NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Powrót Kiepury? PKP IC planuje pociąg Warszawa – Bruksela

| Jakub Madrjas 14.12.2020 6,8k

Powrót Kiepury? PKP IC planuje pociąg Warszawa – Bruksela
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
PKP Intercity chce włączyć się w koncepcję europejskich połączeń Trans Europe Express 2.0, uruchamiając połączenia Warszawa – Berlin – Bruksela.
Pandemia koronawirusa spowolniła, ale nie zatrzymała renesansu międzynarodowych pociągów nocnych przewozów po Europie. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że Koleje Niemieckie (DB), Koleje Szwajcarskie (SBB), Koleje Austriackie (ÖBB) i Koleje Francuskie (SNCF) porozumiały się co do konkretnych działań w tym kierunku. Dzisiejsza „Rzeczpospolita” donosi, że do współpracy chce przystąpić PKP Intercity.

Potwierdza to „Rynkowi Kolejowemu” Agnieszka Serbeńska z biura prasowego przewoźnika. – PKP Intercity planuje współpracować w zakresie koncepcji połączeń Trans Europe Express 2.0 z przewoźnikami zagranicznymi i organami Unii Europejskiej w celu uruchomienia połączeń na trasie Warszawa – Berlin – Bruksela – poinformowała, podkreślając, że PKP Intercity współpracuje już ze spółką OBB w zakresie pociągów nocnych.

– Uruchamiany jest nocny pociąg Chopin relacji Warszawa – Kraków – Wiedeń prowadzący również grupy wagonów do Pragi i Budapesztu. Drugim połączeniem nocnym z krajami europejskimi jest pociąg NightJet relacji Wiedeń – Wrocław – Berlin prowadzący także grupy wagonów z Budapesztu i Przemyśla. Pociągi te wpisują się w rozwój połączeń nocnych w Europie – podkreśla przedstawicielka PKP Intercity.

Inicjatywę poprał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Przyszła realizacja sieci nocnych połączeń jest jednym z elementów przewidywanych do wdrożenia w ramach rozwoju transportu kolejowego w Polsce – powiedział „Rzeczpospolitej.

Warto przypomnieć, że pociągi PKP Intercity już jeździły do Brukseli. W 2004 roku uruchomiony został pociąg EN Jan Kiepura z komfortowymi wagonami m.in. sypialnymi WLABdmnu z bardzo nowoczesnym przed przeszło dekadą wyposażeniem – choćby plazmowym telewizorem czy czytnikiem płyt DVD. Z czasem zmieniała się i relacja pociągu, i jego ranga. Kursował m.in. do Amsterdamu, Bazylei i Oberhausen. Potem skrócono do Kolonii a w 2016 roku – zlikwidowano.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5