W kwietniu na przystanku Zgierz Północ rozpoczęły się przygotowania do układania nowych torów. Powstaje mijanka, która powoli zwiększyć liczbę kolejowych połączeń na trasie Łódź – Kutno.
PKP PLK informuje o postępach prac na linii nr 16 między Łodzią a Kutnem. Prace na 3 odcinkach:
Łódź Kaliska – Zgierz (o wartości ok. 229 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych),
Zgierz – Ozorków (ok. 172,8 mln netto, finansowanie ze środków RPO woj. łódzkiego) i
Ozorków – Łęczyca (ok. 129,5 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych).
Prace na trasie Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca zakończą się w 2022 roku.
Powstaje mijanka w Zgierzu
Jak informuje PKP PLK, na przystanku Zgierz Północ PKP Polskie Linie Kolejowe budują dodatkowy peron. Na nowym peronie, po ułożeniu nawierzchni z płyt, montowane będą wiaty i ławki. Peron będzie oświetlony oraz czytelnie oznakowany. Zapewniona będzie obsługa osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - podaje inwestor.
W kwietniu rozpoczęły się przygotowania terenu do układania nowych torów, które wraz z rozjazdami zapewnią możliwości mijania się pociągów. Prace torowe obejmują przygotowywanie terenu pod nowe szyny i podkłady. Konieczny jest montaż 4 rozjazdów. Prace przy mijance przewidziano do sierpnia.
Budowa mijanki to szansa na lepszą i sprawniejsza komunikacje pasażerską, obsługę większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych na jednotorowym odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno - podkreśla zarządca infrastruktury.
Prawdopodobnie nie zostanie wybudowana nowa linia z Łodzi do Zgierza, a po zakończeniu obecnych prac szykowana będzie kolejna modernizacja.
Prace na pozostałych odcinkach
Jak podaje PLK, na stacji Łódź Żabieniec podróżni korzystają już z dwóch wyższych peronów dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Remontowane jest przejście podziemne, które będzie wyposażone w windy. Na stacji Zgierz podróżni korzystają z peronu nr 3. Budowane jest nowe przejście podziemne. Między Ozorkowem i Łęczycą dostęp do pociągów ułatwią wygodniejsze perony na stacjach Ozorków, Łęczyca oraz przystanku Sierpów. Wszystkie zostaną wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Dojścia będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano też stojaki rowerowe - informuje inwestor.