NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Powstają, by zniknąć, czyli przypadkowe reaktywacje

| kf, Transport-publiczny.pl 08.12.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-12-08 13:57:47 Autor: ygh
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
na czymś musi ministerstwo ciąć. Bo z czego by bankomaty z pekapu zapłaciły blond-20 i 30-kilkuletnim naczelniczkom i dyrektorkom?
2014-12-08 14:09:01 Autor: Kflik
---.60.129.178
to nie było przypadkowe tylko ministerstwo zmieniło zdanie - widać uznali, że ważniejsze jest dotowanie PKP IC i ich akcja marketingowa, a Polacy lepiej by nie mieli zbyt łatwo wyjechać za granicę, turyści też tylko problemy robią...
2014-12-08 14:10:41 Autor: Kflik
---.60.129.178
co do całości to prawda - w Polsce rozkład ajzdy jest przypadkiem, skomunikowania też.
Nie istnieje ŻADEN plan transportowy (a to co się tak nazywa się jest żadnym planem - w najlepszym razie są to opisy rzeczywistości)
2014-12-08 14:19:53 Autor: lukasz
---.xdsl.centertel.pl
pierwszy raz w listopadzie jechałem z Ponania do Siedlecd IR, a już w grudniu pociągu brak. co jest grane ????
2014-12-08 14:21:40 Autor: laik
---.dynamic.gprs.plus.pl
To jest typowe na kolei zjawisko i ulubiona praca - wożenie dotacji. Pasażer jest zbędnym problemem.
Tak właśnie rozsrywa się publiczne pieniądze.
2014-12-08 14:23:16 Autor: BESKID
---.dynamic.gprs.plus.pl
W Styczniu na linie Zywiec -Sucha Beskidzka oprocz sezonowego InterRegio GIEWONT Czestochowa Katowice Zywiec Sucha Beskidzka Zakopane! wyjedzie wekendowy studencki Regio Sucha Beskidzka-Zywiec- Sucha Beskidzka z GWARANTOWANYM polonczeniem pociagu do i z Krakowa! dodatkowo poraz kolejny w styczniu zagosci specjalny pociag WOŚP!Aktualnie linie eksploatuja pociagi Słuzbowe!
2014-12-08 14:24:32 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
a wręcz wzorowe przykłady głupoty to linia kolejowa 133 od Jaworzna do Krakowa
od pięciu lat modernizowana
pieniące leżą robota stoi
niech mi nikt nie wmawia, że robota idzie
oraz koncepcja "Y" z Łodzią Wrocławiem i Poznaniem (14 207 000)
moja koncepcja to "Y" z Wrocławiem Opolem Katowicami Krakowem Rzeszowem i Lublinem (16 159 00)
nieco dłuższa ale łącząca aktywne regiony z zaniedbanym wschodem
2014-12-08 14:56:49 Autor: Pogórze
---.dynamic.chello.pl
A w rozkładzie jazdy PLK widnieje,że wagony z Lwowa jadą do Szczecina,a nie do Wrocławia!!!

I kiedy powróci nocne połączenie Wrocławia z Krakowem,takie,które będzie skomunikowane z
Monciakiem???!!!Przecież w sezonie jeździł TLK Pogórze i zawsze był ładnie obsadzony...
2014-12-08 15:13:06 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Mądrze napisane. Kolej przez długoletnią służbę (tak, służbę a nie usługę) wryła się głęboko w świadomość lokalnej społeczności jako niezawodny i punktualny środek transportu. Wystarczyło 25 lat skutecznej pracy polskich nie-rządów i pekapowskiego dziadostwa, aby skutecznie zniechęcać do siebie kolejne grupy pasażerów. Najgorsze jest to, że mimo tylu lat "doświadczeń" na żywym organizmie niewielu potrafi wyciągnąć wnioski wciąż popełnia się te same błędy - świadomie lub nie. Szarpane reaktywacje tylko pogarszają i tak kiepski wizerunek kolei - bo debil jeden z drugim z um czy pkp nie rozumie, że powrót pasażerów do transportu kolejowego to żmudna i długotrwała praca obliczana długie miesiące, a nawet lata. I tylko przykro czasem ludziom pamiętającym dawne czasy patrzeć na trasy gdzie niegdyś jeździły załadowane po dach Bipy, a dziś wystarczy w zupełności pojedynczy szynobus.
2014-12-08 15:14:36 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ soad

Wszystko ok, ale z tym "zaniedbanym wschodem" to bym na Twoim miejscu uważał... Porównaj sobie stan Rzeszowa ze stanem choćby Katowic, tzn. miasta jako takiego, centrum, itp., nie chodzi mi o infrę kolejową i ruch.
2014-12-08 15:50:21 Autor: misio pysio
---.atlanta.hp.com
Goral:

Kolega soad miał chyba raczej na myśli zaniedbanie komunikacyjne. Brak jakiegokolwiek cywilizowanego środka transportu zbiorowego to niestety ponura rzeczywistość na wschodzie.

Wszędzie widać tylko busiarstwo z całym jego dziadostwem i przekrętami narażającymi życie pasażerów!!!

Na zachodzie Europy już dawno temu zrozumieli, że sprawny transport publiczny poprawia kondycje gospodarki (ogólnie) danego regionu i ułatwia ludziom zdobywanie pracy i pieniędzy. Tylko u nas traktuje się transport jako problem.... a rozwiązaniem na to są minibusy.

Rzecz w tym, że dla wielu ludzi (także dla mnie) taki standard jest nie do przyjęcia. Ja osobiście wychodzę z założenia, że jeśli mam gdzieś jechać busem to wolę wogóle zrezygnować z podróży! A zatem są setki, tysiące pięknych i ciekawych miejscowości (często wcale nie tak małych) w tym kraju gdzie moja stopa nie stanie bo.... nie mam jak dojechać!!! I jak tu przyciągać potencjalnych inwestorów albo zachęcać ludzi do osiedlania się? Czy do zakładania fabryk i magazynów gdy pracownicy nie mają jak dojechać (a nie każdemu opłaca się kupować samochód).
2014-12-08 16:22:18 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Goral
Chwilowe reaktywacje:
a) Rogoźno - Wągrowiec (a miało to szanse)
b) Gniezno - Jarocin (w 2012, ledwie ludzie się przyzwyczaili już uwalono)
c) Poznań - FFO (podobnie jak w przypadku Gniezno - Jarocin)
d) Małkinia/Ełk - Grodno - ledwo co ruszył, ledwo co mieszkańcy dziury czyżewskiej zaczęli korzystać już idzie do uwalenia
e) Kraków - Ostrawa, ledwo zdążył się rozkręcić a już uwalanko

To tylko niektóre z przykładów nieprzemyślanej polityki państwa czy jego organów w transporcie kolejowym.
2014-12-08 16:34:27 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Według stanu na chwilę obecną od stycznia do likwidacji idą całkowicie oba połączenia do Grodna. Mam nadzieję, że będzie z tego międzynarodowa awantura, może ktoś się w końcu dobierze do wesołego folwarku Wasiakowo-Klepackiego. To, co wyrabia to ministerstwo dawno przekroczyło granice i śmieszności i żenady.
2014-12-08 16:58:21 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ soad

Wszystko ok, ale z tym "zaniedbanym wschodem" to bym na Twoim miejscu uważał... Porównaj sobie stan Rzeszowa ze stanem choćby Katowic, tzn. miasta jako takiego, centrum, itp., nie chodzi mi o infrę kolejową i ruch."
hiiiiii - Rzeszów i Lublin to solidne miasta
Katowice wloką się w ogonie bo większość inwestycji jest kosztowniejsza niż w innych miastach ze względu na dziury pod ziemią
Ale mało kto sobie zdaje sprawę jakie trudności napotykają projektanci a potem budowniczy na niestabilnym terenie.
"Zaniedbane" użyłem w sensie pewnego odosobnienia które powstająca infra ma przełamać.
2014-12-08 18:00:01 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Jeśli reaktywuje się pociągi osobowe na poziomie 2 par dziennie , nie gwarantując skomunikowań na sensownym poziomie , to znaczy , że trudno oczekiwać , by przyciągało to pasażerów . Osobowe z Olsztyna do Wielbarka powinny były być dostrojone do porannego i popołudniowego szczytu w Olsztynie , a poza szczytem być skomunikowane z osobowym z Olsztyna do Ełku przez Szczytno i Pisz , przy czasie oczekiwania na przesiadkę nie większym jak 10 minut . Gdyby skomunikowanie osobowych miało ręce i nogi , to w relacji : Lublin - Białystok przez Dęblin , Łuków , Siedlce , Czeremchę dałoby się uzyskać czas podróży rzędu 7,5 godziny , a tymczasem jest od nowego rozkładu 9 godzin 24 minuty . Staranności w układaniu skomunikowań a frekwencja ma szansę wyraźnie wzrosnąć !
2014-12-08 18:57:47 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
@@ wasiu i mysio pysio - słuszne spostrzeżenia

Przywrócenie na kolei - statusu służby - na pewno poprawiłoby wizerunek całej kolei w Polsce.

Co do tzw. "busów" - to takie współczesne furmanki, nazywane cebulowozami, przydatne do przewożenia płodów rolnych bardziej a nie ludzi.
W chwili kiedy piszę ten komentarz, podają w TV, że pod Wadowicami (Małopolska) rozbił się bus, w zderzeniu z innym pojazdem, są ranni niestety.

Gdyby kolej tam działała przyzwoicie to może nikt by nie ucierpiał. A tak to takie sytuacje z udziałem busów są w Polsce niemal codziennie. Szkoda ludzi.
2014-12-08 20:30:27 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Huciński...

Nie da się zrobić dobrych i tanich dróg bez dobrej kolei w tak się w Polsce próbuje...
2014-12-08 20:37:14 Autor: Traxx
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mamy reaktywację Żywiec - Sucha Beskidzka , cieszy ten fakt , bo w końcu będzie łatwo się można dostać i do zakopanego ze śląska i krakowa ;-)

https://www.facebook.com/KolejBeskidzka/photos/a.611171992345802.1073741950.228004720662533/611172062345795/?type=1&theater
2014-12-08 20:50:00 Autor: rysiek
---.icpnet.pl
Rogoźno - Wągrowiec miało szanse? Ludzie litości!
Jarocin - Gniezno bez podwyższenia prędkości też nie ma najmniejszego sensu...
Poznań - FFO pełna zgoda.
2014-12-08 21:40:10 Autor: łohoho
---.dynamic.chello.pl
A na plakatach PLK pojawiły się znowu pociągi:

Poznań - FFO

Ostrawa - Kraków

Małkinia - Grodno

z terminem kursowania do 31.12, a potem "na zarządzenie".

I podobno jest szansa na Hańczę do Suwałk, a może i nawet do Mariampola.
2014-12-08 21:50:08 Autor: łohoho
---.dynamic.chello.pl
Co do Hańczy, to proszę sobie obejrzeć plakat dla st. Warszawa Centralna dla odjazdu IC Busa do Małkini o 6:20

PKP to jeden wielki burdel.
2014-12-09 05:06:25 Autor: @łohoho
---.kyivstar.net
Hańcza z Małkini do Mariampola? Dobre-dobre :-)
2014-12-09 10:03:42 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@rysiek
Jako Poznań - Wągrowiec i Poznań - Gołańcz owszem a nawet jako Rogoźno - Wągrowiec ze skomunikowaniami. Jak tylko weszło KW to zaczęło się "krojenie" relacji, rozwalanie skomunikowań oraz KKZ. A linię 236 wyremontowano ze środków samorządowych - 700 tys złotych poszło na doprowadzenie jej do 60 km/h.

Jarocin - Gniezno:
prędkości rzędu 60 - 80 km/h (już nie ma 30 km/h pod Wrześnią, radzę spojrzeć do regulaminu)

Poznań - FFO:
Spójność terytorialna kraju
2014-12-09 12:14:37 Autor: 001
---.sta.asta-net.com.pl
W odpowiedzi na post BESKID:
"W Styczniu na linie Zywiec -Sucha Beskidzka oprocz sezonowego InterRegio GIEWONT Czestochowa Katowice Zywiec Sucha Beskidzka Zakopane! wyjedzie wekendowy studencki Regio Sucha Beskidzka-Zywiec- Sucha Beskidzka z GWARANTOWANYM polonczeniem pociagu do i z Krakowa! dodatkowo poraz kolejny w styczniu zagosci specjalny pociag WOŚP!Aktualnie linie eksploatuja pociagi Słuzbowe!"
***dodatkowo poraz kolejny w styczniu zagosci specjalny pociag WOŚP!*** znowu państwo zapłaci 50 milionów, żeby zebrać 40 milionów, z czego firmy Złoty Melon i Mrówka Cała dostaną zlecenia na 30 milionów
2014-12-10 01:40:30 Autor: traxx
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wszyscy płacimy podatki i wszyscy mamy prawo do sprawnej komunikacji a my z gór walczymy bo przez innych tylko po dupie dostajemy inni mają dziennie po 30 pociągów my w górach tak samo prawo wywalczyć chociaż dwa pociągi by móc gdziekolwiek się ruszyć !
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS