Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Powstaje mijanka na przystanku Zgierz Północ

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W kwietniu na przystanku Zgierz Północ rozpoczęły się przygotowania do układania nowych torów. Powstaje mijanka, która powoli zwiększyć liczbę kolejowych połączeń na trasie Łódź – Kutno.

PKP PLK informuje o postępach prac na linii nr 16 między Łodzią a Kutnem. Prace na 3 odcinkach: Łódź Kaliska – Zgierz (o wartości ok. 229 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych), Zgierz – Ozorków (ok. 172,8 mln netto, finansowanie ze środków RPO woj. łódzkiego) i Ozorków – Łęczyca (ok. 129,5 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych). Prace na trasie Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca zakończą się w 2022 roku.

Powstaje mijanka w Zgierzu

Jak informuje PKP PLK, na przystanku Zgierz Północ PKP Polskie Linie Kolejowe budują dodatkowy peron. Na nowym peronie, po ułożeniu nawierzchni z płyt, montowane będą wiaty i ławki. Peron będzie oświetlony oraz czytelnie oznakowany. Zapewniona będzie obsługa osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - podaje inwestor.

W kwietniu rozpoczęły się przygotowania terenu do układania nowych torów, które wraz z rozjazdami zapewnią możliwości mijania się pociągów. Prace torowe obejmują przygotowywanie terenu pod nowe szyny i podkłady. Konieczny jest montaż 4 rozjazdów. Prace przy mijance przewidziano do sierpnia. 

Budowa mijanki to szansa na lepszą i sprawniejsza komunikacje pasażerską, obsługę większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych na jednotorowym odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno - podkreśla zarządca infrastruktury. Prawdopodobnie nie zostanie wybudowana nowa linia z Łodzi do Zgierza, a po zakończeniu obecnych prac szykowana będzie kolejna modernizacja.

Prace na pozostałych odcinkach

Jak podaje PLK, na stacji Łódź Żabieniec podróżni korzystają już z dwóch wyższych peronów dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Remontowane jest przejście podziemne, które będzie wyposażone w windy. Na stacji Zgierz podróżni korzystają z peronu nr 3. Budowane jest nowe przejście podziemne. Między Ozorkowem i Łęczycą dostęp do pociągów ułatwią wygodniejsze perony na stacjach Ozorków, Łęczyca oraz przystanku Sierpów. Wszystkie zostaną wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Dojścia będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano też stojaki rowerowe - informuje inwestor.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5