Partnerzy serwisu:
Biznes

Ponad miliard złotych dla PKP Intercity z funduszy UE. Są duże opóźnienia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Data publikacji:
07-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
07-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Ponad miliard złotych dla PKP Intercity z funduszy UE. Są duże opóźnienia
fot. PKP Intercity
W ramach kończącej się perspektywy finansowej 2014-2020, PKP Intercity pozyskało z funduszy unijnych ponad miliard złotych na inwestycje taborowe oraz infrastrukturalne. Ich realizacja jest jednak znacząco opóźniona.

Jak informuje spółka, w zbliżającej się do końca unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 z rozliczeniem do 2023 roku, PKP Intercity realizuje dwa duże projekty inwestycyjne łącznie warte ponad 2 mld zł, dofinansowane środkami unijnymi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Oba projekty – „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity” oraz „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity” – obejmują strategiczne dla spółki inwestycje. W 2018 roku przewoźnik pozyskał dla nich środki unijne o łącznej kwocie ponad 653 mln zł zawierając z Centrum Unijnych Projektów Transportowych dwie umowy o dofinansowanie. W czerwcu 2022 roku spółka podpisała aneksy do przedmiotowych umów podnoszące wysokość dofinansowania do ponad miliarda zł.

Warto tu przypomnieć, że konkursy celowane były w PKP Intercity - w praktyce nie mógł w nich wystartować żaden inny przewoźnik. Mimo to, PKP Intercity udało się jeden z tych konkursów... przegrać. Dopiero po odwołaniu przewoźnik otrzymał dofinansowanie, ale zostało ono znacznie obniżone. O szczegółach piszemy tutaj.

Opisywane projekty obejmują łącznie 58 zadań, w tym modernizację 335 wagonów (60 sztuk taboru z przestrzenią pierwszej i drugiej klasy, 215 wagonów klasy drugiej oraz 60 wagonów typu COMBO), a także zakup i modernizację 53 lokomotyw (spalinowych oraz EU160 Griffin). 

Realizacja strategii taborowej PKP Intercity jest znacznie opóźniona. W 2018 wydłużono jej obowiązywanie, jak i zakres - tak, by zatrzeć wrażenie o niedotrzymaniu terminów. Jednak i tak przemodelowanych zakupów nie udało się zrealizować. Do końca tego roku PKP Intercity miało bowiem posiadać m. in. 185 nowych wagonów, 118 lokomotyw, 2 składy typu push-pull, a także 200 zmodernizowanych lokomotyw i aż 16 stacji postojowych.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino pojedzie do Szczecina?

Pasażer

Pendolino pojedzie do Szczecina?

Michał Szymajda 30 stycznia 2024

PKP Intercity sprzedaje lokomotywy EP07 i EU07

Tabor i technika

PKP Intercity sprzedaje lokomotywy EP07 i EU07

Michał Szymajda 30 stycznia 2024

PKP Intercity i Politechnika Poznańska będą współpracować

Biznes

PKP Intercity i Politechnika Poznańska będą współpracować

inf. pras. PKP Intercity 25 stycznia 2024

PKP Intercity pyta rynek o szanse na naprawy i przeglądy 450 wagonów

Tabor i technika

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Zobacz również:

Pendolino pojedzie do Szczecina?

Pasażer

Pendolino pojedzie do Szczecina?

Michał Szymajda 30 stycznia 2024

PKP Intercity sprzedaje lokomotywy EP07 i EU07

Tabor i technika

PKP Intercity sprzedaje lokomotywy EP07 i EU07

Michał Szymajda 30 stycznia 2024

PKP Intercity i Politechnika Poznańska będą współpracować

Biznes

PKP Intercity i Politechnika Poznańska będą współpracować

inf. pras. PKP Intercity 25 stycznia 2024

PKP Intercity pyta rynek o szanse na naprawy i przeglądy 450 wagonów

Tabor i technika

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5