NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

ÖBB, DB, SNCF i SBB uruchomią pociągi nocne w ramach Trans-Europ-Express ETT 2.0

| Artur Bogdanowicz 08.12.2020 240

ÖBB, DB, SNCF i SBB uruchomią pociągi nocne w ramach Trans-Europ-Express ETT 2.0
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
O renesansie nocnych przewozów po Europie pisaliśmy na naszym portalu wielokrotnie. Prym wiodą tu Koleje Austriackie (ÖBB), które już kilka lat temu uruchomiły składy sypialne w Niemczech i kursy do Włoch, Chorwacji, Belgii czy na Węgry.
O dalszych planach mówiło się już od dłuższego czasu. Teraz Koleje Niemieckie (DB), Koleje Szwajcarskie (SBB), Koleje Austriackie (ÖBB) i Koleje Francuskie (SNCF) oraz ich szefowie: Richard Lutz, Vincenta Ducrot, Andreas Matthä i Jean-Pierre Farandou porozumieli się co do konkretnych działań. Ich pierwszym krokiem będzie uruchomienie następujących połączeń:

– w grudniu 2021: Wiedeń – Monachium – Paryż i Zurych – Kolonia – Amsterdam

– w grudniu 2023: Wiedeń/Berlin – Bruksela/Paryż

– w grudniu 2024: Zurych – Barcelona



Już na spotkaniu 1 grudnia br. europosłowie z komisji komunikacji zadeklarowali wsparcie dla transportu szynowego. Jest on zresztą niezbędny dla osiągnięcia celów klimatycznych, jakie stawia sobie UE.

– Wsiąść wieczorem do pociągu w Berlinie lub Monachium, wysiąść wyspanym i wypoczętym w Paryżu czy Brukseli. Dzięki naszej ofercie Trans-Europ-Express ETT 2.0 atrakcyjnych kolejowych połączeń nocnych zaoferujemy przyjazne dla klimatu podróże po Europie. To konkretny cel naszego spotkania i przewodnictwa w Radzie Europejskiej – powiedział niemiecki minister transportu, Andreas Scheuer.

– Tylko dzięki intensywnej współpracy przewoźników z Niemiec, Francji, Szwajcarii i Austrii możliwe jest rozszerzenie sieci Nightjet i połączenie nocnymi pociągami kolejnych metropolii – powiedział Andreas Matthä, prezes Kolei Austriackich, a Jean-Pierre Farandou, szef zarzadu SNCF dodał, że dla Kolei Francuskich ta współpraca jest wielką szansą uzupełnienia krajowej siatki o dodatkowe miasta. Zainteresowanie pasażerów i urzędników tą ofertą jest ogromne, gdyż przewozy te są dla odległych od siebie regionów po prostu niezbędne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5