymiany szyn na odcinku Zbąszynek – Babimost oraz Babimost – Sulechów. Jak mówi nam Radosław Śledziński, efektem prac ma być przyspieszenie pociągów do prędkości 120 kilometrów na godzinę, choć czas przejazdu skróci się o… 6 minut w stosunku do sytuacji sprzed remontu.

Problemem modernizowanego odcinka jest jego jednotorowość, co może skutecznie utrudniać budowanie atrakcyjnego rozkładu jazdy, tym bardziej, że po szlaku poruszają się pociągi regionalne z Zielonej Góry do Gorzowa i Poznania, a także pociągi dalekobieżne PKP Intercity, kursujące z Zielonej Góry do Warszawy, czy też Olsztyna oraz Gdyni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5