Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bez konkretów w sprawie linii przez Mazury do Mrągowa i Mikołajek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
16-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bez konkretów w sprawie linii przez Mazury do Mrągowa i Mikołajek
fot. Martyn Janduła/PKP PLKStacja kolejowa w Mrągowie
Też przed wyborami PKP PLK i Ministerstwo Infrastruktury ponownie zapowiedzieli planują przebudowę torów na trasie z Czerwonki przez Mrągowo, Mikołajki, Orzysz do Ełku. Nie pojawiły się jednak żadne nowe informacje w tej sprawie.

W komunikacie prasowym opublikowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe czytamy o "przygotowaniach do ogłoszenia przetargu na opracowanie studium wykonalności z elementami dokumentacji projektowej" dla rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Czerwonka – Mrągowo – Mikołajki – Orzysz – Ełk (nr 223). Opracowaniem objęte zostanie ponad 120 km linii przebiegającej przez środek Mazur i Krainę Wielkich Jezior.

Spółka zapowiada, że inwestycja "pozwoli w przyszłości przywrócić nieczynną linię na kolejową mapę Polski i zapewnić mieszkańcom województwa dostęp do pociągów".  W ramach studium wykonalności wykonawca dokona kompleksowej analizy, określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres niezbędnych prac, a także szacowane koszty inwestycji. Przeanalizowane będą warunki do przewozów pasażerskich z prędkością do 120 km/h oraz przewozów towarowych. Studium będzie podstawą do szczegółowego planowania etapu realizacji projektu po 2023 roku - podało biuro prasowe spółki, cytując również wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela i prezesa PLK Ireneusza Merchela.

Po zakończeniu prac możliwe ma być wznowienie ruchu pociągów w czasie ok. 90 minut między Mikołajkami a Olsztynem i 60 minut między Mrągowem a Olsztynem ok. 60 minut. Termin opracowania studium wykonalności dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 223 na odcinku Czerwonka – Orzysz – Ełk” określono do drugiej połowy 2025 roku. Inwestycja będzie się ubiegać o dofinansowanie w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.

Te same informacje można było jednak uzyskać już wcześniej, kiedy Rada Ministrów zatwierdziła wydłużenie Krajowego Programu Kolejowego. Przywrócenie linii zapowiada się zresztą od wielu lat; ostatnim takim pomysłem była realizacja projektu w ramach programu Kolej Plus; samorząd odstąpił jednak od tego w wyniku ogromnych kosztów, wyliczonych przez PKP PLK. I to pomimo tego, że pomoc finansową w wysokości aż 20 milionów złotych zapowiedziała już w 2021 roku spółka CPK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Prawo i polityka

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Elżbieta Pałys 09 lutego 2024

Autobusy do Rabki do 2025. Dawna infrastruktura rozebrana

Infrastruktura

Tylko Koleje Mazowieckie chcą jeździć pod terminal w Modlinie

Infrastruktura

Po 29 latach kolej wraca do Zegrza

Pasażer

Po 29 latach kolej wraca do Zegrza

inf pras. 05 czerwca 2023

Zobacz również:

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Prawo i polityka

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Elżbieta Pałys 09 lutego 2024

Autobusy do Rabki do 2025. Dawna infrastruktura rozebrana

Infrastruktura

Tylko Koleje Mazowieckie chcą jeździć pod terminal w Modlinie

Infrastruktura

Po 29 latach kolej wraca do Zegrza

Pasażer

Po 29 latach kolej wraca do Zegrza

inf pras. 05 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5